• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijkingen over meerdere rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

melchett

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Berichten
9
Hallo,

ik heb een probleempje.
Ik neem een bevraging af via Limesurvey en krijg op het einde van de rit een excelbestand met vele kolommen en rijen aan gegevens.

Nu heb ik een kolom "H" waar verschillende codes in terecht komen (W3A (Huis 1), W3B(Huis 2), W3C (Huis 3),...) en iets verder heb ik een kolom "I" waar ook verschillende codes in terecht komen (V1A(ja),V1B(neen)Bekijk bijlage test.xlsxBekijk bijlage test.xlsx).

Nu zoek ik een formule waardoor ik makkelijk in een tabelletje kan zien hoeveel keer "W3A" en "V1A" tesamen voorkomt.

Mijn enige oplossing is onderstaande formule, maar aangezien ik na de bevraging zo'n 200 lijnen ga hebben zou de formule wel heel lang worden en ik moet dit dan ook nog eens voor 24 vragen doen. Dus dat lijkt me wat gekkenwerk.

=ALS(EN(import!H2="W3A";import!I2="V1A");1;0)+ALS(EN(import!H3="W3A";import!I3="V1A");1;0) + .....

Is er een mogelijkheid om gemakkelijk over 200 rijen diep elke rij die "W3A" en "V1A" tesamen oplevert op te tellen ?

Ik heb in bijlage het document geplaatst.
 
probeer eens:
Code:
=AANTALLEN.ALS(H2:H207;"W3A";I2:I207;"V1A")
 
Met dank van de originele poster: de vraag is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan