Vaste gegevens toevoegen aan een samengesteld Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakro

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
12
Ik wil met behulp van Excel een samenstelling maken in Word van verschillende testrapporten voor technische installaties.
Het Excel gedeelte werkt en er wordt inderdaad een Word document gemaakt zoals ik dat hebben wil.
Aanvullend moet op vaste plaatsen in elk testrapport de naam van het project en het projectnummer gezet worden.
Ik had daarvoor bedacht dat dit met velden "Ask" en "Ref" zou kunnen werken.
Het Ask gedeelte kan ik maken. Maar Ref kan ik niet gebruiken omdat ik geen verwijzing kan maken naar een bladwijzer omdat die op dat moment nog niet bestaat.
Die is er pas als het document is samengesteld.

Is er een andere manier om dit te doen.
Uiteraard is het de bedoeling om e.e.a. zoveel mogelijk te automatiseren.

Ik heb geprobeerd een voorbeeld van zo'n samengesteld document bij te voegen, maar dat lukt niet. Ik probeer dat later nog eens.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil met behulp van Excel een samenstelling maken in Word van verschillende testrapporten voor technische installaties. Het Excel gedeelte werkt en er wordt inderdaad een Word document gemaakt zoals ik dat hebben wil.
Als je zó goed bent dat je dít voor elkaar hebt gekregen (ik ben nog zo’n sukkel die ervan overtuigd is dat je maar met één bron document tegelijk kan samenvoegen; blijkbaar heb jij die barrière doorbroken ;)) snap ik niet dat je deze vraag stelt, want volgens mij kan het namelijk wél. Als je alle velden selecteert en vernieuwt met <F9> worden óók je REF velden correct bijgewerkt.

Overigens snap ik ook al niet waarom je die projectgegevens niet in het Excel document hebt verwerkt. Lijkt mij een stuk makkelijker. Maar ik ben benieuwd naar je voorbeeld bestanden :).
 
Misschien heb je hier iets aan. Plaats beide documenten in dezelfde map en open het Excel document.
 

Bijlagen

  • WordRapport.xlsm
    23,6 KB · Weergaven: 22
  • WordRapport.docx
    11,8 KB · Weergaven: 11
Dank je wel Octafish en AHulpje,

Ik zal proberen om uit te leggen wat ik doe.
Ik heb een map met daarin ca. 200 verschillende testrapporten in Word format die gebruikt worden voor verschillende technische installaties die in een gebouw gemaakt worden. Afhankelijk van de gemaakte installaties zijn verschillende rapporten nodig of niet nodig.
In Excel heb ik een lijst met al die documenten en kan ik een keuze maken door een vinkje te zetten welke rapporten nodig zijn.
Vervolgens start ik in dat Excelbestand een macro die de verschillende benodigde Word documenten samenvoegt in een (1) Word document. Dat werkt!

Maar nu moet in dat nieuwe Word document het projectnummer en de projectnaam opgenomen worden.
Samenvoegen met gegevens uit het Excelbestand gaat bij mij helemaal fout. De structuur van het Word document verandert dan helemaal.
IK heb het dus met Ask en Ref geprobeerd, maar dat lukt ook niet. Ik kan namelijk in de afzonderlijke testrapporten nog geen Ref zetten omdat ik daar nog geen verwijzing naar een Ask veld kan maken.

Ik kan nog steeds geen bijlagen toevoegen. Ik heb daarover al een vraag aan de helpdesk gesteld.
Eventueel kan ik via mail iets sturen.

vr.gr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat je hiermee het gewenste resultaat kunt bereiken, objDoc is je geopende Word document:

Code:
objDoc.Content.Find.Execute FindText:=strFind, ReplaceWith:=strData, Replace:=wdReplaceAll

Plaats in je Word document een unieke benaming voor projectnaam en projectnummer, bijvoorbeeld <projectnaam> en <projectnummer>.
In je Excel document staat bijvoorbeeld in A1 je projectnummer.
Met
Code:
objDoc.Content.Find.Execute FindText:="<projectnummer>", ReplaceWith:=Range("A1").Value, Replace:=wdReplaceAll
plaats je het projectnummer.
 
Probleem opgelost door AHulpje

Hallo AHulpje,

Dat was de juiste oplossing. Ik ben hier heel goed mee geholpen.
En dat het zo simpel kan!
Geweldig.

vr.gr.
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan