Wat vinden jullie van deze samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok bedankt:thumb:

jij zou dus voor de AM2+ samenstelling gaan, en ik denk dat ik een scherm van 20" neem want hij staat vrij dichtbij op mijn bureau en ik ben bang dat 22" dan wel erg groot is of vinden jullie van niet??
Moeilijk. Ik heb hier nog een 19 inch-scherm: Reden: ik vind het zonde om een nieuw scherm te kopen, omdat ik dan met mijn oude scherm blijf zitten.
(het heeft me ooit 500 euro gekost :D)
Ik vind dit duidelijk te klein.

Ik heb op mijn werk een 20 inch scherm en dat is inderdaad al een wereld van verschil.
Maar toch zou ik voor een 22 inch gaan als ik jou was, vooral ook door de resoluties waarop je gaat spelen. Maar ja... als je er echt heel kort op zit...
Hoe groot is je scherm nu?

wat ik trouwens niet snap is dat de processor, bij de onderstaande link, een AM3 is en het moederbord AM2+?? hoe zit dat dan?
AM3 vs AM2 is vooral een verschil vanwege de DDR3-ondersteuning.
Bij AMD is de geheugenondersteuning afhankelijk van de geheugencontroller. Deze zit bij AMD in de processor. (bij socket 775 van Intel zit deze op het moederbord -> daarom zie je daar DDR2 en DDR3-moederborden)

Bij de nieuwe AM3-processor hebben ze heel handig in de processor een DDR2 en DDR3-controller ingebouwd. De DDR3-controller werkt alleen op AM3-moederborden. De DDR2-controller alleen op AM2-moederborden. Dus wij consumenten kunnen kiezen.

Wat ik niet weet is hoe lang AMD DDR2-ondersteuning blijft doorvoeren in nieuwe processors. Maar men gaat er vanuit dat dit zeker nog tot volgend jaar voort duurt. En daarna zullen de oude processors nog wel even verkocht worden.

en wat is het verschil tussen deze vidoekaart (van de link hieronder) en de deze: HIS HD 4850 IceQ 4 TurboX 512 MB (hij staat ook in de link van mijn eerste post)??? het is toch allebei 512Mb
De HD4870 heeft DDR5-geheugen en is verder sneller geklokt. Dus niet echt te vergelijken.

en hoe lang denken jullie dat ik met dit systeem mee kan gaan in de games? (op normale/hoge settings)
Koffiedik kijken. Ik heb geen idee. (althans wat betreft high)
Met een HD4890 zou je het een stuk langer redden, maar die is weer een behoorlijk stuk duurder.


Denken jullie dat je met Windows Xp ook nieuwe games an spelen, of zullen nieuwe games alleen draaien met Vista?
voor de rest bedankt :thumb:
draaien doen ze wel. Alleen kunnen sommige spellen niet op de hoogste instellingen gespeeld worden. Omdat je daar dus DirectX 10 voor nodig hebt.
En daar heb je toch echt Vista of Windows 7 voor nodig.
 
En hier kan ik meer weer alleen bij aansluiten.
Dit is waarom ik je naar marsmannetje hebt verwezen: Hij denkt na bij elke beslissing die hij neemt, en weet het ook nog is te beargumenteren;)
 
ok bedankt, maar is het dan toch niet handiger om een AM3 moederbord te kopen, of kan je dat later nog LATEN veranderen?

ik heb nu trouwens een Laptop waarop ik games speel, maar hij begint kuren te krijgen en de games lopen om de zoveel minuten even vast xD
dat is een 15.4" scherm

maar ik kan toch hoop ik wel 3-4 jaar mee in de games? of moet ik dan een systeem nemen van zo'n 1200 euro?
 
ok bedankt, maar is het dan toch niet handiger om een AM3 moederbord te kopen, of kan je dat later nog LATEN veranderen?
Het vervangen van een moederbord is helemaal niet moeilijk.
Het probleem is het plaatsen van de processor en het aansluiten van de kaststekkertjes (aan-knop e.d.).
Dus als je dit al niet zelf wilt doen, denk je dan wel dat je een processor gaat vervangen?

Ik denk het eerlijk gezegd van niet.
En als je het wel gaat doen, dan heb je echt geen am3-processor nodig. En heb je dat wel nodig, dan ga je wel erg in te toekomst kijken. Misschien wil je tegen die tijd wel een intel-processor omdat die stukken sneller is.

ik heb nu trouwens een Laptop waarop ik games speel, maar hij begint kuren te krijgen en de games lopen om de zoveel minuten even vast xD
dat is een 15.4" scherm

maar ik kan toch hoop ik wel 3-4 jaar mee in de games? of moet ik dan een systeem nemen van zo'n 1200 euro?
Op high ga je dat never nooit halen. Ook niet met een duurdere videokaart
Maar met over 1,5 tot 2 jaar een videokaart-upgrade moet je wel 4 jaar op medium kunnen spelen. Misschien uitgezonderd een paar superspellen. (gta5 :evil:)
Maar dit is ook voor mij gokken.
 
Laatst bewerkt:
dus ik moet gewoon de samenstelling van jou nemen :) met AM2+ moederbord nemen en maar kijken hoelang dat mee zal gaan.
een videokaart upgrade is niet moeilijk om zelf te doen of wel?

nogmaals bedankt allemaal :thumb:
 
dus ik moet gewoon de samenstelling van jou nemen :) met AM2+ moederbord nemen en maar kijken hoelang dat mee zal gaan.
een videokaart upgrade is niet moeilijk om zelf te doen of wel?

nogmaals bedankt allemaal :thumb:
Nee, dat kon ik al toen ik al moeite had om de kast open te krijgen :p
 
Dacht dat je tobo/muis/monitor nodig had?

Verder zou ik wel dingetjes veranderen. Sowieso een 790GX moederbord, en niet 780G.
Ook sowieso een WD6401AALS.
 
Raoul90 volgens jouw moet ik wel het AM3 moederbord nemen

eigenlijk zeg jij dat ik deze samenstelling moet nemen:
klik

Is het verschil tussen een 20" en een 22" monitor erg groot?
Want met die 4870 videokaart is het misschien toch handiger om een 22" monitor aan te schaffen kwa resolutie :)
Dus... 20" of toch een 22" monitor?
 
Laatst bewerkt:
Raoul90 volgens jouw moet ik wel het AM3 moederbord nemen

eigenlijk zeg jij dat ik deze samenstelling moet nemen:
klik

Ik heb het niet meteen over een AM3 mobo.
Gewoon een AM2+ 790GX mobo van +- 90 euro.
Daarbij 4GB DDR2.

AM3 + DDR3 kan natuurlijk ook.

Qua kast zou ik een Elite 334 nemen.
Brander een LG GH22NS30.
Voeding, met iets meer vermogen (richting 600).
 
Ik heb het niet meteen over een AM3 mobo.
Gewoon een AM2+ 790GX mobo van +- 90 euro.
Daarbij 4GB DDR2.

AM3 + DDR3 kan natuurlijk ook.

Qua kast zou ik een Elite 334 nemen.
Brander een LG GH22NS30.
Voeding, met iets meer vermogen (richting 600).

ok zou je een link kunnen posten, met hoe jij het zou doen?
ik wordt een beetje parra van al die verschillende moederborden etc xD
als je hier kijkt, welke moet ik dan xD

dus zou je even een samenstelling kunnen maken en hier posten

alvast bedankt :thumb:
 
ok zou je een link kunnen posten, met hoe jij het zou doen?
ik wordt een beetje parra van al die verschillende moederborden etc xD
als je hier kijkt, welke moet ik dan xD

dus zou je even een samenstelling kunnen maken en hier posten

alvast bedankt :thumb:

Op Gamez zei je dat je nog moest sparen, maar ik zou straks wel even kijken.
 
Lol ben jij dezelfde Raoull xD
cool man, maar ik wil gewoon een definitieve samenstelling die iedereen goedkeurt xD

kijk al mijn spaargeld gaat hieraan op, dus ik wil wel zekerheid hebben dat ik de games van nu en over een paar jaar goed kan draaien met redelijke kwaliteiten xD en niet 40Fps en 20Fps bij flashbags zoals ik nu heb bij cod4

alvast bedankt :thumb:
 
Ik heb het niet meteen over een AM3 mobo.
Gewoon een AM2+ 790GX mobo van +- 90 euro.
Daarbij 4GB DDR2.
En waarom?

Wat levert het hem op aan prestaties?
Iemand die zover ik inschat niet overclockt?
Waarom een 790GX en niet de 790X?
Waarom niet de 790FX?

AM3 + DDR3 kan natuurlijk ook.
Het voordeel van een 780G-chipset is dat je zo een flink goedkoper moederbord hebt.
Als je naar de duurdere 790x moederborden gaat, dan wordt het prijsverschil met am3 in mijn ogen onverantwoord

Qua kast zou ik een Elite 334 nemen.
Brander een LG GH22NS30.
Och. Het is maar waar je voor kiest. Ik ben daar altijd makkelijk in.

Voeding, met iets meer vermogen (richting 600).

+ 10-20 euro voor een duurder moederbord
+ 20 euro voor een zwaardere voeding
+ 12 euro voor een betere (dat geef ik toe) harde schijf.
een paar euro voor een duurdere brander

Dus je laat hem 50 euro meer uitgeven terwijl hij in de praktijk hier weinig van gaat merken.
Een duurder moederbord maakt weinig uit.
Een snellere harde schijf zorgt voor iets snellere laadtijden. Maar wat merk je eraan na het laden?
Wat heb je aan die LG-brander tov de brander die ik kies?

De voeding daar zou ik nog begrip voor willen hebben. Maar het scheelt dus wel best veel geld. En je hebt pas wat aan die zware voeding als je voor een stuk zwaardere videokaart gaat.
De vraag is of hij dat wel gaat doen de komende tijd.

Misschien koopt ie over een paar maanden wel een HD4890X2 -> dan is een 600W ook aan de krappe kant.

Kijk je mag mensen in de war brengen, maar kom dan wel met een alternatief. Ik wil wel zien hoe jij een betere pc kan verzinnen voor in de buurt van 800 euro....
 
Hoi !

De Phenom II 940, maar ook de Phenom II 3,2 AM3 lopen uitmuntend op m'n Gigabyte MA78GM AM2+ mobo ! (Uiteraard wel met de laatste bios-versie)

De laatste heb ik nog niet kunnen testen op dit mobo met 780 G chipset, maar volgens Gygabyte geeft dat met de juiste bios-versie geen enkel probleem.

Dus met een bordje van 85 euri's ben je goedkoop en goed klaar.

Heb je later meer centjes gespaard, kun je altijd nog overstappen op een AM3-bordje en DDR III geheugen.

Greetz,

Harry.
 
780G werkt inderdaad ook prima. Alleen oudere SB, maar dat kan verder geen kwaad.
Het is maar net was de TS voor het moederbord over heeft.

Qua voeding, kan je natuurlijk het beste gelijk eentje kopen die future-proof is, dus met een minimaal wattage van 700. Zo'n nieuwe Antec TP-750 is dan een leuke keuze.
Mocht je dat dan te duur vinden, neem dan gewoon OCZ Fatal1ty 550 nemen van nog geen 70 euro.

De brander, ik heb gewoon goede ervaringen met deze LG GH22NS30 en GH22NS40, daarom raad ik hem andere mensen ook aan. De Samsung zal het verder ook wel doen, maar deze LG is wel een stukkie nieuwer, die S223 is er al zeker een jaar.

Het verschil tussen een WD6400AAKS en een WD6401AALS is misschien niet bijster groot, maar waarom zou je in vredesnaam niet wat extra euro's neerleggen (gaat maar om een paar euro) voor momenteel een van de snelste SATA2 harde schijven. (Althans bij Salland is ie maar een paar euro duurder, Azerty is wel weer 5 euro er boven op).

Op dit moment zou het wijs zijn om een AM3 bord te nemen met daarbij passend DDR3 geheugen, gaat zeker wel even mee. Althans ik verwacht niet dat AMD socket AM3 er snel uit gaat gooien.

Qua HD4870 heeft Azerty voor 3 euro ook de XFX Radeon HD 4870 XXX,
http://www.insidehw.com/Reviews/Graphics-cards/XFX-Radeon-HD-4870-512MB-XXX.html
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=714
XFX is wel een van de betere merken, dus zou ik die nemen.
Die is bij Salland ook betaalbaar, dus daar ook gekozen.

De T220 is opzich een goede monitor, als je tenminste langs de brakke poot heen kijkt.
De 2243BW heeft daarentegen wel een stabiele poot en is @ Salland ook nog is goedkoper dan de T220, bij Azerty is ie duurder.

De assemblage is bij Salland goedkoper, en je hebt 3 jaar garantie ipv 1.
Azerty is wel echt absurd duur voor die assemblage en dan maar 1 jaar garantie geven.

Was met het volgende totaal plaatje 30 euro goedkoper uit @ Salland:
29kteyw.png



Socket AM3 is zo'n 65 euro duurder, dan heb je een Asus M4A78T-E moederbord en 4GB Patriot PC12800 geheugen (PDC34G1600LLK).
 
Laatst bewerkt:
hey,

bedankt man alleen €866 is toch al een heel bedrag, ik zou namelijk eerst voor €750 een pc aanschaffen xD

maar denken jullie dat het slim is om naar iets goedkopers te gaan kijken? want het moet wel een tijdje mee gaan :p

en over dat Moederbord: ik zou voor een AM3 samenstelling kunnen gaan, maar dan moet er bij andere onderdelen toch iets vanaf :p

raden jullie mij aan om een toch 20" beeldscherm te nemen, en dan voor een AM3 samenstelling te gaan?

En als ik wil overclocken is de 550Watt dan alsnog genoeg?

En alles wordt wel goed gekoeld, want daar heb ik niet zoveel versland van.
zou iemand mij dat eens duidelijk kunnen uitleggen, wat betreft koeling van videokaart en processor en waar is dan die Scythe Slipstream voor ofzo :p

weer heel wat vragen, maar ik hoor het wel :)
 
hey,

bedankt man alleen €866 is toch al een heel bedrag, ik zou namelijk eerst voor €750 een pc aanschaffen xD

maar denken jullie dat het slim is om naar iets goedkopers te gaan kijken? want het moet wel een tijdje mee gaan :p

en over dat Moederbord: ik zou voor een AM3 samenstelling kunnen gaan, maar dan moet er bij andere onderdelen toch iets vanaf :p

raden jullie mij aan om een toch 20" beeldscherm te nemen, en dan voor een AM3 samenstelling te gaan?

En als ik wil overclocken is de 550Watt dan alsnog genoeg?

En alles wordt wel goed gekoeld, want daar heb ik niet zoveel versland van.
zou iemand mij dat eens duidelijk kunnen uitleggen, wat betreft koeling van videokaart en processor en waar is dan die Scythe Slipstream voor ofzo :p

weer heel wat vragen, maar ik hoor het wel :)


Ik zou het lekker bij AM2 houden dan.
550watt is voldoende.
Alles wordt goed gekoeld.
De Scythe Slip Stream is een ventitalor voor in het de kast.
Standaard zit in de gekozen kast maar één fan, namelijk aan de achterkant (outtake).
Deze Scythe wordt dan door Salland aan de voorkant geplaatst, als Intake.
Intake zuigt dus lucht naar binnen, en de outtake blaast de warme lucht naar buiten, de voeding werkt hier ook bij mee.
 
ok dus als ik jouw samenstelling bestel, heb ik een top systeem (voor prijs/kwaliteit)
en kan ik een aantal jaren mee in de games?

en hoe zit het met het bestellen (rembours, PIN, en dat iDEAL etc) hoe werkt dat, wat is wat?
wat doen jullie meestal? of wat raden jullie aan...

srry da ik zoveel vraag en vragen 3x stel maar ik hoop dat jullie dat begrijpen^^

p.s. zou je de link kunnen posten?
 
Laatst bewerkt:
ok dus als ik jouw samenstelling bestel, heb ik een top systeem (voor prijs/kwaliteit)
en kan ik een aantal jaren mee in de games?

en hoe zit het met het bestellen (rembours, PIN, en dat iDEAL etc) hoe werkt dat, wat is wat?
wat doen jullie meestal? of wat raden jullie aan...

srry da ik zoveel vraag en vragen 3x stel maar ik hoop dat jullie dat begrijpen^^

p.s. zou je de link kunnen posten?

Systeem is in mijn ogen nu wel beste voor deze prijs.
Rembours, PIN en iDEAL zijn allemaal manieren van betalen.
Wil je het systeem afhalen bij Salland of moet het verzonden worden.

Ik zelf doe altijd gewoon overboeking via bank, of iDEAL, (Iet op, niet elke bank heeft iDEAL).

Link posten kan bij Salland niet, je moet dus alle artikelnummers via de zoekfunctie opzoeken en vervolgens de producten toevoegen aan het winkelmandje. Tel het dus wel even na voordat je besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan