Nieuwe office 2016 Outlook gedeeltelijk Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Onlangs met een officiele code Office 2016 erop gezet. Nu had ik wat problemen met Outlook ivm de versleuteling. KPN gebeld maar die kwamen er niet uit. Heb ik dezelfde instellingen overgenomen van mijn oude pc Office 2013 outlook en yes alles kwam binnen zonder pst ost. Maar het gekke is dat hij dezelfde layout heeft. Dus gedeeltelijk Engels. Hoe kan dit in hemelsnaam? Sent, Trash Tempory etc. Dit moet volgens mij helemaal niet kunnen bij een nieuwe versie.
 
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er geen compleet 'brood van kan bakken'.....

Je had problemen met Outlook ivm de versleuteling...........? (welke versleuteling?)
Daarvoor heb je KPN gebeld............? (Welke rol speelt KPN?)
Je hebt dezelfde instellingen overgenomen van Office 2013............? (welke instellingen / waar?)
Alles kwam binnen zonder pst ost (ehh........?)
Heeft dezelfde layout (-wat- heeft dezelfde layout als......?)

Een vraag van mij : als je naar het configuratiescherm / programma's en onderdelen gaat, wat lees je daar als geïnstalleerde Office versie?
 
Laatst bewerkt:
Als het om een Microsoft Exchange server account gaat (bijvoorbeeld Office 365) dan is er een Powershell script dat het op mailboxniveau kan fixen. Maar (natuurlijk?) is het type mailaccount niet vermeld.........

Tijs.
 
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er geen compleet 'brood van kan bakken'.....

Je had problemen met Outlook ivm de versleuteling...........? (welke versleuteling?)
Daarvoor heb je KPN gebeld............? (Welke rol speelt KPN?)
Je hebt dezelfde instellingen overgenomen van Office 2013............? (welke instellingen / waar?)
Alles kwam binnen zonder pst ost (ehh........?)
Heeft dezelfde layout (-wat- heeft dezelfde layout als......?)

Een vraag van mij : als je naar het configuratiescherm / programma's en onderdelen gaat, wat lees je daar als geïnstalleerde Office versie?

Kan begrijpen dat je er geen brood van bakte, daarom zal ik het wat verduidelijken. Ben inmiddels wel wat verder gekomen, maar zal eerst je vragen beantwoorden

De versleuteling kan te maken hebben met het verzenden van je post. Deze kan niet worden gevonden (op de server; niet thuis dus) als je instellingen bijvoorbeeld niet goed staan. In je accountinstellingen van Outlook hoort bij mij officieel te staan volgens het KPN protocol inkomende mail poort 993 ssl en uitgaande mail poort 587 ssl. KPN had mij even moeten vermelden dat dit in mijn geval TLS had moeten zijn. Maakt niet uit of het een oude pc is. Want de vorige was 8 jaar oud. Werkte ook met TLS. Maar zo werkt ie weer.

KPN kan kijken (mijn provider) of je de instellingen goed hebt staan. Maar die kun je zo terug googlen dus die stonden al goed. Domme fout van ze was om er geen TLS van te maken was alles gelijk opgelost. Toen op afstand er ook geen verbinding kwam dacht hij dat het aan de LANkabel lag. Maar wireless had ie dezelfde fouten anyway krijg wel een nieuwe draad, probleem is wel al opgelost door mijzelf.

Ja ik heb dezelfde instellingen overgenomen die ik je net benoemde bij accountinstellingen e-mail. Enkel TLS/SSL stond anders

Vergeet even pst/ost. die backup neemt ie kennelijk mee met deze nieuwe pc. Eerlijk gezegd is mij dat wat onduidelijk.

Ja de layout van Office 2013 met termen als Trash, Sent and Outbox zie ik nu hier weer staan. Ik dacht dat nu alles in het Nederlands zou komen te staan. Mijn vorige versie komt vanuit het werk deze nieuwe is gekocht via een code. Office 2016.
De dubbele verzonden en sent heeft er misschien mee te maken dat ik ook een tablet heb. In sent staan de verzonden items vanuit mijn tablet. Vandaar welllicht in het Engels ik heb er anders geen verklaring voor. In verzonden items staan alle verzonden berichten vanuit mijn fysieke destop pc. Wellicht kan ie anders het verschil niet laten zien.

Heb thuis geen exchange maar standalone versie.

Hopelijk nu een beetje duidelijker geworden. Overigens staat alles nu IMAP. Wellicht kunnen jullie een vinger leggen op de enkele Engelse woordjes.
 
Ok, mooi dat het (bijna allemaal) is opgelost. Kijk even naar de taalinstellingen :

taal.jpg
 
Dit staan in het Ned. Maar zoals ik al zei je verzend natuurlijk in mijn geval via twee mailboxen. Via Outlook fysiek op mijn pc en via mijn tablet. Die heeft hij opgedeeld en vervangen in het Engels. Ik weet niet of dit standaard is om verwarring te voorkomen?
 
Na het lezen van dit alles begrijp ik niet of je er inmiddels uit bent, maar voor wat betreft de Engelse termen als Sent en Trash, lijkt mij de verklaring dat dit de namen van de mappen op de mail-server zijn.

Je gebruikt duidelijk een IMAP-account aangezien je meldt dat alle mail terugkwam zonder overzetten van een OST- of PST-bestand. Voor zover ik weet, geeft Outlook altijd de originele namen van de mappen op de IMAP-server weer.

Zelf ben ik geen gebruiker van Outlook. Van andere programma's ben ik gewend dat het gedrag van IMAP-mappen instelbaar is. Bij het instellen van een IMAP-account binnen Outlook werd ik onlangs helaas teleurgesteld, door de in mijn ogen belabberde integratie van dit protocol. Thunderbird bevalt ons wat dit betreft een stuk beter.
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldig antwoord dit verklaart inderdaad dat alles terugkeert vanuit de server. Voorheen gebruikte ik een pop en was ik alles kwijt. De Engelse namen kan ik denk ik wel wijzigen maar zou goed kunnen dat ie dat automatisch weer omzet in het Engels. Rest alleen de vraag is het in het Engels gezel vanwege mijn tablet die ook mails verzend.

Maar je antwoord verduidelijkt mij nu wel een hoop. Dank je!
 
Zoals ik al schreef: ik kreeg de indruk dat Outlook altijd de eigenlijke namen weergeeft (Sent, Trash, etcetera) en dat deze namen niet aanpasbaar zijn. Misschien is het zelfs zo, dat wanneer jij de namen wijzigt, de server ze kwijt is, en opnieuw aanmaakt met de originele naam. Op zich is dat logisch: de server zou leidend moeten zijn en over het algemeen is het gebruiken van de originele mappen belangrijk voor een goedwerkende webmail.

Ik kan er naast zitten, maar mij is het vorige maand niet gelukt om IMAP-mappen beter in Outlook te integreren. Dit is wel wat ik gewend ben van onder andere Apple Mail en Thunderbird op zowel Windows als Mac. Al noem je de map op de server "hupsakee", die map kun je binnen die programma's gewoon toewijzen als map waarin verzonden of verwijderde berichten worden bewaard. Het programma legt daar dan zelf een visuele naam overheen als Verzonden, Verwijderd, Prullenmand, Spam, Ongewenst, etcetera. In de praktijk komt het er, in mijn geval (en bijna altijd), op neer dat ik de mappen die standaard op de server aanwezig zijn wil toewijzen. Zodoende lopen de programma's, mijn telefoon, en de webmail, altijd met elkaar in de pas.

In Outlook is dit alles niet mogelijk, of het zit beter verstopt dan ik kan zoeken. Ik heb het na anderhalf uur rotzooien dan ook snel weer opzij geschoven. Het eindresultaat is dat Apple Mail op de Mac, Thunderbird op Windows en de Mail-toepassing op de iPhone en iPad altijd identiek zijn. Ook al noemt Apple Mail het Verstuurd/Prullenmand, Thunderbird het Verzonden/Prullenbak, en heet het op de server Sent/Trash.

Zo behoort mail te werken in 2016 (en ook al in 2010). De server handelt het af en de software moet hierop kunnen inspelen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al schreef: ik kreeg de indruk dat Outlook altijd de eigenlijke namen weergeeft (Sent, Trash, etcetera) en dat deze namen niet aanpasbaar zijn. Misschien is het zelfs zo, dat wanneer jij de namen wijzigt, de server ze kwijt is, en opnieuw aanmaakt met de originele naam. Op zich is dat logisch: de server zou leidend moeten zijn en over het algemeen is het gebruiken van de originele mappen belangrijk voor een goedwerkende webmail.

Ik kan er naast zitten, maar mij is het vorige maand niet gelukt om IMAP-mappen beter in Outlook te integreren. Dit is wel wat ik gewend ben van onder andere Apple Mail en Thunderbird op zowel Windows als Mac. Al noem je de map op de server "hupsakee", die map kun je binnen die programma's gewoon toewijzen als map waarin verzonden of verwijderde berichten worden bewaard. Het programma legt daar dan zelf een visuele naam overheen als Verzonden, Verwijderd, Prullenmand, Spam, Ongewenst, etcetera. In de praktijk komt het er, in mijn geval (en bijna altijd), op neer dat ik de mappen die standaard op de server aanwezig zijn wil toewijzen. Zodoende lopen de programma's, mijn telefoon, en de webmail, altijd met elkaar in de pas.

In Outlook is dit alles niet mogelijk, of het zit beter verstopt dan ik kan zoeken. Ik heb het na anderhalf uur rotzooien dan ook snel weer opzij geschoven. Het eindresultaat is dat Apple Mail op de Mac, Thunderbird op Windows en de Mail-toepassing op de iPhone en iPad altijd identiek zijn. Ook al noemt Apple Mail het Verstuurd/Prullenmand, Thunderbird het Verzonden/Prullenbak, en heet het op de server Sent/Trash.

Zo behoort mail te werken in 2016 (en ook al in 2010). De server handelt het af en de software moet hierop kunnen inspelen.

Handige info sowieso bedankt. In principe werkt nu alles wel naar behoren alleen zit er nog wel een heel vervelend dingetje bij. Wanneer ik hem opstart laad ie niet gelijk alle mails. Ik moet echt een paar minuten wachten ook al druk ik een paar keer op verzenden/ontvangen. Eenmaal binnen komen de mais wel direct binnen. Toch vreemd...............of niet McMeller??
 
Heb gemerkt dat alle mails binnenkomen niet nadat je hebt geklikt op verzenden/ontvangen maar Map bijwerken.........vreemd maar waar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan