LastPass en Keepass

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Kol

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
58
In de Nieuwsbrief van vandaag stonden artikelen over Lastpass en over Keepass.

Met LastPass had ik heel goede ervaringen tot ze bij SeniorWeb de inlogmethode veranderden. LastPss gaf vanaf toen veel problemen. Jammer maar daar zal ik het mee moeten doen tot LastPass of SeniorWeb de zaak aanpast.

Ik ben toen wat rond gaan kijken en kwam Keepass tegen. Dat heb ik gedownload en geïnstalleerd; ik heb de versie 1.21. Toen ik het programma had geïnstalleerd wilde ik de gebruikersnamen, wachtwoorden etc. importeren. Het is een hele zwik (al met al meer dan 100) en ik had ze al in een (met een wachtwoord beveiligde) spreadsheet staan, maar ja met zo'n speciaal programma werkt het allemaal net even handiger en kan ik ook veel meer en lastiger wachtwoorden gebruiken. Nu werd aangegeven dat je die gegevens via een CSV-bestand, dat aan zeer specifieke eisen moest voldoen, zou kunnen importeren. Er wordt zelfs gesuggereerd dat je beter OpenOffice.org Calc of LibreOffice Calc kunt gebruiken dan MS Excel omdat je bij de eerste genoemden de instellingen kunt maken die noodzakelijk zijn en met Excel niet. Ik heb de zaak aan die eisen aangepast (gecontroleerd met Notepad++ en alles stond er als voorgeschreven) maar het werkt niet. Noch met de Engelse kolom titels noch met de NL vertalingen daarvan. Ook het Sourceforge forum, waar Keepass aan is gelinkt, biedt geen oplossing hoewel deze vraag daar ook meer dan eens is gesteld.

Is hier misschien iemand met een lumineus idee?

Ja
 
weet je zeker dat het ook UTF-8 is? Ik het het net even getest en het werkt prima (classic CSV import). overigens gebruik ik zelf 2.18, maar die ondersteund nog hetzelfde formaat.
 
weet je zeker dat het ook UTF-8 is?
Ja het is ook UTF-8, dat kun je namelijk uitstekend instellen met OpenOffice.org Calc of Libreoffice Calc. En ja ook dat heb ik gedaan; echt alles is gedaan zoals dat op de eerder aangehaalde pagina wordt voorgeschreven door de maker van Keepass. Misschien i.p.v. Keepass 1.2, Keepass 2.18 gaan gebruiken?
 
Ik heb een oplossing gevonden: Keepass 1.2 gedeïnstalleerd en Keepass 2.18 geïnstalleerd. Die importeerde het CSV-bestand zonder enig probleem.
 
Omdat Keepass mij toch wat tegenvalt ben ik teruggegaan naar LastPass. Ik heb ook een trucje gevonden om de problemen, die SeniorWeb veroorzaakt. Na inloggen op de website van SeniorWeb schakel ik LastPass uit door mij af te melden en dan werkt de zaak wel. Niet direct een fraaie oplossing maar het werkt en voorlopig is dat het enige wat telt.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan