Runtime 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdsch

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
170
Hey allemaal,

Ik wil graag een netwerk maken waar een deel van de pc's gebruikt maakt van access 2003. Mijn vraag is alleen waar moet ik het vandaan halen. Zoals ik het op deze pagina lees zit het bij mijn Access product in;
HTML:
http://office.microsoft.com/en-us/access/HA011208861033.aspx
Helaas kan ik het nergens vinden. Moet ik Runtime alsnog downloaden? Ik heb alleen Access 2003
 
Dankjewel Michel,

Ik heb echter nog een heel basaal probleem. Ik installeer Runtime maar kan hem vervolgens nergens meer terugvinden:shocked: Ik kan hem dus ook niet openen. Op de PC waar ik runtime op installeer staat ook al de normale versie van Access, ik wil de runtime versie er dus naast hebben. Is dit mogelijk?
 
Ik heb eigenlijk nog wat vragen over werken met Runtime. Ik heb mijn database gesplitst in een frontend en backend bestand. Het backend bestand zet ik op een server. Maar hoe met het met het frontend bestand. Moet ik meerdere front end bestanden maken namelijk 1 voor iedere gebruiker? Sommige gebruikers moeten met andere formulieren werken, het is niet de bedoeling dat iedereen dezelfde formulieren heeft. Ik weet dat je in Runtime met een schakelbord werkt maar niet iedereen mag dus hetzelfde schakelbord krijgen.

Alvast bedankt
 
Voor zover ik weet hoef je bij een FE-BE oplossing niet met een Schakelbord te werken. Dat is een extra Feature van Access, dat soms makkelijk is, en soms niet. Zelf maak ik altijd wel mijn eigen opstartformulieren, dus zonder Schakelbord. Ik vind het schakelbord soms onnodig ingewikkeld, waarbij zaken niet zomaar zijn aan te passen.
Het is inderdaad het mooist als elke gebruiker een eigen FE op de pc heeft. Het is niet noodzakelijk, je kunt de FE op de server zetten als je wilt, en verschillende mensen op die FE laten inloggen. Of verschillende FE's op verschillende netwerkschijven, waar verschillende groepen gebruikers op inloggen. In theorie is het zo, dat hoe minder gebruikers op één FE zitten, hoe beter het werkt.
Als je verschillende soorten gebruikers hebt, dan kun je met Rechten toekennen wel bepalen welke formulieren ze kunnen zien, en welke rechten ze op die formulieren hebben. Je kunt ook bekijken of het zinvol is om een aantal FE's te maken voor de verschillende gebruikersgroepen, en daar die zaken in te zetten die je er voor die groep in wilt hebben. Vervolgens zet je die verschillende versies bij de gebruikers uit. Ik zou, denk ik, zelf deze oplossing gebruiken.
 
Dus als ik je goed begrijp zou je dus toch met verschillende frontends werken. Dat lijkt mij zelf ook het handigst. Ik werk met het schakelbord omdat ik heb begrepen dat dat moet met Access runtime.
 
Ik heb een FE met een Runtime versie nog niet geprobeerd, dus dat zou kunnen. Maar er zit uiteraard geen kwaad in, als je het eerst probeert zonder schakelbord. Of is dat al een gepasseerd station?
 
Het is niet noodzakelijk om bij de runtime gebruik te maken van een schakelbord. Bij mijn database heb ik gebruik gemaakt van een eigen gemaakt formulier, dat diende als schakelbord en dat werkt prima.

Ook heb ik gewerkt met 1 Frontend voor alle gebruikers. Dat moet ik afraden. Indien er wat gebeurd met de FE en deze moet vervangen worden, dan moeten alle gebruikers uit de database en bij veel gebruikers is dat best een klus en erg onhandig. De productie ligt dan compleet stil. Dus mijn advies is voor iedere gebruiker een eigen FE.
 
Hoi,

Bakk4318 ik heb jouw advies opgevolgd en het werkt idd prima met een apart formulier ipv een schakelbord. Ik zal ook voor iedere gebruiker een aparte FE maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan