Netwerkkaart wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo,

Ik heb hier een HP DV6388eu met een nogal irritant probleem, hij kan enkel met de kabel op internet.
De netwerkkaart zit in de computer en de antenne kabel zijn allebei goed aangesloten, en als
je vanuit Windows de drivers probeert te installeren weigert de laptop meer te werken.
Hij begint de installatie bestand uit te pakken en stopt dan er komt geen setup te voorschijn.
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij weigert, ik moet er ook wel bij vertellen dat
de laptop al gerepareerd is aan de grafische kaart want hij wilde niet meer opstarten en gaf
een beep code (1 lang, 2 korte). Zou het probleem daar van verder kunnen komen of ligt het aan iets anders.

De configuratie van de laptop momenteel is:
AMD Turion TL-60 2,00 Ghz
1 GB Ram
160 GB opslag

Hopelijk weten jullie hier raad mee!

Groetjes Koen
 
Misschien kun je proberen het installatiebestand van het stuurprogramma uit te pakken met WinRAR of een dergelijk programma en het stuurprogramma vervolgens handmatig via Apparaatbeheer te installeren, waarbij je deze wijst naar het INF-bestand dat in het installatiebestand zit.
 
De chipset is volledig geïnstalleerd maar het probleem is dat de netwerkkaart niet in het apparaatbeheer staat, en daardoor kan ik geen installatie bestanden beginnen uitvoeren vanuit het apparaatbeheer. De computer werkt met Windows 7 Pro (32bit)
 
Welke chipsetdriver had je gebruikt? die voor Vista 32bit?
Indien die niet van de HP site wil, die op de compatibiliteits modus gebruiken.

Indien je de windows driver hebt gebruikt wordt niet alles wat er achter zit niet gezien.
 
ik heb die van hp zelf gebruikt maar wel de vista versie (32 bit) maar ik heb nogal vista drivers gebruikt die geen problemen gaven
 
De lan driver zit in de chipsetdiver, die uitpakken en handmatig eerst de chipsetdriver installeren via apparaatbeheer, stuurprogramma bijwerken en handmatig doorgaan en dan verwijzen naar de map met de uitgepakte driver.

Zal toch eerst de lan met een geel uitroepteken in apparaatbeheer moeten staan alvorens je de driver ervoor kunt installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan