NOD32 verkrijgbaar via Helpmij!

Geplaatst door gast0225
daar er toch ook heel erg veel relatieve "leken" op het gebied van de verschillende virusscanners zijn, is het misschien zinvol en voor de objectiviteit handig, dat de "leken"
deze review van CNET eens doorlezen alvorens zij beslissen........

Het lezen van een review lijkt me alleen zinvol, als die up-to-date is. Dat is die van CNET niet. Die is nog gebaseerd op de oude versie. (Review is overigens vrij oud:confused: )

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door de jean
hoelang loopt de licensie ?? 1 jaar of langer ?

Die loopt in in principe voor 1 jaar. Ik zal nog informeren naar andere mogelijkheden.

Update: ik wacht nog enkele weken op reacties n.a.v. mijn oproep in de Nieuwsbrief. Daarna onderneem ik weer actie:)

Groetjes,
Bennie
 
Bennie schreef:

Het lezen van een review lijkt me alleen zinvol, als die up-to-date is. Dat is die van CNET niet. Die is nog gebaseerd op de oude versie. (Review is overigens vrij oud )

Mijn Engels is stukken beter dan mijn Duits , vandaar ;) :D , maar je hebt natuurlijk wel een punt qua datum.

Maar goed, deze Duitse update van december 2003 laat zich ook wel redelijk lezen als je Nederlander bent en op school een klein beetje Duits gehad hebt :D

ps. ik had Duits al zo snel mogelijk gedumpt in mijn keuze pakket. :D :D :D

Lijkt NOD32 ook niet een klein beetje prijzig ? Ter vergelijking : de scanner die ik thans in gebruik heb, (Norman), kost 57 €, maar dan "loopt" de licentie 3 jaar, m.a.w. 19 € per jaar, inclusief telefonische ondersteuning tegen "lokaal" tarief en / of emailondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bennie


Het lezen van een review lijkt me alleen zinvol, als die up-to-date is. Dat is die van CNET niet. Die is nog gebaseerd op de oude versie. (Review is overigens vrij oud:confused: )

Groetjes,
Bennie
"On 5/6/02, we updated our review to more accurately reflect this app's virus-catching performance." (is dus duidelijk achterhaald)
 
Interessante link...wel gedateerd!

Dit verontrust me ietwat
"The POP3 mail scanner checks incoming mail for viruses, but it doesn't block infected messages from your in-box. It just notifies you that it found a virus; you're left to delete the message on your own. "

"The whole process gets annoying, actually, since the separate Amon antivirus monitor will, in many cases, pop up again when you select infected e-mail, but it still won't delete the virus"

Op basis van dit en wat gesprekken ga ik toch nog even nakijken wat voor mij verstandig is!

H
 
Kollega van mij heeft nod32 en ik stuurde hem de link van Cnet door. Dit antwoordde hij er op:

"klopt niks meer van...

-ze praten over 3 iconen in de systray..... ik heb er maar eentje....en de scanners werken bij me zoals het hoort.

-geïnfecteerde mails komen er echt niet door. Bijlagen worden onmiddellijk verwijderd of in quarantaine gezet, afhankelijk van de instelling

-enne dat artikel dateert van juni 2002.....is dus ruim 1,5 jaar oud...."
 
Geplaatst door hehe

Dit verontrust me ietwat
"The POP3 mail scanner checks incoming mail for viruses, but it doesn't block infected messages from your in-box. It just notifies you that it found a virus; you're left to delete the message on your own. "

Vind ik juist wel handig en ik heb NAV hetzelfde ingesteld. (Niet automatisch verwijderen)

Misschien wel handig om te weten dat NOD je mail scant met de heuristics aan en die zijn erg goed, moet ik zeggen.

Groetjes,

Pieter
 
Passer,

ik twijfel er geen moment aan dat de mannen en vrouwen van NOD32 na die gedateerde test nog een heleboel veranderd hebben aan de software (zoals iedere ontwikkelaar zijn software doorontwikkelt), maaaaaaar,

heb je ook de Duiste link bekeken van december 2003 ;) Die is wellicht wat minder gedateerd (van deze maand ;) )
Weliswaar is dat een heel bescheiden reviewtje, maar in samenhang met de diverse antivirustesten op het www, kan een leek zo links en rechts de nodige informatie vergaren. Ik blijf namelijk van mening dat er heel erg veel goede virusscanners zijn en wellicht hoort NOD32 daar ook bij. (Er mankeert aan al die goede scanners ergens wel iets, waar mogelijk de concurrentie op dat punt net weer een tandje beter scoort, of precies andersom.........)

Waar het mij hoofdzakelijk om gaat is de prijs / kwaliteit verhouding en als ik dan kijk naar de prijs van NOD32, dan komt deze op mijn verlanglijstje niet in de top 3.

Tel daarbij op dat een gemiddelde "deskundige" heel goed in staat is om zelf zijn antivirusprogje uit te zoeken, hetgeen wellicht ook betekent dat de gemiddelde leek dit misschien juist niet kan.

In de geest van de vorige alinea dien je dan ook mijn beide linkjes en de daarna geplaatste opmerking te zien. Voor wellicht veel minder geld zijn er zerker zo'n goede scanners als die van NOD32 (ook slechtere). Interessant wordt het m.i. pas als de prijs door een collectieve aanschaf duidelijk onder die van de concurrentie komt, dan wel op zijn minst op gelijk niveau en da's nou (naar mijn bescheiden mening) niet van toepassing op NOD32.
Da's eigenlijk een samenvatting van hetgeen ik wilde zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bennie


Na ongeveer een maand of wat maak ik de balans op en ga ik een precieze prijs afspreken.

Groetjes,
Bennie

hoi Bennie.
Is er al iets bekend, of hoe staan de zaken ervoor?
Zou graag met Nod32 verder willen gaan. Graag een reactie van jou.
 
Ik ga er de volgende week mee aan de slag. Het ziet er naar uit dat er toch niet meer bijkomen, dus....:)

Groetjes,
Bennie
 
Beste mensen,

De prijs voor een NOD32 licentie is nu:

Looptijd
Prijs exclusief BTW
Prijs inclusief BTW
1 jaar
EUR 32
EUR 38,08
2 jaar
EUR 47
EUR 55,93
3 jaar
EUR 63
EUR 74,97

Als Helpmij een banner van ze plaatst, komt er nog eens 10% korting bovenop!

Stuur een mail naar bennie@helpmij.nl met daarin de volgende gegevens:
Naam
Adres
Woonplaats
Looptijd
Platform

Groetjes,
Bennie
 
De consumentenbond heeft net een hele reeks virusscanners getest en NOD 32 komt er naast andere merken nogal beroerd uit: zonde van je geld en niet kopen is het advies.

McAfee en Norton scoren op alle fronten het beste.
 
Geplaatst door Frederik
De consumentenbond heeft net een hele reeks virusscanners getest en NOD 32 komt er naast andere merken nogal beroerd uit: zonde van je geld en niet kopen is het advies.

McAfee en Norton scoren op alle fronten het beste.

De consumentenbond en computers???
Het onbenul van de Consumentenbond.

Lees voortaan de tests van mensen die er écht verstand van hebben.

Groetjes,
Bennie
 
Virusscanners laten steken vallen

Uitgegeven: 7 januari 2004 14:24

DEN HAAG - Antivirusprogramma's onderscheppen lang niet alle virussen op de computer. Dat meldt de Consumentenbond woensdag naar aanleiding van een onderzoek naar virusscanners.

De Consumentenbond heeft samen met de Britse consumentenorganisatie Consumers Association de in Nederland verkrijgbare antivirussoftware en gratis programma's van internet getest. Uit het onderzoek blijkt dat virusscanners vaak een steekje laten vallen. Trojaanse paarden, virussen die zijn vermomd als gewoon programmaatje, komen de computer bij enkele pakketten makkelijk binnen.

De gratis antivirussoftware AVG laat vier van de vijf Trojaanse paarden door en het programma Norman laat de helft door. Als extra test heeft de bond geïnfecteerde Word-bestanden laten controleren en werden bestanden met virussen gedownload. De virusscanner Avast stond het downloaden van virussen gewoon toe. De bekende programma's McAfee, Norton en Kaspersky kwamen wel goed uit de test.

De Consumentenbond heeft acht losse virusscanners onderzocht, drie losse firewalls en vier bundels met beide soorten software.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Frederik
Virusscanners laten steken vallen

Uitgegeven: 7 januari 2004 14:24

DEN HAAG - Antivirusprogramma's onderscheppen lang niet alle virussen op de computer. Dat meldt de Consumentenbond woensdag naar aanleiding van een onderzoek naar virusscanners.

Ik zie dat je kennis niet verder reikt dan het lukraak citeren van persberichtjes.:confused: Tja...:8-0: Indrukwekkend!

http://www.volkskrant.nl/media/1073973688985.html

Groetjes,
Bennie
 
Als iemand een trojaans paard een soort virus noemt, begin ik al te twijfelen aan zijn deskundigheid op dat gebied. ;)

Groetjes,

Pieter
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan