"Nieuwe" Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

NovaaFilla

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
57
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuwe pc, en heb eens rondgekeken op marktplaats en speurders en heb een paar advertenties gevonden, de advertenties liggen een beetje in de buurt van mijn huis zodat ik er ook heen kan om te kijken of het wat is.

Hopelijk kunnen jullie mij zeggen welke het beste is qua prijs/kwaliteit en of die later ook nog een beetje up te grade valt.
Ik wil de pc gebruiken voor algemeen gebruik en ook om te gamen, het hoeft niet per se de allernieuwste spellen op de allerhoogste kwaliteit af te spelen.

Ik heb al contact opgenomen dus ik weet al de prijzen een beetje. De prijzen is alleen voor de pc, dus heb al gevraagd wat het kost zonder beeldscherm toetsenbord etc. of het moet er gratis bijzitten :)

Pc 1, €300
Pc 2, €350 (zonder harde schijf)
Pc 3, €350
Pc 4, €350
Pc 5, €450
Pc 6, €450

Pc 7, €350

huidige specs:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
4,0GB DDR2 Ram Geheugen
Nvidia Geforce 9800 GTX+ Videokaart
240GB Harde Schijf
620W Voeding

bvd,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PC 1 voldoet niet aan je eisen te zwak geen videokaart...

PC 2 daar zit de beste videokaart in van alle andere pc's phenom II X4 is ook goed zat voor de meeste games
alleen word er geen windows en HDD bij geleverd daar ga je ruim 150 euro extra voor betalen als je die nieuw koopt

PC 3 voldoet niet aan je eisen er zit geen dedicated videokaart in voor het spelen van games... of hij moet em nog vermelden

pc 4 is grafisch zwakker dan je huidige pc en ook veelte duur

pc 5 core 2 quad Q6600 op zich nog een goede processor maar wel weer verouderd je kunt het beste voor een amd systeem gaan want dit intel systeem kan je niet meer upgraden

pc 6 ongeveer even goed als pc 2 alleen wel met HDD kan alleen niet zien of er windows word bij geleverd
dat kan 80 euro voor windows 7 kosten


dus tot nu toe zijn PC 6 en PC 2 de beste keuzes
 
Laatst bewerkt:
hmm, op een ander forum vonde ze de 3de juist weer het beste :p,
bij de 2de zit wel geen harde schijf in, hoeveel kost een harde schijn ong?
 
in de 1e pc zit een integrated HD3000 ofzo. Ik heb videokaart in mijn laptop, en geloof mij. Er valt bijna niet op te gamen..
 
En voor € 400,- heb je al een nieuw systeem. Kijk o.a. eens bij Dragon Computers.
 
hmm, op een ander forum vonde ze de 3de juist weer het beste :p,
bij de 2de zit wel geen harde schijf in, hoeveel kost een harde schijn ong?

Processor is een phenom x 6 ik zie nu ook dat er een HD4870 in zit opzich geen slechte videokaart alleen is de GTX560 ti en HD5850 beter
en zal het bij het spelen van games minder goed dan dan pc 6 en pc 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hmm, op het ander forum zeide ze dat de 3rde beter was omdat de processor gewoon het beste was en de videokaart goed genoeg voor nu, kan ik later altijd nog upgrade, terwijl ze bang waren dat ik bij de andere pc's de voeding en processor zou moeten vervangen.

RogerS, maar nieuw voor 400 krijg je vast een minder systeem ofniet?, wel met garantie natuurlijk
 
phenom X 6 presteert echt niet beter dan een phenom x 4 bij een standaard huis tuin en keuken gebruiker
de grootste reden is dat games vaak niet meer dan 2 cores goed kunnen gebruiken
bij gamen is de videokaart de grootste boos doener de processor niet...

hier een benchmark die laat zien dat het verschil er niet is
http://benchmarkreviews.com/index.p...sk=view&id=508&Itemid=63&limit=1&limitstart=6

alleen als men programmas zoals VMware en Render software gaat gebruiken zal een phenom II x 6 verschil maken

dat van die voeding is een onzin argument die ga je echt niet hoeven vervangen ze verkopen een werkende pc...
die ze zelf ook hebben gekocht
 
Laatst bewerkt:
ja, dat klopt, maar het ging meer over de toekomst, omdat er al games zijn die x4 cores gebruikt en misschien strax ook al 6 cores, en anders zou ik een nieuwe processor moeten kopen
 
dat zul je zoiezo moeten uit eindelijk ook al ga je voor de phenom II x 6
de enige "engine" die tot nu toe van 4 of meer cores gebruik maakt is frostbite 2.0 en zelfs die is nog niet efficient genoeg om echt alle core's aan te spreken
 
hmm, maar pc 3 vind jij dus iets minder omdat de videokaart iets minder is dan pc 2 en pc 6,
pc2 heeft wel geen hardeschijf, dat kost me rond de 125euro denk ik, zit ik op €475,\
pc 6 kost €450,

ben ik dan niet beter af met pc 3 voor 350, en dat ik dan later nog een videokaart kaart koop voor 100-150 euro?
 
dan betaal je uit eindelijk 500 euro...
komt dus allemaal in de zelfde prijs klasse uit

of je kiest nu voor een iets sterkere kaart waar games meer baat bij hebben of je gaat voor een pc waarvoor je in de toekomst ooit nog eens een nieuwe videokaart koopt
let wel op de HD4870 maakt meer geluid en eet meer stroom
 
die pc is helaas meer waard dan 500 euro...
ik raad je echt aan om het bij een AMD systeem te houden en dan vooral PC 6
die kun je 100% zeker in de verre toekomst nog upgraden dat intel systeem kan dat niet
 
huh, hoeveel bedoel je dat die pc meer waard is dan 500 euro? :eek:
die pc 7, staat tog van €350.

ok, dus pc6 staat bij jou bovenaan,
en welke zou een goede 2de zijn mocht die niet meer kunnen?
 
pc 7 als je em voor die prijs kan krijgen en die kans acht ik zeer klein
let ook op je kan bieden het is aan de verkoper of hij em voor 350 euro verkoopt
ik denk eerlijk gezegd dat er meer mensen zullen zijn die hierop gaan bieden
 
hmm, dan zal ik hem nog eens maile en hope hem snel te krijge, staat minimumprijs €350
 
firestorm, ik heb hem gemaild en hij wil hem voor 350 weg doen,
ofja, iemand had al 350 geboden, als ik iets meer bied mocht ik hem hebbe,
doen voor 360? :eek:
 
doen!
moet er wel bij opletten er word geen windows mee geleverd!
 
ok, en is die dat alleen al waard door de processor, of is die ook al goed om mee te kunnen gamen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan