Vergelijking 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Laatste bericht laatste regel:
wat Crucial mij vertelde is dat vooral de Ballistix Sport-serie icm met een AMD processor minder compatible zijn. dus als je Intel gebruikt is er zowiezo niets aan de hand.
 
Vreemd dat crucial hem dat vertelt als ze open en bloot op de website zetten dat de ballistix sport 1333 1600 1866 prima werkt met het asus m97LE 2.0 mobo :S

Erg vreemd.
( btw het gaat hier niet om de ballistix sport, maar om de ballistix tactical.)
Nogmaals, geen bewijs geleverd, ik zie geen email in die post waarin crucial hem dat vertelt.
En ookal zou dat zijn gebeurd, dan is het nogsteeds een andere mobo, dus de vraag is of dit uberhaupt een issue zou zijn met het asus mobo.

Volgens mij praten we hier echt over een one in a million scenario aangezien er zat builds zijn gebouwt in het verleden met crucial ram, ook de ballistix series met amd processoren en ik heb nog nooit gehoord van dit ''probleem''

Ook wil ik even vermelden dat als het zo zou zijn, Crucial dit heus wel op hun site hadden staan, Of amd, Of de moederbord fabrikant.

Zolang het niet officieel erkent word door een van die 3 partijen , liegt azerty.

dat is het laatste wat ik er over te melden heb, volgens mij is mijn standpunt wel duidelijk, Schaam je azerty, voor het belazeren van je kanten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik je iets vragen heb jij weleens een tv radio of fiets of wat dan ook gekocht en kwam je met een ander thuis als waarvoor je ging?
 
nooit, maarja ik heb 2 fietsen gehad in mijn leven die ik zelf gekocht heb waarvan de eerste stuk ging door een ongeluk en de 2e heb ik nogsteeds en doet het prima, ik heb nogsteeds dezelfde tv als 8 jaar geleden, en wie in godsnaam koopt er nog een radio in dit tijdperk :D

Los daarvan, ik snap je punt.

ik snap ook wel dat niet iedereen altijd maar kan weten wat men koopt, maar ik ben van mening dat als je een pc koopt van 1000 euro, je niet hoeft te verwachten dat de zaak waar je die koopt je vervolgens probeert nog meer geld uit je zakken te jatten.

Je zal toch heus wel met mij eens zijn dat dit niet normaal is.

als je dit normaal gedrag vind voor een winkelier/ondernemer dan hebben we een veel groter probleem dan azerty die 30 euro probeert te snaaien over de rug van de klant, namelijk dat het blijkbaar algemeen geaccepteerd word.

Dat moeten we toch niet willen als land, als bevolking, moet willig opgelicht worden door een zaak en dat vervolgens ook nog accepteren...

Ik hoop dat je standpunt was dat ik een beetje onrealistisch was met mijn statement over dat mensen moeten nadenken en research moeten doen voordat ze iets kopen, hoewel het waar is snap ik prima dat niet iedereen daar tijd en zin voor heeft en dat sommige mensen zich liever laten belazeren.

Als je statement is dat het daarom maar geaccepteerd moet worden in het algemeen dan geld dat ik het totaal niet met je eens ben.
 
hoi,

Ik heb zojuist de PC ontvangen. In het doosje waar de processor in zat, zat ook nog een koeler/ventilator.
Die is niet aangesloten.
Mijn vraag is: Is deze met opzet niet aangesloten omdat er te weinig ruimte in zit?
Of is dit vergeten.

Ik heb ook wat foto's geupload van de PC en de ventilator/koeler.

http://share.pho.to/4zR7V


mvg,
Roy

EDIT: Ik had de ventilator/koeler even op de grond gezet. Maar een kant was een beetje lichtgrijs en plakkerig, hoezo is dat? (1e foto van de link)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit allang een koeler op je processor. Dat is dat grote ding dat bijna tegen je ram aan zit.
 
die koeler is de standaart koeler die bij je processor zat, Deze maakt een hoop herrie en koelt niet heel efficient, daarom had ik bij jou samenstelling een betere processor koeler gekozen, azerty heeft dus de standaart koeler los meegestuurd terwijl de koeler die ik had gekozen al gemonteerd is, deze kun je dus gewoon weggooien of bewaren, je hebt er verder niks aan.

Dat grijze plakkerige spul is koelpasta , een pasta die warmte geleid van je processor naar de koeler zodat deze de warmte beter kwijt kan, deze pasta geleid beter dan lucht vandaar dat het erop zit, dit is bij alle standaart koelers het geval, bij de meeste aftermarket koelers(zoals die van jou) moet je dit zelf doen, of in jou geval heeft azerty dit voor je gedaan.

dus niks om je zorgen over te maken.

Hoe bevalt de computer ?


Mvg M-PC's
 
Oke dat verklaart een hoop.
Om eerlijk te zeggen heb ik gisteren niks speciaals gedaan met de computer.
Ik had hem aangesloten via een HDMI-kabel omdat ik geen andere kabel had om te gebruiken.

In de link hieronder, kan je zien welke kabel ik bij mijn oude PC gebruik en welke kabels de videokaart ondersteunen. (Volgens mij gebruik ik de standaard PC kabel (blauw naar blauw))
De achterkant van de TV zit ook tussen de foto's.
http://share.pho.to/4zzQV


Ik heb zelf een Samsung P2770HD LCD tv waar ik altijd op game en tv kijk.
Deze TV ondersteund de (blauw naar blauw)-kabel en heeft nog een paar andere kabels die hij ondersteund.


Nou luidt mijn vraag:
Welke kabel moet ik nou precies kopen voor mijn PC naar LCD tv.
De videokaart ondersteund niet de blauw naar blauwe-kabel.
En met HDMI heb ik erg slecht beeld, en volgens mij is HDMI niet echt bedoeld voor PC's als ik het goed heb.

Maar welke kabel zouden jullie mij aanraden?

Mvg,
Roy
 
''De videokaart ondersteund niet de blauw naar blauwe-kabel.''

elke videokaart ondersteunt die kabel, wat je bedoelt is dat je de kabel niet zo kan inpluggen maar daar zijn converters voor.
vaak zitten deze verloopstekkers of converters wel bij de videokaart, kijk even wat je erbij hebt gekregen van azerty(vaak stoppen ze alles in 1 doos) in dat geval kun je gewoon de vga kabel gebruiken(blauw).

Ookal is dit niet het geval is het waarschijnlijk goedkoper om een verloopstekkertje te kopen dan een nieuwe kabel,

http://www.alternate.nl/html/product/781738

Zo ziet zon verloopstekker eruit.

mocht je persee een nieuwe kabel willen kopen koop dan DVI kabel je videokaart heeft een slot voor zowel DVI-I of DVI-D dus wat dat betreft maakt het niet veel uit welke je koopt of welk verloopstekkertje je koopt(mocht dat nodig zijn).
 
Laatst bewerkt:
Is het gelukt met aansluiten ?

en heb je al wat games gespeeld inmiddels en zoja hoe is dat bevallen ?
 
Hey,

Inmiddels heb ik de PC al een tijdje gebruikt, maar heb nog niet iets super zwaar gedraait.
De PC bevalt prima en Windows 8 ook.
Ik had met editen nog geen problemen gehad, maar dit weekend of maandag plan ik iets zwaars te doen en ben benieuwd hoe de PC zal reageren.

Toenvallig precies wanneer ik deze post maak, heb ik iets wat ik wil opmerken.
Af en toe maakt de PC erg veel herrie, ik denk dat het de koeler is, ik heb nog niet de kast open gemaakt om te checken, wat het probleem nou is.
Normaal als ik dit probleem krijg start ik de PC overnieuw op, maar aangezien ik een berichtje aan het typen ben, heb ik dit niet gedaan, en de herrie is nu voorbij.

Nadat ik mijn PC op max. heb laten draaien zal ik jullie laten weten hoe het is verlopen.

Mvg,
Roy
 
Hoi,

Eindelijk heb ik even zitten editen, en de PC loopt erg smooth, loopt niet vast en maakt ook geen herrie.
De PC maakt ook niet meer random herrie.
Laatst even een game gespeeld op hoogste resolutie en dat verliep ook smooth.
Ik ben erg tevreden met de PC!

Bedankt voor jullie hulp en reacties,
Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan