Nog steeds loopt mijn pc regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Berichten
295
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer een jaar deze pc en hij loopt nog steeds regelmatig vast. Toen ik hem net had, ben ik hier ook al met mijn probleem gekomen maar heb toen geen oplossing gevonden. Ik heb het toen maar gelaten maar ik ben het echt zat aan het worden.

Wat heb ik:
Processor: Intel P4 2.6GHz / 800FSD / 478 BOX
Moederbord: MSI 865PE Neo2-LS
Voeding 300W
Videokaart: ATI Radeon 9600 SE 128MB
Geheugen 1024MB DDR-SDRAM

Ik heb mijn pc bijna 24 uur per dag aanstaan en wanneer hij in de eerste paar uren niet crashed blijft hij makkelijk een aantal dagen prima draaien. Crashed hij echter of heb ik hem uitgezet en weer opgestart dan is de crashkans een stuk groter. In de eerste 3 a 4 uur na het opstarten is de kans het groots, dit kan na 10 minuten zijn of na een paar uur. Vlak voordat ie crashed hoor ik vaak een korte bromtoon uit de speakers en dan vriest alles vast. De reset knop werkt nog wel maar blijft erg irritant.

Heeft iemand enig idee waar ik naar kan kijken? Het geheugen is het zeer waarschijnlijk niet want dat heb ik al een keer vervangen en ook gecontroleerd en blijkt gewoon prima te zijn. Kan het de videokaart zijn? Wat nog meer? Alle hulp is welkom, ik word hier gek van.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al je windows eens opnieuw geinstalleerd? Je zou ook even op spyware of virussen kunnen checken,.. ik zelf zou dan windows er even opnieuw opgooien..
 
Hallo Sander,

Ja ik het windows er al een paar keer opnieuw opgezet. Ook heb ik Norton, disk cleaner en no-adware op mijn pc. Ik maak hem regelmatig schoon maar schijnt niet veel uit te maken. Ik betwijfel dus of hier het probleem ligt.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een chkdsk uit te voeren en dan kijken wat daarvan het resultaat is. Zijn er te veel bad-sectors te constateren, dan is je HD wel de boosdoener.

Dennis.
 
Geplaatst door Kakebeeke
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer een jaar deze pc en hij loopt nog steeds regelmatig vast. Toen ik hem net had, ben ik hier ook al met mijn probleem gekomen maar heb toen geen oplossing gevonden. Ik heb het toen maar gelaten maar ik ben het echt zat aan het worden.

Wat heb ik:
Processor: Intel P4 2.6GHz / 800FSD / 478 BOX
Moederbord: MSI 865PE Neo2-LS
Voeding 300W
Videokaart: ATI Radeon 9600 SE 128MB
Geheugen 1024MB DDR-SDRAM

Ik heb mijn pc bijna 24 uur per dag aanstaan en wanneer hij in de eerste paar uren niet crashed blijft hij makkelijk een aantal dagen prima draaien. Crashed hij echter of heb ik hem uitgezet en weer opgestart dan is de crashkans een stuk groter. In de eerste 3 a 4 uur na het opstarten is de kans het groots, dit kan na 10 minuten zijn of na een paar uur. Vlak voordat ie crashed hoor ik vaak een korte bromtoon uit de speakers en dan vriest alles vast. De reset knop werkt nog wel maar blijft erg irritant.

Heeft iemand enig idee waar ik naar kan kijken? Het geheugen is het zeer waarschijnlijk niet want dat heb ik al een keer vervangen en ook gecontroleerd en blijkt gewoon prima te zijn. Kan het de videokaart zijn? Wat nog meer? Alle hulp is welkom, ik word hier gek van.

Guido

Dan blijft het gissen natuurlijk. Maar ik vind uw voeding wat aan de krappe kant. Aangezien de PC +/- 24 u draait, en dan even afschakelt, zou daar misschien de oorzaak kunnen liggen. Maar ik zeg het nogmaals, het blijft gissen voor dit fenomeen
 
Hoi Dennis,

Ik heb net ff chkdsk uitgevoerd, 0 beschadigde bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo vanzwam,

Mijn pc draait 24 uur per dag, dus soms gewoon 4 of 5 dagen achter elkaar. Maar als ik hem aanzet dan is de crashkans het grootst in de eerste paar uur. Ik weet niet zeker of dit duidelijk was... Maar mocht het de voeding zijn, hoe kom ik er dan makkelijk achter of dat de oorzaak is? Is dat makkelijk te vervangen? Of op een andere manier achter te komen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kakebeeke,

Dan heeft het waarschijnlijk met de koeling van je pc te maken. Hapert de ventilator misschien?

Maar @vanzwam kan misschien wel gelijk hebben. Ik zou anders ook niet zo gauw weten waardoor het crashen van je pc veroorzaakt wordt.

Dennis.
 
Hallo Dennis,

Ik merk niks aan de ventilator, klikt gewoon normaal. Of hoe kom ik er achter dat die niet goed werkt? En mocht het de voeding zijn, hoe bepaal ik of dat de oorzaak is?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Hallo Dennis,

Ik merk niks aan de ventilator, klikt gewoon normaal. Of hoe kom ik er achter dat die niet goed werkt?
Je kunt bijvoorbeeld aan de behuizing van je pc even voelen of die niet al te warm wordt.
Geplaatst door Kakebeeke
En mocht het de voeding zijn, hoe bepaal ik of dat de oorzaak is?

Guido
Een voeding hoeft niet per sé altijd goed te werken, het kan best dat hij hapert.

Dennis.
 
De voeding lijkt me op het eerste gezicht ook de boosdoener(300 watt voor zo'n pc, en dan nog de hele dag aan laten staan) dat trekt ie niet.

Kijk eens van welke merk de voeding es, wellicht is het niet een al te goeie(betrouwbare) merk.

En krijg je nadat je het opnieuw opstart(dus na een crash) ook problemen of gaat ie gewoon normaal aan.

Draai es ook een temperatuur monitor op je pc. En noteer de waardes en vergelijk ze es met andere waardes
(dus als je de computer net is opgestart en als de computer een paar uur bezig is).
 
Ik denk dat je daarmee moet leven, het kan van alles zijn, hardware of software matig zijn.
Dan zou je elk onderdeel soft en hardware matig moeten vervangen om daar achter komen.
Je kan zelf al niet aangeven wanneer het gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Hallo Sander,

Ja ik het windows er al een paar keer opnieuw opgezet. Ook heb ik Norton, disk cleaner en no-adware op mijn pc. Ik maak hem regelmatig schoon maar schijnt niet veel uit te maken. Ik betwijfel dus of hier het probleem ligt.

Guido

Je hebt een flink fout antispywareprogramma op je PC:

Kijk maar:

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=60
 
Ik zou dus, voordat je hardware gaat vervangen, eerst een Hijackthislog plaatsen op www.antispywareoffensief.nl.

In de link in mijn vorige bericht kun je zien dat jouw zgn. antispywareprogramma CoolwebSearch-elementen bevat, het ergste van het ergste, die je met de reguliere (vertrouwde) antispywareprogramma´s niet kunt verwijderen.
 
Geplaatst door André Klaver
http://www.intermute.com/products/cwshredder.html
Hier kun je CWShredder downloaden. Deze verwijdert alle CoolWebSearch-spyware.

Voordat je zelf zaken gaat verwijderen met CWschredder: ik zou EERST het advies van de deskundigen op ASO afwachten. Er vanuitgaande dat je PC wel ´ns flink geïnfecteerd zou kunnen zijn, is het verstandig dat een deskundige de volgorde van handelingen bepaalt:)
 
Geplaatst door ikself


Voordat je zelf zaken gaat verwijderen met CWschredder: ik zou EERST het advies van de deskundigen op ASO afwachten. Er vanuitgaande dat je PC wel ´ns flink geïnfecteerd zou kunnen zijn, is het verstandig dat een deskundige de volgorde van handelingen bepaalt:)

Daar heb je gelijk in, er kan nog wel meer aan de hand zijn. Maar als de zaak gefixt is, kan regelmatig CWS draaien geen kwaad. Integendeel.:)
 
Geplaatst door André Klaver


Daar heb je gelijk in, er kan nog wel meer aan de hand zijn. Maar als de zaak gefixt is, kan regelmatig CWS draaien geen kwaad. Integendeel.:)

:) Zeker weten, k draai zelf ook regelmatig de CWS-Shredder:)
 
ik weet niet of je hier iets mee kan
maar wij hadden ook steeds een vastlopende pc
en toen bleek dat het moederbord stuk was.
wij dachten idd aan iets softwarematigs.
er is mij verteld,door deskundigen,als je pc vastloopt,het hoofdzakelijk je hardware is.
om te testen,moet je met minimale config.draaien en dan een voor een je hardware erbij prikken.


groetjes Astrid
 
Dennis,

De behuizing van mijn pc voelt niet warm aan, eerder koud.

Hoe kom je er achter of je voeding hapert?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan