Videokaart , Processor , Moederbord en geheugen upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Berichten
922
Hallo allemaal
Hier het vervolg van het andere topic wat oorspronkelijk over videokaarten ging maar eindigde in een complete pc upgrade ( bijna alles dan )

Optie 1 :

Processor : AMD Phenom II X3 ( 2.8 GHz , BLACK EDITION , L3 6MB)
Moederbord : Foxconn A7GM-S
Geheugen : Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Videokaart : Sapphire Radeon HD 4770

Optie 2 :
Videokaart : XFX Radeon HD 4770
Processor : Intel Core 2 Duo E8400
Moederbord : ASUS P5KPL-AM
Geheugen : PNY - 4 GB ( 2 x 2 GB )

Budget is 300-350 euro.
Wat vinden jullie van die 2 opties. welke zouden jullie kiezen en waarom.
Compleet andere upgrade mag ook , als het maar binnen het budget past.

Waar ik de pc voor wil gebruiken : Gamen ( COD4 , GTA IV , en nieuwere spellen )
Ik wil hem ook gebruiken voor Videobewerking , foto bewerking en andere dingen waar je een snelle pc voor nodig hebt :p

Ik heb volgens mij een 430 watt voeding , volgens mij moet daar ook rekening mee worden gehouden. ( merk is Rasurbo , heb gehoord dat dat niet de beste kwaliteit is )

Als er iets word over gehouden dan kan er evt ook wel een voeding bij

Kunnen jullie me helpen ? Ik heb geen flauw idee welke ik moet kiezen. Ik wil er wel lang mee doen.

Alvast bedankt !
 
Ik zou zeker voor de eerste gaan, deze is net iets sneller. Hier zie je ze vergeleken. (klik). Voor het gamen, is de amd waarschijnlijk net wat sneller. En als je geluk hebt, kan je hem ook nog unlocken naar een quadcore.
 
Persoonlijk vind ik optie 1 wel meer voor gaming, en lijkt mij ook betrouwbaar met kwaliteit.
 
Persoonlijk vind ik optie 1 wel meer voor gaming, en lijkt mij ook betrouwbaar met kwaliteit.

En dit baseer je op? AMD is zeker betrouwbaar dat geef ik toe maar betrouwbaar dan Intel?
 
Ik zou zeker voor de eerste gaan, deze is net iets sneller. Hier zie je ze vergeleken. (klik). Voor het gamen, is de amd waarschijnlijk net wat sneller. En als je geluk hebt, kan je hem ook nog unlocken naar een quadcore.

:O

Unlocken naar een quad core ? vertel meer! :p
 
Ik heb alles doorgelezen en ik snap het.
Nu heb ik een moederbord gevonden van BioStar , alleen ik ken het merk niet. Heeft iemand van jullie ervaring er mee ? Of iemand anders op het forum.
Het gaat om de BioStar TSeries TA790GX3 A2+

Met een beetje geluk heb ik dan een phenom die ik kan omtoveren tot een Quad Core. Wat vinden jullie ?
Ik kan natuurlijk ook eerst de processor , geheugen en videokaart bestellen. En als mijn processor dat serienummer heeft dan kan ik die BioStar kopen , en anders gewoon een goedkopere.
 
Laatst bewerkt:
als je er een quad core van gaat maken houdt je dan wel rekening met de temps? Ik denk dat die ook fors zullen stijgen..
 
als je er een quad core van gaat maken houdt je dan wel rekening met de temps? Ik denk dat die ook fors zullen stijgen..

Valt best mee. Met de stock koeler is volgens mij 3.5 ghz nog te halen, het is alleen wel zo dat het A niet bij iedere tri-core kan en B de 4e core met een rede is uitschakelt (niet betrouwbaar, niet stabiel, werd te warm). Het overklokken kan dan dus wel tegenvallen, je krijgt er echter wel een extra core bij.
 
Ik denk dat ik die extra core niet ga gebruiken als het zou kunnen want het is niet zeker of het wel stabiel is voor dagelijks gebruik. Ik kan natuurlijk wel gewoon een betere koeler er op zetten zodat ik kan overklokken. Alleen wat zijn de risico's eigenlijk en hoever zou je kunnen gaan , want er is ook iets met voltage dacht ik .
 
De risico's

- oververhitting (sloopt cpu in heel slecht geval als de thermische beveiliging niet werkt sloopt moederboard erbij)
- overvolten (sloopt cpu)

De kans dat dit gebeurd is echter niet zo groot als je maar weet wat je doet en alles met mate doet. Zolang jij goed oplet wat er gebeurd kan er weinig fout gaan. Maar als je een goede luchtkoeler koopt zoals bijvoorbeeld de scynte mugen (2) dan moet je de 3.7 ghz wel halen.
 
Oké. Hoe moet je eigenlijk een dual core en een triple of quad core vergelijken met elkaar. Lijkt me lastig.

Een vraag aan iedereen die meeleest in dit topic , zouden jullie je mening met argumenten kunnen geven , optie 1 optie 2 en waarom dan precies.

een systeem samenstellen zelf mag ook , zou ik fijn vinden want ik ben bang dat ik het verkeerde zou kiezen :p

budget is 300 - 350 euro , met evt. voeding maar ik heb 430 watt dat lijkt me genoeg.
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[71666]=1&product[198682]=1&product[210564]=1

Deze asrock wordt genoemd in dit stuk:
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymiclpqTwpiacZY/AMD_Athlon_II_X3_ook_te_unlocken_naar_X4/

Dus das heel mooi. Asrock is dan wel een budget-merk. In principe is het helemaal niet verkeerd.

Tja. Veel meer kan je niet doen. Een betere videokaart betekent 100% een nieuwe voeding. Voeding blijft sowieso een twijfelgeval.
Die vervangen kost je zeker 50 euro. Das waarschijnlijk alleen mogelijk als je je oude pc weet te verkopen. Althans... de inhoud.
 
Maar de kans is niet echt heel groot dat ik die extra core kan in schakelen denk ik. Om daar dan een duurder moederbord voor te kopen.

Ik kan natuurlijk ook eerst alles kopen behalve het moederbord , kijken wat voor processor het is en als die waarschijnlijk een goed werkende quad core is dan neem ik die asrock en anders een goedkopere. Of is dat niet echt slim.
 
zoveel duurder is het moederbord niet.

6 euro voor een risicootje is natuurlijk wel te doen. Misschien heb je geluk!
(het is echt niet zo dat de kans 5% is -> de kans is veel groter)
 
Laatst bewerkt:
zoveel duurder is het moederbord niet.

6 euro voor een risicootje is natuurlijk wel te doen. Misschien heb je geluk!
(het is echt niet zo dat de kans 5% is -> de kans is veel groter)

Maar is het niet echt gevaarlijk ?

Gaat mijn rasurbo 430 watt het wel redden?
 
ik zou toch proberen om je voeding binnen korte tijd te vervangen. Als ik jou was...

http://www.rasurbo.com/DLP435.html
Dit is hem als het goed is.
Qua specs zou deze goed genoeg moeten zijn, maar ja -> kan de voeding het werkelijk. Das altijd de vraag.

Gelukkig heeft de rasurbo wel wat beveiligingen ingebouwd (daarom slecht ipv heel slecht), waardoor je minder risico loopt dat de rest van je systeem opgeblazen wordt.

Leuk filmpje: (let op: niet echt objectief..)
http://www.corsair.com/cinema/movie.aspx?id=622747
 
Ik zal binnenkort gaan kijken , maar et is even afwachten wat de mobo enz. gaan doen . De nieuwe , ik ben alleen niet zeker wanneer ik het ga kopen , het zou zo maar nog een paar maanden kunnen duren en dan zijn er natuurlijk allang nieuwe dingen.

Wel een leuk filmpje , met dat droge muziekje er achter :p

* IK BEN ER ONDERTUSSEN ACHTER DAT MN VOEDING 530 WATT IS :p *
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan