• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min_max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaats een duidelijk voorbeeldbestand. Niet iets met wat zwevende getallen en niet werkende formules. Gebruik kolomkoppen en voeg handmatig even de verwachte uitkomsten in. 39 reacties alleen omdat je geen enkele relevante informatie geeft. Nieuwe functies zoals MIN.ALS.VOORWAARDEN() in XL-2016 werken alleen als je een Office 365 abonnement hebt.

Wil hier geen discussie over gaan voeren, maar ik ben toch niet verantwoordelijk voor de 39 reacties.
Dat iemand MIN.ALS.VOORWAARDEN aandraagt zonder te vragen of ik een abo heb, tja. Ik wist het niet.
Mijn voorbeeld lijkt mij overigens duidelijk genoeg.

Er is een niet werkende formule van mijn hand, de rest zijn niet werkende formules van anderen.
 
Jouw voorbeeld is blijkbaar niet duidelijk genoeg. Het stuk over kolomkoppen en een verwachte uitkomst heb je blijkbaar gemist.
 
mijn formules werken allemaal. ik heb gevraagd welke formule er in die w en x cel stonden maar blijkbaar vind je ze niet.

=MIN(Spelers!W386;Spelers!X386) en krijg dus een 0 bij een lege cel.


Als je een nul krijgt bij een lege cel is de formule verkeerd geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Heb wat discussie gemist zie ik... we begrijpen elkaar nog niet goed (genoeg) concludeer ik. Een goed REPRESENTATIEF voorbeeld helpt enorm. Je stelt dat de "lege cellen" een formule bevatten, maar in je voorbeeld zie ik dat niet terug.

Maar ok, nog een poging. Voor jouw voorbeeld, cel C3 (een 0 wordt hierbij wel meegenomen, een "" niet):
Code:
=MIN(ALS(ISGETAL(Spelers!B3:C3);Spelers!B3:C3))
Let op: matrix-functie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter
 

Bijlagen

  • test1_helpmij (AC).xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Welke formules staan er in Spelers!W386 en Spelers!X386

Deze formule staat in W386 en met een kleine aanpassing in X386:

=MIN(ALS('L1'!K:K=Spelers!B30;'L1'!O:O))+MIN(ALS('L2'!K:K=Spelers!B30;'L2'!O:O))+MIN(ALS('L3'!K:K=Spelers!B30;'L3'!O:O))+MIN(ALS('L4'!K:K=Spelers!B30;'L4'!O:O))+MIN(ALS('L5'!K:K=Spelers!B30;'L5'!O:O))
 
Heb wat discussie gemist zie ik... we begrijpen elkaar nog niet goed (genoeg) concludeer ik. Een goed REPRESENTATIEF voorbeeld helpt enorm. Je stelt dat de "lege cellen" een formule bevatten, maar in je voorbeeld zie ik dat niet terug.

Maar ok, nog een poging. Voor jouw voorbeeld, cel C3 (een 0 wordt hierbij wel meegenomen, een "" niet):
Code:
=MIN(ALS(ISGETAL(Spelers!B3:C3);Spelers!B3:C3))
Let op: matrix-functie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter

Ik heb snel een voorbeeldje gemaakt zonder formules. Verwijder ik de formule dan geeft hij de juiste waarde. Wat logisch is(denk ik) er staat immers niets in.

Ook in u voorbeeld krijg ik een 0 geretourneerd. Verwijder ik de formule uit de cel dan krijg ik het getal uit de cel ernaast geretourneerd.

Met een formule in de cel lukt het dus niet.
 
Die formule klopt ook niets van...

Ik geef het op. Zonder goed voorbeeldbestand is hier geen beginnen aan.
 
Als ik lees in de formule Als de kolom K uit blad L1 gelijk is aan cel B30 stopt het voor mij.
 
In dit hele verhaal, staat los van de reacties van de helpers, niets zinnigs.:d
 
X5 van spelers wordt (matrixformule!)
Code:
=MIN(ALS('L1'!K:K=B5;'L1'!O:O;9999))
Op die manier krijg je een groot getal als je speler niet voorkomt in de kolom K en wordt je min-functie op dat ander blad wel correct berekend
 
Ook het laatste idee werkt niet.
Wegens tijdgebrek kan ik mij er ook niet verder in verdiepen.
Bij deze bedank ik degene die mee hielpen om tot een oplossing te komen..

Vraag kan op slot!
 
Je kunt 'm zelf op slot zetten.
Werkt
Code:
=MINIFS(Spelers!W5:X5;Spelers!W5:X5;">0")
voor je in AA4 op de sheet Beste Speler?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan