Waarde excel als criteria in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
130
Lieve mensen,

Ik heb deze vraag eerder al op het Excel-forum geplaatst, maar ik heb daar nog niet echt een bruikbaar antwoord gekregen, daarom plaats ik de vraag ook hier.
Wat ik wil is een excel-bestand maken die de gegevens gebruikt van 3 simpele (allen op één, maar wel verschillende tabellen gebaseerde) queries uit één Access-database. Hiertoe heb ik koppelingen gelegd met deze queries, wat verder prima werkt.

Maar waar ik op vast loop is dat ik de gegevens uit de queries steeds opnieuw wil kunnen filteren op basis van een waarde die ik ergens in het excelbestand kan invoeren.
Dit mag een willekeurige cel zijn in het bestand of een inputbox waarvan ik de waarde vervolgens in Access kan gebruiken als criteria of misschien kan ik het beste vanuit Excel een Accessformulier laten openen hiervoor. Of kan ik misschien in microsoft query een filter obv een excelcel instellen?
Wat ik geprobeerd heb is om de waarde op een apart tabblad in het bestand te zetten en dit tabblad vervolgens als gelinkte tabel in Access in te lezen, maar dit werkt niet omdat deze tabel in Access niet benaderd kan worden, zolang het excel bestand openstaat en dat is nou juist wel de bedoeling.


Graag zou ik wat ideeen horen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt voor jullie reacties,
 
Ik vermoed dat je iets teveel van de office pakketten vraagt.... Het enige dat ik mij nog kan voorstellen dat gaat werken, is dat je vanuit je Excel bestand een tabel met een filtervoorwaarde voor de query invult, dat kan dan wel op basis van die cel in Excel, en dan de query in Excel vernieuwt. Je moet dan vanuit Excel een Recordset in je db openen, het veld bijwerken, en de tabel updaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan