• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min_max

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietergompie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
105
Als ik het minimum getal in 2 cellen wil weten gebruik ik de MIN formule. Staat in 1 van de cellen niets, dat krijg ik een 0 terug, maar ik wil het getal uit de andere cel geretourneerd krijgen. Hoe krijg ik dat in een formule?
 
Ik heb dat probleem niet, ben dus erg benieuwd naar je voorbeeldbestandje waarin deze uitkomst wel voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is fijn voor u.
Nu wil ik het ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat snap ik en misschien had ik het wat explicieter neer moeten zetten, maar bovenstaande was een verzoek om een voorbeeldbestand waarin het probleem voorkomt.

Hierbij mijn voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • MIN (AC).xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Code:
=min(a1;d5)
 
Laatst bewerkt:
Maar ik zie bij u toch ook een nul geretourneerd staan?
Het is de bedoeling dat de 1 geretourneerd wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lege cellen worden bij mij niet meegenomen in de bepaling van het minimum. Zie plaatje.
min.jpg

PS Quoten is niet nodig. Gebruik knop reageer op bericht of tekstvak onderaan s.v.p.
 
Laatst bewerkt:
Is de nul kleiner dan de 1. hier anders wel.
 
Ik gebruik die ook.
=MIN(Spelers!W386;Spelers!X386) en krijg dus een 0 bij een lege cel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 0 in een cel is geen lege cel... dus dan geeft 'ie keurig 0 als minimum. Vandaar verzoek om voorbeeldje zodat we dit alvast even hadden kunnen checken.

Als je Excel 2016 hebt, en alleen waarden groter dan 0 mee wilt nemen
Code:
=MIN.ALS.VOORWAARDEN(Spelers!W386:X386;Spelers!W386:X386;">0")
 
Laatst bewerkt:
Is de cel leeg of staat er een 0 in. Als ze leeg is zal je u een nieuwe computer moeten aanschaffen als er een 0 in staat doet hij wat je vraagt.
 
Daarbij aansluitend, als er een spatie staat is de cel ook niet leeg.
 
Een 0 in een cel is geen lege cel... dus dan geeft 'ie keurig 0 als minimum. Vandaar verzoek om voorbeeldje zodat we dit alvast even hadden kunnen checken.

Als je Excel 2016 hebt, en alleen waarden groter dan 0 mee wilt nemen
Code:
=MIN.ALS.VOORWAARDEN(Spelers!W386:X386;Spelers!W386:X386;">0")

Krijg de foutmelding: ongeldige naam. En de formule bevat tekst die niet wordt herkend .
 
Is de cel leeg of staat er een 0 in. Als ze leeg is zal je u een nieuwe computer moeten aanschaffen als er een 0 in staat doet hij wat je vraagt.

Er staat een formule in die niets geeft omdat er geen bron is waar iets uit te halen valt.
 
Laatst bewerkt:
Het verzoek om een voorbeeld document heb je niet gezien?
Lees ook de PS nog een in #7.

Weet je zeker dat je Office 2016 hebt?
 
Het is Office 2016 en de Quote gebruik om rechtstreeks op dat specifieke bericht te reageren, voor de duidelijkheid.
Ik ga een voorbeeld aanmaken, nog geen tijd gehad.
 
Laatst bewerkt:
En je voorbeeld document?
 
Nu het bestand nog. Of wordt dat te ingewikkeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan