samenvoegdocument If functie toevoegen in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhdijkstra

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een probleem binnen Microsoft Word. Ik gebruik een programma waarmee ik een document binnen Word 2007 creëer met samenvoegvelden.

Nu het volgende, binnen het programma kan men iets aanvinken en dan komt er in het in het samenvoegdocument een Ja of een Nee te staan.

Zodra dit Ja is, moet de rest van de regel in de tabel vetgedrukt worden.

Hoe of hoe doe ik dit precies? Ik zat zelf te denken door het gebruik van functies binnen Word, maar hoe verder in te vullen?

Iemand enig idee?
 
Ik vermoed dat je dit moet gaan programmeren, want ik zou zo gauw niet weten hoe je tekstopmaak afhankelijk kunt maken van een waarde in een samenvoegveld. Tenzij het vaste informatie is die je vet of niet vet wilt maken, dan zou je misschien met autotekstfragmenten kunnen werken, die je verbergt of juist niet.
Over hoe je e.e.a. moet uitvoeren moet ik mezelf nog eens diep achter de oren krabben; ik heb ooit wel eens zoiets gemaakt, dus dat zou ik dan moeten opzoeken....

Michel
 
Ik vermoed dat je dit moet gaan programmeren, want ik zou zo gauw niet weten hoe je tekstopmaak afhankelijk kunt maken van een waarde in een samenvoegveld. Tenzij het vaste informatie is die je vet of niet vet wilt maken, dan zou je misschien met autotekstfragmenten kunnen werken, die je verbergt of juist niet.
Over hoe je e.e.a. moet uitvoeren moet ik mezelf nog eens diep achter de oren krabben; ik heb ooit wel eens zoiets gemaakt, dus dat zou ik dan moeten opzoeken....

Michel
 
Lijkt me niet zo lastig

{IF {Mergefield keuze} ="Ja" {Mergefield tekst} {Mergefield tekst}}

Je maakt het mergefield gewoon op in het samenvoegdocument
 
Zou inderdaad genoeg moeten zijn... :eek: Soms zoek je de zaken te ingewikkeld, want deze truc gebruik ik zelf ook nog wel eens..

Sta weer met beide voeten op de vloer!

Michel
 
Het lijkt alsof je het al goed hebt staan.

{IF {Mergefield Sales_Line_font_bold} ="Ja" {Mergefield Sales_Line_description} {Mergefield Sales_Line_description}}
 
Het lijkt alsof je het al goed hebt staan.

{IF {Mergefield Sales_Line_font_bold} ="Ja" {Mergefield Sales_Line_description} {Mergefield Sales_Line_description}}


het werkt niet, let op dit is het word document:



en nu iets beter gelukt, maar nog steeds niet goed:



al met al is het voor Word 2007...
 
Laatst bewerkt:
Bestudeer in de hulpfunktie van Word hoe je samenvoegvelden moet invoegen. En lees vooral de suggesties van dit forum precies. Het volledige antwoord heb je al gekregen.
 
De afbeeldingen die je steeds laat zien, laten alleen de codes zien, niet de daadwerkelijke uitvoering. Als dit het resultaat van de samenvoeging is, heb je inderdaad geen goede velden gebruikt, maar misschien alle veldnamen getypt, met de {} codes? Als je een Als..dan..Anders maakt in Word, moet je voor de <waarden als waar> en <waarden als onwaar> eerst wat dummy tekst neerzetten, die je vervolgens vervangt door de echte codes. Vervolgens selecteer je de eeste code, en die maak je vet.

Michel
 
Het kan inderdaad wel eens vervelend zijn om het goed werkend te krijgen, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn.
Bijgaand plaatje is een voorbeeld hoe de code er uit moet zien:

Ik maak zelf een Als..Dan..Anders door eerst in de tekstvakken <Deze tekst invoegen> en <Anders deze tekst> een dummy woord te zetten. Vervolgens met <Alt>+<F9> de code weergeven, het eerste dummy woord selecteren met een dubbelklik, en vervolgens met <Samenvoegveld invoegen> het juiste veld selecteren. Vervolgens de cursor pal vóór het ingevoegde veld zetten, één keer op <Delete> drukken, zodat het veld geselecteerd is, en dan de opmaak kiezen.
Op deze manier weet ik 100% zeker dat ik de codes op de juiste plek heb staan, en ook correct heb ingevoerd/opgemaakt.

Michel
 

Bijlagen

  • Samenvoegregel.jpg
    Samenvoegregel.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 46
Werkt het al?

Tja, het plaatsen van velden binnen velden is altijd een beetje lastig. Binnen de accolades kan je met gewoon typen van alles aanpassen, maar van de accolades moet je afblijven en die kan je zeker niet intypen. Met knippen en plakken gaat dat inderdaad nog het beste.
Ik heb een voorbeeld mergedocument en een datafile gemaakt die het wel doen. Ik neem aan dat je wel weer de koppeling naar de datafile (switch,doc) moet maken. Misschien kan je hier verder mee doro de velden to kopieren naar je eigen document en dan de velden naar wens aan te passen.
 

Bijlagen

  • Switch.doc
    31 KB · Weergaven: 45
  • MergeDoc.doc
    39 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Veldmarkeringen (vette accolades) kun je eenvoudig maken met Ctrl-F9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan