• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met productieuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerenmarly

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
104
Hoi Allen
Ik heb een vraag,en wel deze
Ik heb een programma gemaakt voor op mijn werk in exel
Dit programma rekend uit hoe lang een product nog draait op de machine
Nu wil ik ook dat hij aangeeft waanneer hij af is, rekening houdend met de draaiuren die gemaakt worden per dag
zie een klein voorbeeld in de bijlage.
Hij moet dus gaan rekenen vanaf "nu" begin productie tot einde productie met de uren die er gedraait worden


PS Is het ook mogelijk om zon- en feestdagen in te bouwen

Groetjes Ger
 

Bijlagen

  • Test ploegendienst.xls
    48 KB · Weergaven: 76
Beste gerenmarly ;)

In uw bestandje zeg je dat de eind productie niet klopt.
Wat is hier mis mee ?

dinsdag 9 feb 2010 20:21 + 21:15 = woensdag 10 feb 17:36 :thumb:

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ja dit klopt als je de hele nacht doorwerkt, maar van 23:15 tot 05:45 wordt er niet gewerkt ,dus ook geen producttie gedraait

Ger
 
Beste gerenmarly ;)

Vorige week heb ik nog een bestandje gemaakt in verband met uren in dag, avond en nacht.

Zie bestandje, misschien ben je hier iets mee.

Groetjes Danny. :thumb:
 
nou dat ziet er aardig uit, maar bij mij moet ik rekenen met huidige tijd en datum naar tijd en datum in de toekomst

Ger
 
Hallo Ger,

Ik heb onlangs als vingeroefening wat lopen stoeien met een planningssysteempje. Als je alle projecten op één na weg haalt, de parameters aanpast aan jouw situatie (gewoon met het geheel even wat stoeien), dan kun je wellicht een beetje een idee krijgen hoe en wat er nodig is om een einddatum te krijgen. Feestdagen zitten er nu nog niet in als aparte tabel, maar zijn wel via de urentabel op sheet 2 in te brengen (ik denk ook dat dat de beste weg is om te doen, zeker als je op feestdagen niet met een volledige bezetting door draait).
De vingeroefening is te vinden op
http://members.chello.nl/g.hendriksen/rooster-4.rar
Overigens kun je ook verder kijken via
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm
 
Hallo Ger,

Mocht je geen andere reactie krijgen, misschien kun je hier iets mee. De opmaak is wel anders dan jij hem hebt gegeven, maar de gegevens staan er in, plus een grafische voorstelling van de dagen waarop gewerkt wordt. Tevens is het mogelijk feest- en vakantiedagen mee te nemen. Ook heb je de mogelijkheid begin en eind van de bedrijfstijd per dag in te vullen.
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst.xls
    97,5 KB · Weergaven: 72
rekenen met productie uren

Hallo Thoralf

ik heb een beetje liggen stoeien met jou bijlage, kijk maar even naar de aanpassingen en bijschriften die ik gemaakt heb, het begint er op te lijken ,maar nog niet helemaal

groetjes Ger

Hoi ik zag je laatste reactie pas net, ga hem nu even bekijken
 

Bijlagen

  • rooster-4a.xlsx
    93,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Hallo Thoralf

Dit ziet er al perfect uit, zoiets moest het worden
Alleen de uitkomst op 18-02 klopt niet helemaal,volgens tabel is hij maandag 15-02 af
en de eindtijd moet dan tussen 05:45 en 23:15 liggen
Vrijdag werken we tot 18:00
groetjes Ger
 
Laatst bewerkt:
Bijgaand de (hopelijk) korrekte versie.

PS.
Het tijdstip van 18:00 uur had je eenvoudig zelf in de tabel kunnen aanpassen.
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst.xls
    97,5 KB · Weergaven: 43
rekenen met productie uren

Hallo Thoralf
Nou dit is hem bijna helemaal, heb de vrijdag aangepast tot 18:00
en al enkele feestdagen ingevoerd en de begin en eindtijdstipweergave nog gewijzicht
ga hem nu even helemaal doortesten in mijn programma
Alvast hartelijk dank voor zover
Een vraagje waar staat de einddatum planning voor? 10-10-10
groetjes Ger
 

Bijlagen

  • Kopie van test-ploegendienst(1).xls
    98,5 KB · Weergaven: 46
Als je helemaal naar rechts scrollt zul je zien dat er tot 35 weken ingevuld kunnen worden.
Al met al betekent dat dat er een benodigde tijd van 35 maal 88 uur kan worden doorgerekend. Op het moment dat je die datum zou overschrijden krijg je geen resultaten meer.

Je zou ook kunnen besluiten kolom F tot en met kolom IV te verbergen, evenals de rijen 16 tot en met 50
 
Laatst bewerkt:
Hallo Thoralf

Dit laatste begrijp ik niet helemaal
Moet ik dan als het bijna de 10-10-10 is weer een nieuwe maken of hoe moet ik dat zien

groetjes Ger
 
Nee hoor, De Startdatum planning is altijd de datum van de dag waarop je het sheet bekijkt,
en Einddatum planning is altijd zo'n 35 weken verder.
Als je morgen het sheet opent zal begindatum op 11 feb staan en einddatum op 11 okt.
Ik moest iets van een kalender maken met een bepaalde lengte om de uren toerekening per dag te kunnen maken. Er heb toen gekozen voor een lengte van 35 weken.
Er is echter niets op tegen om in excel 2007 die periode te verlengen. Het aantal beschikbare kolommen laat daar een periode van (ik dacht) 5 jaar toe (je hebt immers ruim 16.000kolommen ipv 256 beschikbaar).
 
Rekenen met productie uren

Hallo Thoralf
Nu begrijp ik hem helemaal
Ik heb hem getest op mijn programma, en het werkt perfect zoals ik mij dit voorstelde

Hartelijk bedankt
Groetjes Ger
 
Hallo Thoralf
Ik ben het programma aan het testen , en kom er achter als je bijvoorbeeld 00:30 productietijd invuld klopt de eindtijdstip niet, wordt dan eerder als begintijdstip

Groetjes Ger
 
Hallo Thoralf
Ik ben het programma aan het testen , en kom er achter als je bijvoorbeeld 00:30 productietijd invuld klopt de eindtijdstip niet, wordt dan eerder als begintijdstip
Nu met bijlage
Groetjes Ger
 

Bijlagen

  • Kopie van test-ploegendienst(1).xls
    99,5 KB · Weergaven: 53
Hallo Ger,

Bijgaand de correctie. Een en ander ging fout als de eindtijd op de dag vandaag viel.
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst(1).xls
    99,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Rekenen met productie uren

Hallo Thoralf
Nu werkt ie zoals het moet :thumb:
ik heb hem getest onder exel 2003
Ik wilde hem ook testen onder exel 2007, maar hier doet ie het niet?
Waar kan dit aan liggen


Groetjes Ger
 
Ik heb hem bij mij geconverteerd en het werkt naar behoren. Ik stuur hem als bijlage.
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst.xlsx
    30,5 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan