Travian maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokmep123

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
28
ik wil graag een site maken als travian niet precies het hoeft eigenlijk maar 1 ding hetzelfde dat is grondstoffen uur dat je erbij krijgt ik weet het het is lastig ofzo maar ik ga het proberen als iemand me kan helpen met een script of site waar je kunt ontwikkelen ik hoor het graag:

Bedankt:confused:
 
4 tips:
  1. Leer HTML
  2. Leer CSS
  3. Leer PHP
  4. Leer (een dialect van) SQL
www.w3schools.com, daar staan heel wat tutorials.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar tips:
  • Vertel even wat "travian" en "grondstoffen uur" is, en een link naar een pagina zou ook handig zijn.
  • Gebruik hoofdletters.
  • Gebruik komma's.
  • Gebruik dubbele punten.
  • Gebruik puntkomma's.
  • Gebruik uitroeptekens.
  • Gebruik vraagtekens.
  • Gebruik punten.
heel graag anders raken we zo buiten adem bij het lezen van zo'n alinea-zin waar je maar moet raden waar die ergens ophoudt of misschien wel doorgaat en dit is nog maar een kleintje want als ik wil kan ik nog veel langere maken waar op het laatst helemaal niemand meer begrijpt waar ik het over heb en laat staan nog weet waar ik begonnen ben en of er eigenlijk wel iets in staat waar ik op kan antwoorden en dergelijke nietwaar dus maar dat zal je wel begrijpen geloof ik toch :D

Groetjes,
CSShunter
 
Nog een paar tips:
  • Vertel even wat "travian" en "grondstoffen uur" is, en een link naar een pagina zou ook handig zijn.
  • Gebruik hoofdletters.
  • Gebruik komma's.
  • Gebruik dubbele punten.
  • Gebruik puntkomma's.
  • Gebruik uitroeptekens.
  • Gebruik vraagtekens.
  • Gebruik punten.

Dat heeft ie gedaan hè? ;):p
 
[OT]
Is waar, wel één dubbele punten! En zelfs puntjes op de i's. Dus dat "Gebruik punten." slik ik in. :)
[/OT]
 
ik wil graag een site maken als travian
Okay
ik weet het het is lastig ofzo maar ik ga het proberen als iemand me kan helpen met een script of site waar je kunt ontwikkelen ik hoor het graag:
... right.


Mischien moet je je verwachtingen wat naar beneden afstellen: online games zoals dit Travian is niet in een week klaar. Ook niet in een maand. Er gaan jaar (of: jaren) overheen voordat je de kennis hebt om zoiets in elkaar te zetten. En dan moet je er nog aan beginnen ook.


Als je echter heel zeker weet dat je zoveel vrije tijd hebt, volg dan tomdb's tips op. Als je deze talen allemaal gemasterd hebt kan je an Javascript beginnen. Als je dit allemaal volledig onder de knie hebt (we spreken over een lange tijd, maanden, jaren) dan hoeven wij je niet meer te vertellen hoe dit zou moeten, want met al die kennis kan je het dan zelf wel uitvogelen.


:thumb:
 
ik heb het alleen maar over grondstoffen bijvullen bijv. die speler heeft 20 grondstoffen per uur en dat gaat dan automatisch voor dat onderwerp alleen heb ik wel 2/6 maanden over :D
 
Nog een paar tips:
  • Vertel even wat "travian" en "grondstoffen uur" is, en een link naar een pagina zou ook handig zijn.
  • Gebruik hoofdletters.
  • Gebruik komma's.
  • Gebruik dubbele punten.
  • Gebruik puntkomma's.
  • Gebruik uitroeptekens.
  • Gebruik vraagtekens.
  • Gebruik punten.
heel graag anders raken we zo buiten adem bij het lezen van zo'n alinea-zin waar je maar moet raden waar die ergens ophoudt of misschien wel doorgaat en dit is nog maar een kleintje want als ik wil kan ik nog veel langere maken waar op het laatst helemaal niemand meer begrijpt waar ik het over heb en laat staan nog weet waar ik begonnen ben en of er eigenlijk wel iets in staat waar ik op kan antwoorden en dergelijke nietwaar dus maar dat zal je wel begrijpen geloof ik toch :D

Groetjes,
CSShunter

Ook een lekker warm welkom op www.helpmij.nl meteen al afkraken bij het eerste bezoek.....

Nou volgens mij hebben we wel weer genoeg kritiek gegeven. Aan dit soort dingen heb ik nou een hekel, want het is altijd hetzelfde van: Leer HTML leer PHP leer CSS.
Ja geweldig.
Als je iemand wil helpen geef dan een beetje serieus antwoord.

Nu mijn vraag aan jouw dus, ken je al het één en ander van HTML af?
Zo niet begin dan is bijv. met een cursus op www.mijnhomepage.nl
En begin gewoon met het maken van je eigen website, als je dat kan kan je weer beginnen met PHP, en zo moet je het langzaam opbouwen.

Als je wil leren auto rijden begin je ook niet meteen in een bus.:thumb:


Joep
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar tips:
  • Vertel even wat "travian" en "grondstoffen uur" is, en een link naar een pagina zou ook handig zijn.
  • Gebruik hoofdletters.
  • Gebruik komma's.
  • Gebruik dubbele punten.
  • Gebruik puntkomma's.
  • Gebruik uitroeptekens.
  • Gebruik vraagtekens.
  • Gebruik punten.
heel graag anders raken we zo buiten adem bij het lezen van zo'n alinea-zin waar je maar moet raden waar die ergens ophoudt of misschien wel doorgaat en dit is nog maar een kleintje want als ik wil kan ik nog veel langere maken waar op het laatst helemaal niemand meer begrijpt waar ik het over heb en laat staan nog weet waar ik begonnen ben en of er eigenlijk wel iets in staat waar ik op kan antwoorden en dergelijke nietwaar dus maar dat zal je wel begrijpen geloof ik toch :D

Groetjes,
CSShunter

http://travian.nl
grondstoffen zijn:
hout
graan
ijzer
klei
en je hebt ook velden, daarin kun je de grondstoffen een level omhoog doen.
eerst ahd je 10 per uur nu dan 20.
zoiets wil ik ook maken
 
Ik denk dat je( als je de eerder genoemde talen onder de knie hebt ), het het beste als volgt kan doen:
1. Je schrijft alle functies, eigenschappen van je game e.d. in normaal Nederlands uit, zodat je goed het doel daarvan kan zien.
2. Je maakt use-case diagrammen, klassendiagrammen e.d.met UML( Unified Modeling Language ).
3. Je maakt/programmeert een databasemodel.
4. Je begint met het programmeren v.d. game.

Maar dat is mijn mening hoe ik het zou doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je( als je de eerder genoemde talen onder de knie hebt ), het het beste als volgt kan doen:
1. Je schrijft alle functies, eigenschappen van je game e.d. in normaal Nederlands uit, zodat je goed het doel daarvan kan zien.
2. Je maakt use-case diagrammen, klassendiagrammen e.d.met UML( Unified Modeling Language ).
3. Je maakt/programmeert een databasemodel.
4. Je begint met het programmeren v.d. game.

Maar dat is mijn mening hoe ik het zou doen.

bedankt ik denk neit dat het me lukt maarja hoelang denk je dat ik er mee bezig ben
 
Ook een lekker warm welkom op www.helpmij.nl meteen al afkraken bij het eerste bezoek.....

Nou volgens mij hebben we wel weer genoeg kritiek gegeven. Aan dit soort dingen heb ik nou een hekel, want het is altijd hetzelfde van: Leer HTML leer PHP leer CSS.
Tsja, het is mischien niet het aardigste welkom, maar het is wel gewoon waar. Je kan niet een stevig huis bouwen als je niet weet hoe je cement moet maken!



Anywho

Ik neem aan dat je nognooit geprogrameert hebt? Welnu, dat wordt het grootste deel van je game, dus dat valt tegen.

Omdat je geen enkele basis hebt (html, css, php, js, enzovoorts) zul je dat eerst moeten leren. Ikzelf kan uitstekend html, css en javascript, en mn php gaat wel - ik heb het allemaal in zo'n 4 a 5 jaar geleerd.

Je hebt zeker een goede basis als je zoiets wilt maken, een heel goede basis zelfs. Daarnaast moet je je bedenken dat zoiets niet door 1 persoon wordt gemaakt, maar door een team!



Maargoed, omdat je zo vastberaden bent. Dit is het basic plan:


1. Leer html via de verschillende websites gegeven. Als je dit 'onder de knie hebt' kan je beginnen met websites maken, en experimenteren (zelf doen is belangrijk!)
2. leer css. Hiermee kan je je website mooi maken. Zie ook links.

goed, je hebt nu het makkelijkste geleerd. Nu komen de wat lastigere dingen:
3. Leer Javascript. Ik vind dat je dit eerder dan php moet leren, omdat het een stuk flexibeler en makkelijker (geen server etc) is.
4. Leer php of een ander SS-scripttaal​

Ik denk dat je, zoals ik al eerder zei, zeker een paar jaar bezig bent met deze dingen leren en, nog belangrijker, perfectioneren.



5. NU kan je pas gaan beginnen met je game! Tombd gaf al een aardig stappenplan hiervoor.



:thumb:
 
Laatst bewerkt:
bedankt ik denk neit dat het me lukt maarja hoelang denk je dat ik er mee bezig ben
Hangt af van je capaciteiten, hoe groot je team is, enz. Eerst één tot drie jaar voor het goed onder de knie krijgen van alle eerder genoemde talen, dan nog zo'n 2 jaar voor het programmeren van de game, als je in ieder geval niet in je eentje werkt. Maar ik heb geen ervaring met het programmeren van een browsergame, dus het kan zijn dat ik er ver naast zit.

EDIT:
Net op een topic gevonden over een browsergame, daar staan het aantal werkuren volgens mij in: klik.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jokmep123,

Als ik dit zo allemaal lees, denk ik: hoei, dit is niet iets wat je "er zomaar even bij doet"! :confused:
  • Je zult dus studieprogramma's voor jezelf moeten gaan opzetten voor al die talen: HTML, CSS, Javascript, PHP, enz. In feite een complete vakstudie!
  • Als je dit aan het studeren bent, kan je niet iets anders studeren.
  • Je zult ontzettend veel moeten experimenteren, testen, enz. in je "vrije tijd".
  • Als je dat doet, blijft er voor andere dingen weinig vrije tijd over.
  • Dit duurt een jaar of twee, drie, vier of meer...
  • Dan heb je alleen maar de basis, en moet het echte werk nog beginnen.
  • Als ik de klik van tomdb volg, moeten er alleen al in de buurt van de 168.882 regels PHP code geschreven worden voor een browserspel. En daar waren ze (als mensen die wisten wat ze deden) met een team van 9 mensen samen 7.200 werkuren aan kwijt. Plaatjes en dat soort dingen zullen ook getekend moeten worden enzo, denk ik. Dat komt er nog bij.
  • Als je ook met een team zou willen werken, zal je eerst de studie in de verschillende computertalen achter de rug moeten hebben. Pas dan kan je op zoek gaan naar teamleden (die het ook al goed kunnen, en ook de tijd en zin hebben om het voor niets te doen). Of je mensen voor zo'n team kan vinden, is nog maar de vraag. En als je nu mensen zou vinden die er ook nog niets van weten, maar het ook wel willen: dan loop je het risico dat die na bv. 2 jaar afhaken (omdat ze het toch niet zo leuk vinden, omdat ze een baan gevonden hebben, gaan verhuizen, enz.). Dan is je team uit elkaar gevallen, en gaat het hele feest niet door. - Of je moet een nieuw teamlid vinden, dat er net bij past. En het ook gratis wil doen!
  • Als je het alleen zou willen doen, heb je (a) niemand om mee te overleggen als je op een probleem stuit, en (b) ben je er 7200/1800 = 4 jaar mee bezig zonder dat je in die 4 jaar iets anders kan doen. *)
  • Dan moet je nu al keihard gaan sparen om die 4 jaar zonder inkomsten te kunnen overbruggen!
  • Als je een halve week zou werken om je boterham mee te verdienen, en de andere halve week aan het spel zou buffelen, kom je uit op 8 jaar...
En er komt nog iets bij. Nu stel je je voor dat het heel leuk is om zo'n browserspel te ontwikkelen. Maar vind je dat over 6 jaar ook nog? (3 jaar studie, en halverwege het spel) ??? - Misschien vind je dan hele andere dingen leuk!

Als conclusie mijn advies:
  • Ik zou 3x goed nadenken, voordat je je toekomst "op het spel" zet.
  • Behalve als je van computer-programmeur je beroep wilt maken **), is zo'n spel ontwikkelen een leuk idee, maar niet echt haalbaar.
  • Intussen kan je natuurlijk altijd (voor zover je er tijd voor hebt, en zo lang als je er zin in hebt) als hobby met de "talen-studie" gaan beginnen, want het is natuurlijk wel hartstikke leuk om webpagina's enz. te kunnen maken! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter


*) 1 jaar = 50 werkweken van 36 uur = 1800 uur fulltime (+ 2 weken vakantie).

**) Dan zou ik eens gaan kijken wat ze aan computer-studies bij verschillende opleidingen te bieden hebben. En eens gaan praten met iemand die in dat vak zit.
 
[*]Als ik de klik van tomdb volg, moeten er alleen al in de buurt van de 168.882 regels PHP code geschreven worden voor een browserspel.

Hoewel ik het in grote lijnen met je eens bent wil ik dit toch even nuanceren. Je kan een spel natuurlijk zo uitgebreid maken als je zelf wil. Zo heb ik eens een browserspel geschreven dat uit "maar" 13.509 regels PHP code (inclusief witregels) bestaat.
 
Je zou Frats eens kunnen vragen. Als ik met niet vergis heeft hij geprogrammeerd aan Torpia (?), ik geloof dat het zo heet, ken het verder niet, maar schijnt een zeer goed functionerend browserspel te zijn.
 
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens bent wil ik dit toch even nuanceren. Je kan een spel natuurlijk zo uitgebreid maken als je zelf wil. Zo heb ik eens een browserspel geschreven dat uit "maar" 13.509 regels PHP code (inclusief witregels) bestaat.
[OFFTOPIC]
Wat voor browsergame was dat dan, als ik vragen mag:)?
[/OFFTOPIC]
 
Het kan kort en het kan lang (ongeveer de helft van die 168.000 regels waren niet door ons geschreven maar een gedownload framework genaamd Kohana, maar de rest zijn wij zelf mee bezig geweest)

Het eerste is om heel goed na te denken over precies wat je wilt gaan maken. En dan niet in 3 regels, maar echt een boekwerk met alle functies, opties, gebouwen, troepen, onderzoeken, manieren van aanvallen, grondstoffen, het eindspel, enzovoorts.

Zolang je dat niet hebt, gaat het sowieso fout.
 
[OFFTOPIC]
Wat voor browsergame was dat dan, als ik vragen mag:)?
[/OFFTOPIC]

Ik vind het moeilijk om er een naam aan te geven, maar ik denk dat het een soort RPG is. Mocht je zelf willen kijken, je kan hem hier vinden. Om in te loggen kan je een van mijn test accounts gebruiken (username: test, test2 of test3, password: test (werkt voor elk van de test accounts)). Overigens is hij nog niet helemaal af, dus kijk niet vreemd op als er nog wat vreemde dingen staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan