pc loopt vast na 15 tot 2 uur.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander the man

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
94
hoi allemaal
ik heb een irritant probleem:

als ik mijn pc opstart doet hij het normaal maar na 15 tot 2 uur wordt hij mega traag en soms hapert de muis zelfs! en hij is zo sloom om op start te klikken en afsluiten of ctrl-alt-delete tenzij je een kwartier wil w8en dus druk ik de computer gewoon uit (niet goed voor me pc dus) de vraag is hoe moet ik dit oplossen? kan het een virus zijn? of ligt het aan de hardware?

en de tempraturen van de pc zijn gewoon normaal.....

plz help! dit is echt vervelend!
 
Wat voor een pc heb je? en hoeveel software staat erop? miss dat de oude vertrouwde schijfopruiming doet of even defragmenteren :thumb:
 
Ondanks dat de temperaturen "normaal" zijn, zou ik toch maar eens de computer ontstoffen, vooral de koelblokken en ventilatoren van de videokaart en CPU, zo ook de "in en uitlaten" van die PC.
 
uhm ik heb windows vista home premuim 64 bit geloof ik
in ik heb de pc net ff open gemaakt en ff uitgeblazen maar denk neit dat dat het probleem is....

edit
wat is schijf defragmentatie?
 
Laatst bewerkt:
Tja, als het een redelijk nieuwe computer is zal er idd weinig stof inzitten.

Hoe wordt de videokaart gekoeld? passief met alleen een koelblok of aktief met een ventilator? of is het een videokaart "onboard?

En hoe is de airflow in die kast? indien een passief gekoelde videokaart?

Eventueel kun je de temps van de videokaart met Everest bekijken, als die geïnstalleerd wil worden.

Denk toch dat je in die richting moet zoeken, als het probleem na een poosje zich voor gaat doen.
 
kan het niet aan een virus liggen die opstart als ik iets aanklik ofzo en dat die dan de boel laat fast lopen? (hoop het niet vind virussen erger dan hardware zolang ik er gerantie op hep :p)
 
Zou fijn zijn als je op de gestelde vragen antwoord zou geven.:confused:
Ga naar Nucia als je denkt dat het een virus is en plaats daar een HijackThis log.
 
ow oke zal ik doen en op die vragen: mijn processor ik gekoeld met zo een blok en een ventilator er boven en volgens mij heb ik een unboard video kaart want ik heb dit moederboord: asus M2NPV-VM
 
Indien de airflow voldonde is zou zo'n onboard het wel moeten kunnen doen, indien je er garantie op hebt, deze claimen want iets klopt er niet mee, dat ding zou niet zomaar uit mogen vallen of vast mogen lopen.

Je kunt die log sowieso bij Nucia plaatsen, kost niets.

Ook kun je onderstaande doen voor een foutcode.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".
 
ik heb vista en volgens mij werkt dat toch allemaal wat anders want als ik op f8 tijden het opstarten krijg ik een melding van waar je windows will booten.....

edit: uhm op welk forum moet ik dat hijeckthis logje plaatsen? (zit bijna nooit op helpmij)
 
Laatst bewerkt:
Dan zit je in het biosopstartmenu, doe het maar met F5, het zijn dezelfde mogelijkheden in Vista of XP hoor.

Nucia, kon je gewoon door Nucia in google in te geven vinden.
 
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

".

die snap ik niet helemaal:rolleyes:

edit: ik snap het wel maar ik krijg geen blauw scherm met een foutcode......
 
Laatst bewerkt:
weet je wat ik het aller raarst vind? dat als hij bezig is met vastlopen en dan heb ik vantevoren al taakbeheer opgestart (ik hoor het aankomen van het vastlopen omdat de harde schijf begint te kraken) en dan geeft hij 0-20% cpu gebruik maar soms wel 70-99% fysiek geheugen....... en dat is normaal rond de 70%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan