• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartDh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2016
Berichten
3
Dus, ik probeer m'n oefeningen boekhouden in Excel wat vlotter te laten gaan met wat automatische formules.

Situatie: In een bepaald werkblad heb ik een tabel met 2 kolommen: 1 (die ik A noem) met de rekeningnummers en 1 (die ik B noem) met de naam van die rekeningen
In een ander werkblad heb ik ook weer twee kolommen: 1 (die ik X noem) waar ik het rekeningnummer moet invullen, en 1 (die ik Y noem) waar ik dan de overeenkomstige naam uit de tabel wil laten tevoorschijn komen.

Dit is opzich te doen met de gewone ALS formule, maar het probleem is dat het gaat over zeer veel rekeningnummers, die daarnaast nog worden aangevuld.
Ik zou dus graag een formule willen waarmee als ik in een cel van kolom X een nummer invul, in de cel van Y dan de naam uit kolom B overneemt, uit de overeenkomstige cel van kolom A.

Bijv: In A1 staat 55000, daarnaast in B1 staat 'Kredietinstellingen: R/C'. In mijn ander werkblad vul ik in X1 '55000' in, dan wil ik dat er in Y1 'Kredietinstellingen: R/C' tevoorschijn komt.

(kolom A en B zijn gegeven)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
In Y1: =VERT.ZOEKEN(X1;Tabel;2;0)
Wow, erg bedankt! En ik maar denken dat dit een moeilijke formule zou zijn!
Ik zou ook graag hebben dat als X1 leeg is, Y1 ook leeg blijft, hoe doe je dat dan?
Of als in X1 een waarde komt die niet in de tabel staat, moet Y1 ook leeg blijven.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt dan: =ALS(X1="";"";ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(X1;Tabel;2;0);""))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan