• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren berekenen excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjanwubbema

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Berichten
13
hey,

Ik zit met een probleem. Ik wil graag uren berekenen in een planning maar als ik nachtelijke uren er in heb zitten bijvoorbeeld 21:00 uur tot 02:00 uur dan geeft hij als antwoord 19 gewerkte uren.

kan iemand mij hierbij helpen?

Ik ben nog niet zo geleerd in excel en gebruik ook een zeer makkelijke berekening. : 21:00 | 02:00 | =(A1-A2)*24


gr. Gerjan
 
Een voorbeeld document is beter want de berekening die je moet maken is helemaal afhankelijk van je cel eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
bijlage is bijgevoegd.

Als het zou kunnen kunt u mij dan ook helpen en mij vertellen hoe ik de toeslagen voor de nachtelijke uren kan berekenen?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 53
Zet dit eens in E2:
Code:
=ALS(C2>D2;ABS((C2-D2)*24-24);ABS((C2-D2)*24))

Over die toeslagen kan ik niets zeggen omdat er niets over in het document staat en het afhankelijk is van wat er als nachtelijke uren wordt beschouwd.
 
Alvast bedankt.
Hier bij de toeslage.

Ik kom hierbij wel weer bij een nieuw probleem want ik wou een makkelijke concept maken die je er zo bij kan pakken en kunt invullen en niet alles telkens opnieuw moet maken.

Heeft u hier misschien ook een oplossing voor?

mvg Gerjan
 

Bijlagen

  • FS81130R015-CAO-Beveiliging-toeslagen.pdf
    48,2 KB · Weergaven: 108
De informatie in de PDF zal duidelijk zijn maar een voorbeeld document is bedoeld om een probleem te laten zien. Het is niet de bedoeling dat de helpers hier zelf de documenten moeten verzinnen en invullen.
 
oke mijn excuses dan en in ieder geval bedankt met het oplossen van mijn probleem.

mvg gerjan
 
Geen excuses nodig. Een juist voorbeeld is makkelijker voor beide partijen, dat bedoelde ik maar te zeggen. Als je dus een document klaar hebt waar op de juiste wijze de toeslagen informatie is ingevuld en je hebt dan problemen met de berekeningen kun je hier uiteraard mee terug komen en dat document plaatsen. De helper hoeft het dan niet te verzinnen en je hebt het dan zelf al in het document staan zoals je het zelf wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan