• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak cellen op basis van ingevulde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirs

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
11
Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste locatie plaats...

Ik ben bezig met een lijst/overzicht van verhuurde/gereserveerde ruimten met behulp van een plattegrond.

Mijn bedoeling is om bijvoorbeeld in sheet 1 de plattegrond weer te geven en daar uiteindelijke een knop te maken om een nieuwe ' huurder' in te kunnen geven.
Deze gegevens moeten dan in een lijst terecht komen in sheet 2.
Als dan een bepaalde cel is ingevuld, welke correspondeert met een ruimte op de plattegrond, moet de ruimte een andere opmaak krijgen.

Als ik dan naar de plattegrond kijk zie ik direct welke ruimte bezit of vrij is. :)

Ik krijg dit voor 1 ruimte wel voor elkaar, maar op deze manier (met voorwaardelijke opmaak formule: AANTAL.LEGE.CELLEN(Lijst!$E$5)=0) moet ik voor elke regel/ruimte een nieuwe voorwaardelijke opmaak regel aanmaken. Aangezien ik behoorlijk wat ruimten in kaart heb te brengen zie ik dat niet zitten.
Is hier een snellere/makkelijker manier voor?
 
Een helder voorbeeldbestand is onontbeerlijk om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
 
Op zich lijkt VO me geen slechte insteek.
Kijk eens naar de bijlage. De ruimte krijgt een kleurtje als in tabblad lijst bij het corresponderende nummer het veld Naam is gevuld.
 

Bijlagen

  • Ruimten.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan