Structuur database

Status
Niet open voor verdere reacties.

metaal

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2005
Berichten
34
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje een herintreder in Access.
En loop nu vast op de structuur van een te bouwen database:

Ik heb een tabel met opeenvolgende datums (uniek met bijbehorende weeknummers, dagnamen etc)
Ik heb een tabel met stam gegevens met uit te voeren werkzaamheden.

Met behulp van een formulier wil ik datums selecteren waarop meerdere werkzaamheden moeten plaatsvinden.
1 datum dus met meerdere werkzaamheden. Deze moeten met een lijst in het formulier geselecteerd worden.
Ik zou liever geen gebruik maken van de lijst mogelijkheden zoals beschikbaar vanaf Access 2007..

Hoe bouw ik een formulier waarmee ik per datum meerdere werkzaamheden (tot 80 stuks) aan 1 datum koppel??


Hartelijke dank voor de reacties!

Maas
 
Om te beginnen snap ik die datumtabel niet; volgens mij nergens voor nodig. En al helemaal niet met extra velden voor dagnamen en weeknummer, want die zijn zó simpel uit een datum te halen...
Wat betreft het toevoegen van de activiteiten: kwestie van op het formulier een keuzelijst zetten waarin je meerdere waarden kunt selecteren (80 in één keer is natuurlijk volslagen onpraktisch, maar technisch niet onmogelijk) en vervolgens een recordset starten met een knop die de records checkt (mag natuurlijk maar één keer voorkomen) en toevoegt.
 
Dank je wel Octafish,

Ik ga het proberen.
Als het lukt, sluit ik de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan