waarschuwingsvenster bij aanklikken hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brimke

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
27
Ik heb al vele jaren een exel2007 werkblad waarin duizenden hyperlinks staan, die verwijzen naar een map met mp3's.
Sinds een dag of tien krijg ik, als ik zo'n cel aanklik een waarschuwing.
Dit is het venstertje (de boodschap) die verschijnt:

"D:\betreffende map\xxx.mp3 wordt geopend.
"
"Sommige bestanden bevatten mogelijk virussen of zijn
"anderszins schadelijk voor uw computer.
"U dient zeker te weten dat dit bestand van een betrouwbare
"bron afkomstig is.
"Wilt u dit bestand openen?
"
" [OK] [Annuleren]


Geklikt op [OK] verschijnt de speler (Winamp) en wordt de betreffende mp3 afgespeeld.
Echter het steeds weer éérst moeten klikken op [OK] is ongelofelijk irritant.

Wie weet hoe dit (plotseling) komt; wie kan mij helpen?
Oh.....ik heb Windows 7 en Office professional 2007

Ben er inmiddels achter, dat niet een bepaalde update hiervoor verantwoordelijk is, maar het programma Spotify.
Telkens als ik Spotify heb gebruikt, verschijnt de melding in excel weer.
Systeemherstel heb ik al geprobeerd; helpt ook, maar heeft als nadeel, dat ik het systeem elke keer na gebruik van Spotify moet terugzetten.
Dat is toch niet echt werkbaar.

Wat ik graag wil weten is, of bovenbedoeld waarschuwingsvenster kan worden onderdrukt.
In verscheidene forums wordt daartoe een oplossing geboden door een wijziging aan te brengen in de registersleutel : HKEY_ClASSES_ROOT\WMVFile\EditFlags
Maar....de sleutel HKEY_CLASSES_ROOT\WMVFile hééft geen subsleutel EditFlags.

Wat nu???

Hoop dat iemand kan helpen....
bij voorbaat dank
 
Als die sleutel niet bestaat, kun je hem aanmaken in die sectie. Je geeft niet aan welke waarde hij moet krijgen, maar daar kom je wel uit denk ik...
 
Beedankt voor je reaktie

Heb ik óók geprobeerd; een subkey aanmaken. Werkte niet.

Maar ik heb ook 't idee, dat WMVFile niet de juiste subkey is. Die subkey werd aangegeven voor iemand, die in excel een hyperlink naar een video had gemaakt en die ook betreffende waarschuwing 'sommige bestanden kunnen...enz.' kreeg.
'WMVfile' staat waarschijnlijk voor Windows Media Video?

Ik link met een hyperlink naar een mp3 file, dus zal wel een andere subkey moeten zijn, maar ja welke?
 
Weet iemand (of kan je dat ergens uitzoeken) welke register-sleutel wordt gebruikt als je in een cel van een excelblad op een daar aangemaakte hyperlink klikt die verwijst naar een mp3?

gr.,
Brimke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan