• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met productieuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Thoralf
Nu werkt ie zoals het moet :cool:
ik heb hem getest onder exel 2003, en onder 2007 met de nieuwe bijlage
Hij werkt nu zoals het moet :thumb::thumb:


Bedankt,

Groetjes Ger
 
Hallo Thoralf
Ik beb hem vandaag getest op het werk, maar daar doet ie het niet,krijg dan #NAME? op enkele plaatsen te zien
Op mijn werk werken ze met exel 2003 engelse versie

Groetjes ger
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst(1.1).xls
    99,5 KB · Weergaven: 25
Hallo Ger,

Als ik mijn Office op Engels zet krijg ik geen fout-boodschappen.
Kan het zijn dat er op kantoor op de engelse versie geen Analysis toolpak is geinstalleerd?
Bij mij geeft hij dan namelijk wel die foutmeldingen.
 
Hallo Thoralf
Ik heb gekeken bij de invoegingstoepassingen, daar staat Analysis Toolpak - VBA en Analysis Toolpak aangevinkt
Wat ik nu zie is hetzelfde dan als ik de versie voor 2003 open onder 2007

Groetjes Ger
 
Je kunt nu nog het volgende proberen:
Ga in een cel staan met de fout, ergens in de formule en druk op ENTER.

Mocht het dat niet zijn, dan is de automatische omzetting van functienamen niet in orde en los je dat op door de formules met de functie weeknummer aan te passen. De functie weeknummer wordt niet automatisch goed omgezet in weeknum. Dat is dan wat je mogelijk handmatig moet doen om de fout op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Thoralf
Helaas kan ik dat vandaag niet testen, daar ik nu thuis ben( hier werkt ie perfect onder 2003 en 2007)
Morgenvroeg kan ik dit doen
Waar moet ik dan op letten,wat kan ik dan eventueel doen

Groetjes Ger
 
Toch maar even jouw bestandje aangepast.
 

Bijlagen

  • test-ploegendienst(1.1).xls
    99,5 KB · Weergaven: 26
Hallo Thoralf
Ik heb net je bestandje binnen gekregen, maar hij vraagt om het bijtewerken daar gegevens ergens anders staan
als ik zeg ja ,is hij weer fout,zeg ik nee dan ook

Groetsjes ger
 
Hallo Ger,

Heel vreemd dat hij vraagt om bij te werken, want er wordt nergens verwezen naar een cel buiten het werkblad, laat staan naar een cel buiten de werkmap.
Waar het met alles wat we nu gedaan hebben ook een beetje op begint te lijken, maar of dat waar is weet ik niet, is dat, als je op een machine de Nederlandse versie installeert en daar later de Engelse aan toevoegt (language pack), dan is in de Engels uitvoering ook de Nederlandse functiebenaming beschikbaar (geconcludeerd uit het feit dat er geen foutboodschappen kwamen). Mogelijk houdt de vraag naar bijwerken verband met deze omzetting van functienamen en zou het kunnen dat je op de machine op kantoor geen problemen hebt.
Ik heb op dit moment verder geen mogelijkheden om dit mogelijke verschil uit te pluizen (geen machine waar kaal de Engelse versie is geïnstalleerd).
 
Hallo Thoralf

Ik ben even gaan stoeien met het bestandje,in de formule staat een verwijzing naar de c schijf waar ms staat geinstaleerd,heb dit pad aangepast en promt doet hij het wel
dus G5 en de cellen met het weeknummer

Groetjes Ger
PS ga dit morgen op het werk testen
 
Hoi Thoralf
dit staat in G5 als ik op enter druk,van jou laatste aanpassing


=DATUM(JAAR(B2);1;1)+(ALS(WEEKDAG("1-1-"&JAAR(B2);2)>4;'C:\Program Files\Microsoft Office 2003\OFFICE11\Biblio\Analysis\ATPVBAEN.XLA'!WEEKNUM(B2;2)-1;'C:\Program Files\Microsoft Office 2003\OFFICE11\Biblio\Analysis\ATPVBAEN.XLA'!WEEKNUM(B2;2))-ALS(WEEKDAG(DATUM(JAAR(B2);1;1);2)<5;1;0))*7-WEEKDAG(DATUM(JAAR(B2);1;1);2)+1

vul ik het goede pad in dan verandert ie in
=DATUM(JAAR(B2);1;1)+(ALS(WEEKDAG("1-1-"&JAAR(B2);2)>4;WEEKNUM(B2;2)-1;WEEKNUM(B2;2))-ALS(WEEKDAG(DATUM(JAAR(B2);1;1);2)<5;1;0))*7-WEEKDAG(DATUM(JAAR(B2);1;1);2)+1

groetjes Ger

ps Ik heb naar het werk opgebeld en gevraagd waar MS is geinstaleerd,daar staat geen map met Biblio
 
Hallo Ger,

Die verwijzing komt ongetwijfeld uit de conversie van Nl naar Eng. Ik heb hem nog nooit eerder gezien.

Ik verwacht dat als je op je werk G2 aanpast en naar rechts sleept en ook nog G5 aanpast, door het pad er voor weg te halen dat hij het dan zou moeten doen.
Anders moet je zoeken naar ATPVBAEN.XLA of ATPVBAEN om het correcte pad te vinden.
 
Hoi Thoralf

Ik ga dit morgenvroeg uitproberen of ik er wat mee kan

Groetjes Ger

Ik laat het morgen wel even weten of het gelukt is
 
Hoi Thoralf
Ik heb hem vanmorgen getest
Weer het zelfde, in formule op G5 en G2 een verwijzing naar een pad ( C:program files......)
deze verwijzing weggehaald en .....
Nu doet ie het

Bedankt nogmaals weer een probleem opgelost

Groetjes Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan