outlook vraagt om netwerkwachtwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
Hallo

We hebben outlook 2007 geinstalleerd maar wanneer we outlook opstarten komt de vraag:

Netwerkwachtwoord

geef gebruikersnaam en wachtwoord op

server mail.home.nl/
gebruikersnaam: naam ingevuld
wachtwoord: xxxxxxxxxx

Nu hebben we enkele vragen

Kunnen we op een of andere manier onze netwerk wachtwoord terug halen - we hebben het netwerkwachtwoord ingevuld maar hij komt steeds metdezelfde mededeling!

kunnen we ook onze gebruikersnaam terug halen - ook hier hebben we de juiste naam ingevuld

provider @home (ziggo)
nu kregen we via webmail deze mededeling:

Geachte heer/mevrouw,

Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?
Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met .........@home.nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen.
Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.
Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?
Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:


Indien u gebruik maakt van Outlook
1. Open Outlook
2. Kies Extra > E-mailaccounts
3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en
klik op Volgende
4. Kies het mail.home.nl account en kies wijzigen
5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige
e-mailadres in
6. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien
7. De instellingen zijn aangepast!
 
Lijkt me een behoorlijk duidelijke handleiding. Waar gaat het mis?

Ron
 
wanneer we email willen ontvangen/verzenden komt hij met die medeling wanneer oke aangeven gebeurt vervolgens niets
 
Indien u gebruik maakt van Outlook
1. Open Outlook
2. Kies Extra > E-mailaccounts
3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en
klik op Volgende
4. Kies het mail.home.nl account en kies wijzigen
5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige
e-mailadres in
6. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien
7. De instellingen zijn aangepast!

Heb je dit volledig gevolgd?
Heb je je volledige "gebruiker@home.nl" ingevuld?
Weet je zeker dat je password goed is?
Staat Caps Lock uit als je je password invult?

Ron
 
paswoord is goed maar ik wil ter controlle het netwerkwachtwoord en gebruikersnaam controleren.
Vraag hierbij is hoe controlleer ik het netwerkwachtwoord en gebruikersnaam op mijn router
 
Die gebruikersnaam moet dus veranderd worden naar je e-mail adres.

Ik zou het niet controleren maar helemaal opnieuw invullen; kennelijk is het nu verkeerd. En hoe je dat doet; kijk eens in de handleiding van de modem/router. Welke gebruik je?

Op deze manier is het nu ineens een router probleem en heeft het niets meer met outlook te maken?

Ron
 
Voor de duidelijkheid:

Het blijft een outlook probleem. Dit heeft niks met je router te maken ondanks de melding netwerkwachtwoord. Jij als Ziggo gebruiker zit op het netwerk van hun en blijkbaar is of je mailadres of wachtwoord niet goed.
 
Voor de duidelijkheid:

Het blijft een outlook probleem. Dit heeft niks met je router te maken ondanks de melding netwerkwachtwoord. Jij als Ziggo gebruiker zit op het netwerk van hun en blijkbaar is of je mailadres of wachtwoord niet goed.

Maar als het een modem/router is dan moet in het modem toch ook je gebruikersnaam (e-mail adres in dit geval) en wachtwoord staan.

En al tikkend bedenk ik dat die goed moeten staan, want kennelijk is er wel een verbinding met internet. Je zou dus op je router inderdaad kunnen kijken wat daar de gebruikersnaam is. Maar het wachtwoord zal daar wel niet leesbaar zijn

Ron
 
Als je wist hoe @home (nu ziggo) werkt had je niks over een inlognaam en wachtwoord gezegt. Die hoef je niet in te voeren bij hun en is alleen nodig voor je mail.

Mitchell,

Probeer eens webmail.home.nl en dan je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Lukt het dan wel?
 
heb onderstaande uitgeprobeerd maar kan geen verbinding maken met server van home
 
heb onderstaande uitgeprobeerd maar kan geen verbinding maken met server van home

Wat heb je uitgeprobeerd? De tip van Mario over de webmail was een hele goede.

Als je webmail in kunt komen met mitchel(?)@home.nl en het juiste password ben je klaar, anders lijkt het er toch op dat je met het verkeerde password werkt. Dat zou je aan Ziggo moeten vragen.

Ron
 
de tip van mario en nee ik kan nog steeds niets verzenden/ontvangen
inkomende mail mail.home.nl
uitgaande mail mail.home.nl
 
Geloof het of niet maar ik heb gebruikersnaam veranderd in mijn email adres en ik ontvang eindelijk mail.

allemaal hartelijk dank voor jullie info
 
Dan heb je dus het mailtje niet goed gelezen. Zie punt 5. Daar staat dat je het volledige adres moet invoeren.

Mooi dat het opgelost is :thumb:
 
nou het probleem bestond al nog voordat ik deze mail ontving van ziggo
Voor alle duidelijkheid
andere pc outlook 2007 geinstalleerd
kon alleen spam ontvangen. "veilige mail adressen kwamen niet binnen" oa email gestuurd naar eigen email adres. (stond wel op webmail)
Daarna kreeg we de mail van ziggo

Dit was eigenlijk mijn grootste probleem, maar gelukkig is het opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan