Openen andere Access applicatie zonder beveiligingsmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Ik open vanuit de ene Access applicatie een andere Access applicatie met de volgende coderegel:
Code:
Application.FollowHyperlink strApplicatie
strApplicatie is zoals begrijpelijk de locatie en bestandsnaam van de andere Access applicatie.
Ik heb een printscreen erbij geplaatst want zodra ik deze andere applicatie activeer krijg ik een beveiligingsmelding als een popupscherm te zien.
Hoe krijg ik deze beveiligingsmelding niet te zien, wellicht een andere coderegel of moet ik iets binnen Access bijv de vertrouwencentrum instellen?
Ik heb deze beveiligingsmelding nooit eerder gezien namelijk
 

Bijlagen

  • beveiligingsmelding.png
    beveiligingsmelding.png
    11,5 KB · Weergaven: 18
@Sanders69

Als u zeker weet dat dit een betrouwbare database is kan u de blokkering opheffen door op het icoon van de
database met de rechtermuisknop te klikken en kies dan optie eigenschappen.

Op de screenafbeelding kan u zien waar u de blokkering kan opheffen.

2022-12-31.png


Groetjes
 
Goedemorgen Pletter,

Dank voor je advies alleen is dit het probleem niet. Ik heb idd zoiets eerder meegemaakt en kon idd via windows verkenner naar specifieke bestand gaan en via de eigenschappenscherm de blokkering opheffen echter als ik de eigenschappenscherm open zie ik helemaal geen optie om de blokkering op te heffen. Dus daar ligt het niet aan. Het lijkt alsof de coderegel: Application.FollowHyperlink strApplicatie dit veroorzaakt en wellicht is er een andere manier om een Access applicatie te openen.
 
@Sanders69

U kan ook aangeven of het een vertrouwde locatie is.

Open database in ontwerpweergave.

Kies Bestand en dan opties.

Kies Vertrouwencentrum.
Kies Vertrouwde locatie.

Hier kan u het pad aangeven.


Groetjes,
 
Dat is het ook niet omdat de applicatie die de andere applicatie opent in dezelfde locatie opgeslagen is dus die locatie moet betrouwbaar zijn. Heel vaag dit
 
@Sanders69

U kan dit nog proberen:

Code:
Private Sub Knop8_Click()
Dim plShell As Object
Set plShell = CreateObject("WScript.shell")
plShell.Run Chr(34) & Me.plpath & Chr(34)
Set plShell = Nothing
End Sub


Groetjes,
 
Oei nee want Access wordt niet geopend. Er gebeurd heel even wat maar daarna niets.
Ik had ook coderegel: "Set plShell = Nothing" weggehaald maar ook geen resultaat
 
Hebbes en je hebt mij toch op weg geholpen met: CreateObject("WScript.shell") want ik ging toen Googlen naar CreateObject("Access en daarna vond ik onderstaande:
Code:
Dim appAccess As Access.Application
                Set appAccess = New Access.Application
                appAccess.OpenCurrentDatabase strApplicatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan