Over Cloudflare

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.682
(geen idee of het hier goed staat).
Ik heb een website gemaakt en die is aangemeld bij Cloudflare.
Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, (heb tenslotte meerdere daar) maar de email werkt niet.

Het is zo dat de info@.... email naar een hotmail wordt doorgestuurd. Dat wil deze klant.
Maar ook heeft hij de info@......met de daarbij behorende gegevens in Thunderbird. Nu wil het dat de emails wel in hotmail komen, maar niet in thunderbird.
En, als hij iets wil terug sturen vanuit de hotmail, dan krijgt hij foutmeldingen als:

<info@xxxx> failed: host route1.mx.cloudflare.net (162.159.205.13)
said: 550 5.7.1 195.211.72.161 isn't allowed to send email for
xxxxx@hotmail.com. 3pTs5xfXnXR1 (in reply to EOD command)

Ik heb geen Windows zoals jullie weten, dus ook geen hotmail en outlook. Ik wil liever dat zijn mail ook in thunderbird komt, zodat hij vanaf hetzelfde mooie emailadres dingen kan versturen.
Ik ben al dagen bezig maar snap er totaal niets van.
De instellingen in Thunderbird staan goed.

Wat gaat hier niet goed? Komt het door Cloudflare? Kan ik in Cloudflare de mail gewoon uitzetten, dat deze niet wordt meegenomen? Of zit er iets niet goed in Outlook?
 
In cloudflare instellingen mag het niet proxied staan alleen via dns.
Is dit ook het geval?
 
Zorg ervoor dat je het SMTP-adres niet door CF laat proxiën.
 
Dan moet het gewoon werken. Al kan het even duren voordat de DNS een wijziging opgepikt heeft.
Als je de smtp-server ping/traceroute moet je dus niet bij een CF-ipadres uitkomen.
 
Zo staat het ook, maar het ewrkt niet. Geen mail in Thunderbird, wel in hotmail.
Versturen vanaf hotmail, dus een mail beantwoorden gaat ook niet.
 
Dan moet het gewoon werken. Al kan het even duren voordat de DNS een wijziging opgepikt heeft.
Als je de smtp-server ping/traceroute moet je dus niet bij een CF-ipadres uitkomen.
Even traceroute of pingen dan. Want die foutmelding geeft inderdaad aan dat hij het bij de mailserver (MX) van CF probeert af te leveren.

Als je die setting nog maar recent heb omgezet naar DNS-only kan het even max. een paar uur duren tot soms wel een half dagje of soms nog langer. DNS-settings moeten allemaal worden doorgevoerd wat wel eens wat tijd kost.

Ik heb het vermoeden dat de DNS van jouw computer/modem/provider nog niet op de hoogte is, en Hotmail weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Update:
Heb voorlopig de website van CLoudflare gehaald. De mail werkte totaal niet, terwijl alles goed is ingesteld.
Eerst maar eens zorgen dat alles goed verloopt (klant is ook net handig met instellingen email en zo via THunderbird), daarna kan ik weer eens kijken of het in Cloudflare gaat werken.
 
Met CloudFlare is niks aan de hand.

Dan heb je blijkbaar de SMTP-server laten proxy'en. Als je dat nou had uitgezet was er niks aan de hand geweest.

Een ping of traceroute gaf uitsluitsel.
 
Nee, ik weet dat er met cloudflare niets aan de hand is. EN nee, ik had SMPT goed staan.
Dus ergens ging het niet goed.
 
Wat ging er dan niet goed? Wat heb je kunnen analyzeren? Ik heb je een aantal tip gegeven om het probleem te tackelen. Een 'het werkt niet', daar hebben we op een forum echt weinig aan, zoals je inmiddels wel weet. 😉

Je kan in het begin wel de schuld geven aan CF door deze maar helemaal uit te zetten (wil de klant dat wel?), maar is dat niet te rigoureus? Als een computer een blauw scherm geeft, dan zet je die toch ook niet neer bij het grof vuil?
 
Lieve Aar: ik zei al eerder:
Eerst maar eens zorgen dat alles goed verloopt (klant is ook net handig met instellingen email en zo via THunderbird), daarna kan ik weer eens kijken of het in Cloudflare gaat werken.

Dus we gaan eerst het probleem oplossen van Thunderbird (dat heeft de klant ex zwager overigens, totaal verkloot doordat hij niet leest), daarna breng ik de site weer in Cloudflare.

Al mijn eigen websites doen het gewoon keurig in Cloudflare, en ik gebruik ook Thunderbird en ik kan alles. Maar als je via email dingen moet uitleggen aan iemand die er totaal geen verstand van heeft, wordt het moeilijk.

Ex zwager komt volgende week langs, dan zien we wel wat hij allemaal gedaan heeft. Ik geef hem screenshots etc., maar het wil gewoon niet werken bij hem. Inkomende mail prima, uitgaande mail heeft hij de instellingen verkeerd staan. Maar hij snapt het even niet. Kan gebeuren, ik ben ook zo begonnen.

En blauwe schermen heb ik al 17 jaar niet meer.;):)
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Ter informatie: Ik trapte vandaag ook in de besproken pitfall met het ophalen van mail wat niet lukte.
Laten we spreken over de fictieve domeinnaam example.nl.

Ik had eerder een mailaccount in Outlook gemaakt wat voor zowel IMAP (had ook met POP gekund als ik dat nodig vond) als SMTP verwees naar example.nl. En laat ik die afgelopen week achter CloudFlare hebben gezet. Terwijl ik mail.example.nl en smtp.example.nl uitgesloten had van de proxy. Oplossing: Mailaccount in Outlook even aanpassen. 😉

@femke98 Hopelijk is het probleem inmiddels opgelost voor je zwager.
 
Oplossing dat je account in Outlook moet aanpassen is leuk. Bedankt voor deze info.
Alleen, ik werk daar niet mee, en mijn zwager vind het maar ingewikkeld.

Mijn zwager komt aanstaande vrijdag en dan ga ik kijken naar Thunderbird, de uitgaande mail, hoe de instellingen staan.
Hij heeft een kpn mail aangemaakt, zodat hij niet meer met een hotmail werkt voor zijn website. Dat heb ik hem als tip gegeven; ik vind een hotmail adres voor een bedrijf niet kunnen.

Inkomende mail gaat goed, uitgaande nog niet. Vandaar dat hij hierheen komt. Als dat allemaal werkt, dan ga ik weer alles in Cloudflare zetten.
 
Dit staat natuurlijk los van Outlook, maar dat is wat ik gebruik. Voor hetzelfde geld kan zo een fout ook in Thunderbird gebeuren of welke e-mail browser anders.
 
Precies, en daarom kijk ik vrijdag even wat hij ervan gebrouwd heeft. Komt goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Update:
zoals ik al dacht had hij de instellingen niet goed gezet, ondanks mijn voorbeelden hahahaha. Kan gebeuren.
Nu werk de mail gelukkig en kan ik zijn website weer bij cloudflare aanmelden. Dat moet nu goed gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Update:
heb de website weer in Cloudflare staan.
Ik heb mail.example.art en smpt allebei op DNS only staan.
Er komt nu een uitroepteken voor de A.
Het is net gedaan, dus weet niet of de mail aankomt nu.
Moet er nog meer alleen op DNS staan?

Ik zal eerst nog even in mijn eigen domein kijken hoe het staat, immers.....de mail etc. is nu hetzelfde ingericht bij de nieuwe website als die van mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan