Probleem met IPTV Netwerk en Glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

igdir12

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
12
Hallo beste mensen,


Afgelopen week kwamen ze Glasvezel installeren, super blij natuurlijk. Maar, toen hadden we dus niet bedacht, dat wij TV kijken met IPTV, en daar heb je Internet voor nodig.

Onze oude modem, was langs het IPTV kastje, en konden we een netwerk kabel direct, van de modem naar het IPTV kastje stoppen, en hadden we goed beeld + zonder haperingen.

Nu hebben ze het Glasvezel kastje, in de meterkast geinstalleerd, daar zit ook de hoofdkabel van het Internet. Het probleem is nu, dat als we het zonder draad proberen, dus gebruiken we Wi-Fi, dat het steeds om de minuut hapert. Toen heeft een collega mij een TP-Link Deco M5 systeem geadviseerd, die besteld en geinstalleerd, met Kabel en ook Wifi, maar hetzelfde probleem, wel beeld maar steeds haperingen.

Het enigste oplossing lijkt mij dan om een cosmetsiche verplaatsing te verrichten, om de hoofd kabels die in de meterkast zijn te verplaatsen naar de woonkamer.

We hebben ook geprobeerd, om een Wi-Fi dongle direct aan de IPTV te plaatsen, maar hetzelfde probleem wel beeld, maar niet zonder haperingen.

Het vreemde is dat we met Tele2 Internet (20m/b) (wel directe gele kabel naar IPTV), zonder haperingen hebben als Glasvezel die draadloos is.

Speedtest tele 2:

F4qfh9l.png


Speedtest tmobile glasvezel:

JWzStqA.png


Hebben jullie misschien andere suggesties?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je provider bellen en deze het laten fixen?
Dat zou ik doen.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk verhuizen naar een gebied zonder glasvezel (helaas) en ik wil bij dezelfde provider blijven. Die ga ik dan bellen en laat ik een monteur komen die het allemaal voor mij gaat fixen.
Want anders weet ik het wel. En als het daarna niet goed is, kan ik hun de schuld geven ;)
 
Ik heb bij ons de oorspronkelijke coax kabel uit de muur laten vervangen door een UTP kabel. Die kwam toch al in de meterkast uit, dus dan is het aansluiten op de glasvezel router een simpele kwestie. En dan een switch erbij in de woonkamer voor alle apparatuur die aan de router moet. Werkt als een zonnetje.
 
Maar als je geen glasvezel hebt (dus niet aangelegd vanaf de straat) heb je nog steeds geen glasvezel.
 
Nee natuurlijk niet. Je moet dat ook alleen doen als je glasvezel hebt. Logisch toch, om met een te vroeg overleden Amsterdamse filosoof te spreken :).
 
Volgens mij zou je (extra) switch IGMP Snooping moeten ondersteunen voor een correcte doorgave ..
 
heb je tv van kpn ?
elke provider geeft op een eigen manier iptv door.
Maar ik lees niet wat er bij jou geplaatst is.
Welke glas media converter wordt er gebruikt?
welk abbo heb je ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan