Videokaart , Processor , Moederbord en geheugen upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kreeg em gisteren van iemand :p

Overigens heb ik net op mijn computer ff gekeken wat het verbruik tijdens Race drvier Grid (niet al te hoge resolutie -> heb nog een oud scherm). 250W dus maar. (uit het stopcontact -> dus eigenlijk nog minder)
En mijn systeem is zeker niet zuiniger.
Ik heb een HD4870, welke veel meer verbruikt dan de nieuwe HD4770.
En de E8400 zal misschien wat zuiniger zijn, maar veel zal het niet schelen.
 
Hoe kun je je verbruik meten dan ? 'n wat is het verschil tussen stromo uit het stopcontact en stroom uit waar dan ook :p hoezo is het minder.

Is er ook een manier om te schatten hoeveel watt je nodig hebt ? Ik heb er een site voor gezien maar die site snapte ik niet helemaal.
 
Hoe kun je je verbruik meten dan ?
Ik heb een paar weken geleden een metertje gekocht van een euro of 10.
Kan ik oa het wattage meten wat uit de muur getrokken wordt.

Heel grappig. Ik doe er verder niets mee, het is meer om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen :cool:

'n wat is het verschil tussen stromo uit het stopcontact en stroom uit waar dan ook :p hoezo is het minder.
Een voeding verdeelt de spanning uit de muur (230V) in voltages die de computer wil.
Bij dit omzetten is er verlies. Oa warmte.
Dus stel je voor dat de voeding 80% rendabel is, dan wordt er in mijn geval 250W uit de muur getrokken. Maar dat is te verdelen in 80% dat gebruikt wordt door mijn computeronderdelen en 20% verlies.
Dus mijn pc verbruikt 200W.

Ik heb geen idee of dit het maximale is hoor. Daarvoor zou ik 3dmark-testen moeten doen (dit is een test om te bepalen hoe sterk/snel je computer is)

Is er ook een manier om te schatten hoeveel watt je nodig hebt ? Ik heb er een site voor gezien maar die site snapte ik niet helemaal.
Die is ook verre van precies.
Je kan het een beetje inschatten. Maar in jouw geval is het makkelijk:

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4770,2281-13.html
Hier zie je dat de HD4770 maximaal 187W uit de muur trekt.

En dat was met deze hardware:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4770,2281-4.html

Wat jij gaat kopen / hebt is veel zuiniger.
 
Wat jij gaat kopen / hebt is veel zuiniger.

Dus als ik het goed begrijp
Het spul dat jij me aanraadde is zuiniger dan wat ik nu heb ? ( ik heb 'n systeem ingevuld die kun je zien je weet vast wel hoe het moet :p ) als je daar toch bent , wil je die ens beoordelen :p

Ik zelf ging even testen of ik hem kon becijferen en gaf m een 10 :eek:
 
Dus als ik het goed begrijp
Het spul dat jij me aanraadde is zuiniger dan wat ik nu heb ? ( ik heb 'n systeem ingevuld die kun je zien je weet vast wel hoe het moet :p ) als je daar toch bent , wil je die ens beoordelen :p

Ik zelf ging even testen of ik hem kon becijferen en gaf m een 10 :eek:
Ik heb het over de pc die tomshardware had gebruikt voor de test.

Die had een dikke core i7-processor, met niet super zuinige harde schijf erin.
Dat verbruikt dus veel meer, dan een zuinige x3 720-processor (met of zonder 4e kern actief).
En die dikke setup verbruikt nog geen 200W.
 
Ik heb het over de pc die tomshardware had gebruikt voor de test.

Die had een dikke core i7-processor, met niet super zuinige harde schijf erin.
Dat verbruikt dus veel meer, dan een zuinige x3 720-processor (met of zonder 4e kern actief).
En die dikke setup verbruikt nog geen 200W.

Oh dus als de rasurbo het gewoon goed doet dan red ik het wel ? Waarom zijn er dan 1000W voedingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan