• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Visueel Analoge-schaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taveka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2016
Berichten
4
Geacht forum,

Zoekend naar advies ben ik hier beland. Ik ben geen excel beginneling, maar zeker geen expert.

Mijn vraag; Hoe maak ik een VAS (een rechte lijn met aan beide uitersten twee tegenovergestelde beweringen) in excel, waarbij, als ik ergens op die lijn klik, een bolletje of blokje verschuif, ik kan aflezen op welke positie deze aanwijzer staat (van 0% tot 100%)

Ik heb gezocht op het forum, maar niets gevonden.

Alvast bedankt.
 
Via Tabblad Ontwikkelaars > Invoegen kun je een Schuifbalk invoegen. Na invoegen kun je eigenschappen instellen via rechtermuisknop > Besturingselement opmaken.

Voorbeeldje: Bekijk bijlage schuifbalk (AC).xlsx

Is dit wat je zoekt?
 
Ik snap uw vraag niet echt.
Mischien heeft Alex al de juiste oplossing , maar met:
ik kan aflezen op welke positie deze aanwijzer staat (van 0% tot 100%)
Verander het % in B2
Zoiets?
 

Bijlagen

  • score-meter.xlsx
    15,6 KB · Weergaven: 45
De oplossing van Alex komt dicht wij wat ik zoek; het is een balkje ipv het door mij gezochte lijntje.
Als een lijn mogelijk is, dan graag, maar ik kan hier al mee vooruit.
Bedankt!
 
Je kunt het balkje toch heel dun maken? Dan begint het al op een lijn te lijken :)
 
of deze speciale ?
 

Bijlagen

  • __slijder snb.xlsb
    16,3 KB · Weergaven: 55
@Alex: Ik heb hem smaller gemaakt, maar dan wordt het blokje wat geschoven kan worden bijna te klein om te zien of met de cursor te pakken.
@snb: Als ik jou VAS zou kunnen gebruiken zou dat fijn zijn. Hoe zorg ik dat in een cel de waarde in % wordt gegeven zoals bij de VAS van Alex?
 
Wijzig het numberformat van cel A1.
 
Er gebeurt in A1 helemaal niets, los van het format.:confused:
 
Macro's inschakelen wil helpen.




slijder.JPG
 
Laatst bewerkt:
@snb,

In het bestandje staat
Code:
Sub M_snb()
   Randomize
   MsgBox Sheet1.Cells(Int(10 * Rnd), 1)
End Sub

Lijkt mij iets uit een andere vraag;)
 
Nog maar eens, dan.
 

Bijlagen

  • __slijder snb.xlsb
    17,1 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan