Lieve mensen,
Ik heb deze vraag eerder al op het Excel-forum geplaatst, maar ik heb daar nog niet echt een bruikbaar antwoord gekregen, daarom plaats ik de vraag ook hier.
Wat ik wil is een excel-bestand maken die de gegevens gebruikt van 3 simpele (allen op één, maar wel verschillende tabellen gebaseerde) queries uit één Access-database. Hiertoe heb ik koppelingen gelegd met deze queries, wat verder prima werkt.
Maar waar ik op vast loop is dat ik de gegevens uit de queries steeds opnieuw wil kunnen filteren op basis van een waarde die ik ergens in het excelbestand kan invoeren.
Dit mag een willekeurige cel zijn in het bestand of een inputbox waarvan ik de waarde vervolgens in Access kan gebruiken als criteria of misschien kan ik het beste vanuit Excel een Accessformulier laten openen hiervoor. Of kan ik misschien in microsoft query een filter obv een excelcel instellen?
Wat ik geprobeerd heb is om de waarde op een apart tabblad in het bestand te zetten en dit tabblad vervolgens als gelinkte tabel in Access in te lezen, maar dit werkt niet omdat deze tabel in Access niet benaderd kan worden, zolang het excel bestand openstaat en dat is nou juist wel de bedoeling.
Graag zou ik wat ideeen horen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt voor jullie reacties,
Ik heb deze vraag eerder al op het Excel-forum geplaatst, maar ik heb daar nog niet echt een bruikbaar antwoord gekregen, daarom plaats ik de vraag ook hier.
Wat ik wil is een excel-bestand maken die de gegevens gebruikt van 3 simpele (allen op één, maar wel verschillende tabellen gebaseerde) queries uit één Access-database. Hiertoe heb ik koppelingen gelegd met deze queries, wat verder prima werkt.
Maar waar ik op vast loop is dat ik de gegevens uit de queries steeds opnieuw wil kunnen filteren op basis van een waarde die ik ergens in het excelbestand kan invoeren.
Dit mag een willekeurige cel zijn in het bestand of een inputbox waarvan ik de waarde vervolgens in Access kan gebruiken als criteria of misschien kan ik het beste vanuit Excel een Accessformulier laten openen hiervoor. Of kan ik misschien in microsoft query een filter obv een excelcel instellen?
Wat ik geprobeerd heb is om de waarde op een apart tabblad in het bestand te zetten en dit tabblad vervolgens als gelinkte tabel in Access in te lezen, maar dit werkt niet omdat deze tabel in Access niet benaderd kan worden, zolang het excel bestand openstaat en dat is nou juist wel de bedoeling.
Graag zou ik wat ideeen horen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Alvast bedankt voor jullie reacties,