• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam revisieoverzicht is gereserveerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tester2

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
28
l.s.

Excel 2003 windows XP SPIII
Tijdens het wijzigen van een tabblad naam in "Overzicht" van een gekopieerd werkblad liep ik tegen de volgende melding aan: "Naam revisieoverzicht is gereserveerd".

Zoekend via Google kan ik nergens een antwoord vinden wat de oorzaak kan zijn.
Ik heb reeds meerdere Excelfiles waarin ik de tabbladnaam "Overzicht" gebruik. Het kan dus geen gereserveerde naam zijn.
Het verwijderen van Excel en opnieuw installeren (met opstart) werkt ook niet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met het kopieeren van data van het ene naar het andere bestand. Dit omdat daarna deze melding gekomen is.
Wie kan me hiermee helpen om uit vinden wat de oorzaak is?

Met vriendelijke groet & dank.
 
Programeer taal

Hoi,

Wat ik mij van het programmeren kan herinneren zijn er een aantal "namen" die je niet kunt gebruiken omdat deze al door het programma zelf worden gebruikt.

Om fouten te voorkomen worden dergelijke namen niet geaccepteerd.
Dus het hoeft niet eens precies de zelfde naam te zijn.
Soms help het als je een extra spatie zet achter je tabblad namen.
Het kan ook aan de taal liggen van excel(bv jij hebt engels en de andere nederlands).

Dus het is niet een fout van Excel, maar een soort beveiliging voor het programma zelf.


l.s.

Excel 2003 windows XP SPIII
Tijdens het wijzigen van een tabblad naam in "Overzicht" van een gekopieerd werkblad liep ik tegen de volgende melding aan: "Naam revisieoverzicht is gereserveerd".

Zoekend via Google kan ik nergens een antwoord vinden wat de oorzaak kan zijn.
Ik heb reeds meerdere Excelfiles waarin ik de tabbladnaam "Overzicht" gebruik. Het kan dus geen gereserveerde naam zijn.
Het verwijderen van Excel en opnieuw installeren (met opstart) werkt ook niet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met het kopieeren van data van het ene naar het andere bestand. Dit omdat daarna deze melding gekomen is.
Wie kan me hiermee helpen om uit vinden wat de oorzaak is?

Met vriendelijke groet & dank.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het wijzigen van een tabblad naam in "Overzicht" van een gekopieerd werkblad liep ik tegen de volgende melding aan: "Naam revisieoverzicht is gereserveerd". Ik heb reeds meerdere Excelfiles waarin ik de tabbladnaam "Overzicht" gebruik. Het kan dus geen gereserveerde naam zijn.
Toch is het dat wel: niet gereserveerd door jou, maar door Microsoft in Excel.
Wellicht geen afdoend antwoord, maar wel een verklaring kun je je lezen op deze webpagina : http://goo.gl/REPR
Scroll op die webpagina naar beneden en lees de alinea waarin het woord "revisieoverzicht" geel is gemarkeerd.
Analoog aan "Overzicht" in de Nederlandse versie van Excel, is in de Engelstalige versie het woord "History" gereserveerd.
Het verwijderen van Excel en opnieuw installeren (met opstart) werkt ook niet.
Dat vind ik bij een dergelijke melding een wel erg drastische ingreep ;)
 
Dank voor de reacties.

Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan.
Het blijkt nog veel gekker in elkaar te zitten.
De naam "revisieoverzicht" is wel te gebruiken als tabbladnaam terwijl "overzicht" dit niet is. De melding geeft echter het tegenovergestelde aan.

Op de werkblad Redigeren zie ik een knop staan "Revisie"beeindigen". Daar komt tenminste het woord Revisie voor.

Ik ben er daarom stellig van overtuigd dat "Overzicht" geen gereserveerde naam is.
Het KAN geen gereserveerde naam zijn omdat ik de tabbladnaam "Overzicht" vaker gebruik in mijn excelbestanden (zie bijgevoegd voorbeeld).
Schijnbaar is er toch ergens iets veranderd waardoor het nu ineens niet meer mogelijk is deze naam te gebruiken.
Het verwijderen van Excel en opnieuw installeren is snel gebeurd, drastisch maar als al het andere niet werkt is het een van de laatste opties.
Ook heb ik al gekeken of b.v. andere software invloed heeft gehad (o.a. het installeren van TweakUI)
 

Bijlagen

  • Forum-Overzicht.xls
    49 KB · Weergaven: 127
Het is niet waarschijnlijk dat het verwijderen en opnieuw installeren van Excel
een oplossing zal bieden voor je probleem.
 
Het deinstalleren en weer installeren van Excel werkt inderdaad niet vandaar dat ik verder ben gaan zoeken. De bevindingen staan in de eerdere post vermeld.
 
Bij mijn Engelstalige excel kan ik naar believen " overzicht " als tabblad naam gebruiken , echter bij mijn Nederlandstalige krijg ik ook het popupje met de aangehaalde problemen .
Als ik een tabblad benoem in het Engelstalige versie kan ik later deze openen in de Nederlandstalige , maar als ik de tabblad wil aanpassen ( wijzigen ) in " overzicht " moet ik gebruikmaken van een spatie .
Mijn bevinding is dan dat " overzicht " wel gereserveerd is door excel .
 
Deze week toevallig thuis een bestandje gemaakt (Engelstalige Excel)
Hier tabblad genoemd 'overzicht' en het werkte perfect.
Ik had het bestandje echter nodig voor mijn werk (nederlandstalige Excel) en daar kreeg ik ook die foutmelding.
Mijn bevinding is dan dat " overzicht " wel gereserveerd is door excel .

Ben het hier dus 100 % mee eens, echt met de toevoeging van dat het alleen geldt voor de nederlandstalige excel.
 
Willem , thanks voor de vervollediging ;) > Nederlandstalige versie !!
 
Engelse / Nederlandse versie

Ik heb nog verder getest en geprobeerd met NL/UK versies op diverse systemen.

Het lijkt er inderdaad op dat de melding alleen in de NL-versie voorkomt en niet in de UK-versie.

In OpenOffice geeft het in iedergeval geen problemen.

Wat mij betreft kan dit gesloten worden.
Hartelijke dank voor alle reacties.
 
Tester2 als starter van deze topic zal jij de vraag zelf op afgehandled moeten zetten .
Thanks voor de feedback :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan