Nog steeds loopt mijn pc regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fat_tony,

Mijn pc doet het prima als ie juist langer draait, vaak niet in de eerste paar uur na het opstarten loopt ie vast. Daarna gaat het prima en crashed ie veel minder snel of helemaal niet. Ik kan gewoon de resetknop gebruiken als ie vastloopt en dan start ie gewoon normaal op.

Ik zal straks is kijken wat het merk is van mijn voeding.

Ik heb net even gekeken wat de temperaturen zijn, hij staat nu al een dag aan.

Moederbord: 38 graden
CPU: 31 graden
Poker/ Aux 45.5 graden
 
Laatst bewerkt:
Hallo ikzelf,

Ik had Ad-awere al wel op mijn pc, maar gebruikte het nooit. Ik heb de nieuwste via die link gedownload en ik bleek enorm veel bagger op mijn pc te hebben. Alles zit nu in quarantaine, zou dit er voor hebben kunnen zorgen dat ie regelmatig vastliep? Is Ad-aware ok of moet ik ook CWS-shredder installeren?
 
Laatst bewerkt:
Ad-aware kun je wel runnen en laten opruimen wat ie vindt.

Maar in jouw geval lijkt het me beslist nodig dat er daarna door experts naar wordt gekeken op www.antispywareoffensief.nl

De bagger kan inderdaad een oorzaak zijn dat je pc regelmatig vastloopt. Probeer dus eerst via ASO die rotzooi eraf te krijgen, de kans is groot dat je probleem dan ook weg is, zo niet, dán zou het best ´ns hardwarematig kunnen zijn. Feit is dat je computer op dit moment niet gezond is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken wat voor merk de voeding is, dit staat er op:

Switching Power Supply, model: LC-B300ATX

De temperaturen nadat hij een tijdje uitstond en dus vlak na het opstarten:

Moederbord: 29 graden
CPU: 26.5 graden
Poker/ Aux 49.5 graden
 
Laatst bewerkt:
Hallo ikzelf,

Ik heb ad-aware en spybot geinstalleerd en uitgevoerd en net ff een logbestand gepost. Ik ben benieuwd of ze wat vinden. In ieder geval bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het is trouwens niet logisch dat het aan mijn videokaart kan liggen? Eerder de voeding of iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Ik had spybot en adaware dus alles eraf laten halen maar hij crashte net weer, moet nog even afwachten wat ze van dat log bestand kunnen zeggen maar het is dus denk ik niet die rommel op mijn pc :(.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken dit probleem. Heb er pas ook een topic over geopend. Gister heb ik de Hyperthreading functie van m'n proc. uitgezet in m'n Bios. Sindsdien is de comp niet meer gecrasht. Misschien moet je het ook even proberen.
 
Hallo Mack,

Bedankt, ik heb het net uitgezet dus ik hoop dat ie nu niet meer vastloopt. Anders is het denk ik echt voeding, moederbord of misschien de videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Had mijn pc er uit gehaald om te kijken wat de voeding precies was, heb hem net teruggezet. Ik startte hem net op en hij liep binnen een minuut weer vast. Dus het uitzetten van hyper threading is het waarschijnlijk ook niet.
 
Laatst bewerkt:
O ja nog iets, weet niet of het wat zegt maar meld het maar even. Als mijn pc is gecrashed, dan zijn alle links weg op sites waar ik ben geweest. Alle links zijn dus weer blauw ipv paars die ik heb aangeklikt. Het autoaanvullen blijft dus wel gewoon werken.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook nog zij dat je videokaart op het systeem op tilt slaat, maar dat is weer gissen.
 
Hij is net weer gecrashed dus ik weet nu zeker dat het niet hyper threading is. Maar hoe kom ik er achter of het de voeding, het moederbord of de videokaart is?
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog een oude videokaart in een oude pc zitten. Heb die er net ingezet, hopelijk was dat het probleem.

Gister crashte hij 2 keer niet lang na het opstarten maar ik heb hem de hele nacht aan laten staan en hij deed het nog steeds vanochtend. Het lijkt dus of hij vaker crashed als ik een paar (niet zo zware) programma's draai of als ik hem net heb opgestart. Voeding?
 
Laatst bewerkt:
:) Ik zou gewoon eerst even rustig afwachten wat het resultaat is van je Hijackthislogje op ASO. Is je log schoon (wat mij wel zou verbazen overigens) dan kun je dat uitsluiten. Pas dan zou ik hardwarematig zaken overhoop gaan halen.
 
Ik wacht rustig af, nou ja rustig :D. Kan 3 dagen duren voordat ze reageren en ik heb het liever vandaag dan morgen opgelost. Mocht het niet de videokaart zijn, dan kom ik er nu al mooi achter. Maar hopelijk reageren ze snel en vinden zo ook wat want anders heb ik er nog niks aan :).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen bericht van Hijackthislogje op ASO, maar ik wacht rustig af en hopelijk reageren ze voor het weekend. Ik heb nu mijn oude videokaart er in zitten en sindsdien is ie niet meer gecrashed. Ik heb hem express wat vaker aan en uitgezet en dus niet aan laten staan zoals normaal en hij doet het prima, behalve dat de videokaart enorm traag is. Mocht er niks mis zijn met mijn logje en hij crashed niet meer, is het dan de videokaart? Ik heb er nu een voodoo3 kaart inzitten die in een PCI slot moet. De nieuwe kaart zat in een AGP slot. Kan het dus ook het slot zijn? Of dat de ATI RADEON kaart veel meer stroom vraagt en dat het dus toch de voeding is? Any ideas?

Thanks,
 
Laatst bewerkt:
Als het al drie dagen geleden is dat je een bericht hebt geplaatst moet je eff reageren.

Wellicht hebben ze je bericht over het hoofd gezien.
 
Ik heb nu een schone log en ook een nieuwe videokaart in mijn pc (die had ik zo wie zo nodig) en nog steeds crashed ie. Blijven dus het moederbord en de voeding over? Wat nu te doen?

Dank
 
Laatst bewerkt:
Indien ik een nieuwe voeding moet kopen. Hoeveel heb ik dan nodig? Op dit moment heb ik:

Processor: Intel P4 2.6GHz / 800FSD / 478 BOX
Moederbord: MSI 865PE Neo2-LS
Videokaart: ATI Radeon X800 Pro 256MB
Geheugen 1024MB DDR-SDRAM
Maxtor 80 gige
Cd speler
DVD brander
Diskettestation

Verder zitten er 2 boxjes op aangesloten, een scanner, 2 monitors en een printer.

Verder, is het lastig om de voeding te vervangen of is het beter als ik dat door iemand laat doen. Ik kan wel kaarten of harde schijven en zo vervangen maar geen idee hoe lastig/gevaarlijk het is om de voeding te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan