Wifi - Niet verbonden. Er zijn verbindingen beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelkees

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
155
Hallo,
ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom niet op internet met mijn hp compaq presario cq56.
Windows netwerk controle geeft aan: Probleem met de draadloze adaptor of toegangspunt. Niet opgelost.
o.a. nieuwe driver adaptor, vast ip adres, en div. fix programma's (softpedia winsock repair)
volgens mij is er wel contact want hij geeft signaalsterkte goed enz maar toch.
Met de kabel gaat wel.
gr Kees
 
Hallo Kees. Probeer het hier eens, lees even eerst door inleiding en dan stap 1,2,3,4. beter kan ik het in ieder geval niet typen en/of uitleggen. :D Klikje
 
Laatst bewerkt:
a. Kunnen andere apparaten (pc's/laptops/smartphones) wél succesvol verbinden met hetzelfde wifi netwerk als waar jij nu mee probeert te verbinden?
b. Je informatie is erg mager: Niet alleen zijn er ong. 12 soorten CQ56, en dan nog eens meerdere wifi adapters mogelijk...
Voor een Compaq Presario CQ56-100ED vind ik, bijvoorbeeld, 7 (!) verschillende wifi adapters die er in kunnen zitten!
Atheros Wireless
Ralink/Motorola Bluetooth adapter driver
Ralink 802.11 b/g/n WiFi-adapter
Intel PRO/Wireless
Realtek RTL8191SE 802.11b/g/n Wireless
Ralink RT3090 802.11 b/g/n WiFi-adapter
Broadcom Wireless

Dus welk type CQ56 is het precies en welke wifi adapter zit er in?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
adapter

Hallo Tijs,
a - andere apparaten (pc's/laptops/smartphones) kunnen wél succesvol verbinden met hetzelfde wifi netwerk als waar ik nu mee probeer te verbinden
b - Ralink RT5390 802.11 b/g/n WiFi-adapter
gr K
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer nieuwere drivers hier (fake een e-mail adres, zoals piet@chello.nl , dan hoef je niet je eigen e-mail adres in te vullen).

Tijs.
 
ralink wireless LAN v1.2 eraf erop

Tijs en manamana,
bedankt maar probleem blijft,
probleemoplossing voltooid: probleem met de draadloze adapter of toegangspoort --- vastgesteld
er is vlgs mij wel contact
naam: ....
signaalsterkte: goed
beveiligingstype: wpa2-psk
radiotype: 802.11g
ssid: idem als naam
gr kees
 
Ok, bekende riedel proberen:
In Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) onder Netwerkadapters de wifi adapter verwijderen/deïnstalleren. Hierbij niet het vinkje zetten dat ook de driver moet worden gedeïnstalleerd!
Dan de laptop opnieuw opstarten (de wifi adapter wordt dan automatisch opnieuw geïnstalleerd). Dan weer opnieuw verbinding maken met het wifi netwerk en kijken of het beter gaat.

Tijs.
 
Netjes weer ralink nog geen verbinding

Tijs,
Alles zo gedaan maar probleem is er nog steeds het blijft vreemd dat het lijkt dat er verbinding is met een signaalsterkte goed (en antennetoets is blauw) maar kom toch niet op internet. Kan er ook iets kapot gaan bijv als het te warm (in de zon) en is zoiets te vervangen of los te kopen?
Gr k







Windows 7 home premium sp1
 
Inderdaad heb ik nu geen opties meer, behalve het gebruik van een USB wifi adapter ipv. de ingebouwde. Oftewel: Ik krijg het vermoeden dat de interne wifi adapter niet goed (meer) functioneert.

Overigens is er nog een optie die je zou kunnen proberen met de interne, maar dat is wel een workaround, geen echte oplossing: Stel een vast IPv4 adres in op de Draadloze netwerkverbinding (in ncpa.cpl ) die past in jouw lokale wifi netwerk, maar dat ip-adres mag niet in gebruik zijn door een ander apparaat/smartphone/pc/laptop en je wifi router zelf, dus kies 'slim' (bijv. eindigend op .253)
Stel daarbij als subnetmasker 255.255.255.0 in, stel als standaardgateway het LAN ip-adres van je router in en als DNS-servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd

Tijs,
Echt bedankt, je laatste advies had ik al geprobeerd, voordat ik wanhopig jullie om hulp vroeg
Gr k,
 
Dan houdt het wat mij betreft dus op en zou ik tijd en geld gaan investeren in een USB wifi adapter en die te gaan gebruiken.

Laat maar weten welk merk + type USB wifi adapter je gekocht hebt als die goed werkt, zodat anderen er ook wat aan zouden kunnen hebben als aankoopadvies. :)

Tijs.
 
Opgelost

Tijs,
bij paradigit voor 20€ een sitecom WLA-5000 wireless dualband USB Adapter N600X5 gekocht. de aardige man zag dat we alles wat je kon doen gedaan hadden. concluderend toch een hardware probleem.
de installatie (cd) was eenvoudig wel nog de ralink uitgezet en geherstart!
gr K
 
Goed nieuws, Kees. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan