Rapport problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
16
Ik heb een vraag,

Ik ben bezig met het maken van een nieuw werkopdracht programma. De database bestaat uit twee tabellen.
De eerste bevat de gegevens van alle werknemers en opdrachtgevers zoals achternaam, voornaam, functie, telefoonnummer etc
De tweede tabel bevat de invoergegevens van de werkopdracht, een tweetal velden zijn keuze velden vanuit de eerste tabel.
De werkopdracht wordt gekoppeld aan een werknemer.
Nu wil ik dat de werkopdracht wordt uitgeprint en via mail wordt verstuurd, dit alles werkt prima alleen in het rapport (werkopdracht) staat bij de voornaam
van de werknemer de juiste maar bij de opdrachtgever de voornaam van de werknemer. Ook de functie en telefoonnummer etc zijn van de werknemer.

Ik heb al geprobeerd om via een extra veld genaamd "rol" waarin opdrachtgever en uitvoerder staan en een query voor het alleen selecteren van de uitvoerder etc....
Helaas alles zonder resultaat.

Ik wil graag een tabel hebben voor alle personen omdat ik die al heb gemaakt en die werkt prima met andere databases. Zou ik bijvoorbeeld moeten werken met een tijdelijke copy
van deze database om dit probleem op te lossen?
 
Als je één tabel voor twee doeleinden gebruikt (werknemer en opdrachtgever) moet je deze tabel twee keer koppelen aan je hoofdtabel; één keer op het WerknemerID, en één keer op de OpdrachtgeverID. Je hebt waarschijnlijk maar één koppeling gemaakt. Rollen zijn ook noodzakelijk, om de keuzelijsten in je hoofddtabel te kunnen filteren. Je wilt tenslotte op je formulier bij de keuzelijst Opdrachtgever alleen opdrachtgevers zien, en geen werknemers en vice versa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan