• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van een getal naar uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
140
Hoi,

de getallen die voor komen in formule:

23 ---> zijn de dagen van ma-vr
6 ---> zijn de uren per dag

Ik heb een som gemaakt van de dagen van ma-vr en dan kom ik een bepaalde waarde uit.

BV: 23

Nu wil ik die dagen vermenigvuldigen maal de uren om dan de verplichte uren uit te komen van die maand

Maar graag er nu weer niet uit waar het mis gaat.

mvg Big


Bekijk bijlage Map1.xls
 
Misschien erg simpel gedacht, maar waarom niet het volgende in F9:
Code:
=F4*6
Wel de opmaak van de cel op standaard zetten. (rechtermuisknop, celeigenschappen, etc...).

En ken je functie NETTO.WERKDAGEN? M.b.v. een begin- en einddatum kun je dan heel snel (en simpeler dan je nu gedaan hebt) het aantal werkbare dagen uitrekenen.
 
Hij geeft dan een ander getal weer.

als ik 23*6 doe dan geeft hij als tijd weer 0:00
geef ik 23*0.25 in dan geeft hij 18:00 weer


@alexcel het zou in uren moeten weer gegeven worden op standaard geeft hij 138 weer dit had ik maar wil het graaf in uren . dus bv 138:00
functie netto.werkdagen ken ik niet
 
Laatst bewerkt:
Je moet de opmaak [uu]:mm gebruiken voor een urentotaal groter dan 24:00
 
Cobbe daar zat het grootste probleem ik had het op u:mm staan en als ik deze veranderde naar [uu]:mm gaf hij het juist weer bedankt



Alexcel jij ook bedankt dat met de dagen gaan ik ook wel gebruiken misschien in iets anders dat ik ga maken maar voor jou ook bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan