Windows installatie start niet verder op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
104
Ik probeer mijn Windows XP Prof. opnieuw te installeren op C:\
Het lukte mij niet via de insatllatie CD de schijf te formatteren omdat het opstartprogramma niet verder kwam. In mijn 2e dvd-rom lukte dit eveneens niet.
Ik heb vervolgens via Partition Magic de C-schijf geformatteerd.
Na opstart van de Windows XP-installatie-cd komt ie eveneens niet verder dan het blauwe scherm met nog net de titel Windows Setup; verder komt ie niet.
Mijn moederbord is de MSI 875P Neo MS-6758 (v1.X) ATX Mainboard.
De BIOS is i.v.g.m. eerder niets veranderd.
Wie weet hoe ik hier mee verder kan komen?

Alvast hartelijk dank!
 
Bedankt Harry,

Het programmaatje heb ik op mijn laptop bekeken; simpel en duidelijk, maar ik kan natuurlijk helemaal niets met de lege (geformatteerde) C:\ schijf op mijn DESKTOP-PC.
Daar kan ik uiteraard dit programmaatje niet op draaien.
 
Voor 14 dollar kun je dat programmatje wél draaien:

The Deluxe CD package ($14) includes the Windows native Pro version. It adds an embedded version of MemTest that runs from a bootable CD. This version can be run on any PC and does not require any sort of installation. Use it to check the RAM quality of any PC, whether it has Linux, Windows, or no OS at all. Plus, since it does not load an OS, it can directly access and test all of your RAM. This is a great disk for any computer technician to carry around. It also uses the rate that memory is checked as a basic speed benchmark. This can be useful if you are trying different BIOS settings. Not only will MemTest tell you if you RAM is still stable, but it will also indicate if the tweaks you have made improve RAM performance.

Bron

Maar, niet zelden is het ook een gevolg van gewoon een vuile CD. Heb je geen ander exemplaar bij de hand (lenen?)
 
Laatst bewerkt:
Je stuurde mij zojuist een persoonlijke mail. Als je het goed vindt, antwoord ik hier in het forum:

nee, je hoeft mij geen mailtje te sturen voor hulp, ik postte mijn vorige bericht om je te laten zien dat het tooltje waarop Harry je wees, in de betaalde versie zelfs zonder een besturingssysteem zijn werk kan doen (zie vetgedrukte rode tekst) . Alleen kost die versie een paar Euro, dit t.o.v. de gratis versie die wél een geïnstalleerd besturingsprogramma vereist.
 
De uitgebreide memorytest "voltooid"

Beste mensen,

De aanbevolen test heb ik aangekocht en de image op mijn desktop-pc gedraaid.
Inmiddels is deze nog druk bezig, maar de zogenaamde grondige test is inmiddels de 1000% gepasseerd zonder ook maar 1 error te vinden. Praktisch gezien zal hier dus wellicht niets meer uit komen.
Wat betreft de dvd-roms: zoals aangegeven heb ik er 2 in zitten en via beiden wam hetzelfde resultaat. Daarnaast heeft de memtest ook gewoon gedraaid dus het is aanneemlijk dat het niet in de roms zit.

Ik wacht jullie reactie af; weer bedankt.

H.gr.
Gert01
 
Nieuwe ontwikkleingen

Beste mensen,

Een diskette station en 2 dvd-spelers zijn aanwezig.

De geheugentest heft na een nacht werken totaal geen enkele error opgeleverd.
Er is misschien toch een nieuwe ontwikkeling?
Ik kreeg de geest om Windows 2000 te installeren. De setup ging hierbij WEL verder en gaf aan dat deze versie niet geïnstalleerd kon worden omdat de C-schijf of beschadigd of niet goed gepartitioneerd zou zijn. Gaf dus het commando om te formatteren; eind van het verhaal: niet mogelijk om te formatteren.

Zoals eerder aangegeven heb ik de C-partitie geformatteerd [NTSF] met Partition Magic omdat via andere wegen het niet mogelijk was, maar als deze partitie goed geformatteerd is blijft het een raadsel waarom de setup van Windows XP Prof. stopt nadat de bovenste regel in beeld komt, terwijl W2000 wel verder gaat, maar niet tot een afgeronde formattering kan komen. Draait W2000 soms niet op NTSF?

Een Windows ME-opstartdiskette met CD-ondersteuning doet het ook; maakt een RAM-schijf.

Ik denk zelf dat het dus mogelijk in de compatibiliteit gezocht zou kunnen worden van de geformatteerde c-partitie, maar het is me totaal niet duidelijk.

Ik volg jullie aanwijzingen met belangstelling en daarvoor mijn dank.

M.vr.gr.
Gert01
 
Bedankt; dit is een goed idee om dit eerst uit te sluiten.
In mijn BIOS staat ie aangegeven als IDE-0: MAXTOR 6Y120P0
Ik ga es neuzen wat ik er kan vinden.

H.gr.
Gert01
 
Ik vermoed eerlijk gezegd dat er weinig fysieks met de hdd aan de hand is. Ik denk eerder dat het ge-$#@%$^%^%* (gecensureerd / versleuteld voor personen <16 jaar) van PM de oorzaak van al je ellende is (je zou niet de eerste zijn).
Da's ook de reden dat ik naar een diskettestation vroeg.
Download van de bootdisk.com een windows98SE bootdiskette. Pak het geheel uit naar een diskette.
Boot ermee en type in Fdisk
Daar aangekomen kies je voor het verwijderen van de non-dos partitie en vervolgens formatteer je 'm op FAT32 met die diskette.
Nú is je hdd eindelijk weer een beetje zoals íe was toen íe geboren werd.
Pak nu de Windows CD, boot ermee en formatter de schijf NTFS. Installeer windows.
Leg en houd PM weg, vér weg.
 
Laatst bewerkt:
Reactie op Harry:
Is jouw idee om de DOS-versie te downloaden? Dan zou ik dus daarna DOS (6.22) moeten installeren? Begrijp ik dit goed zo?

Reactie op Pasja,
Misschien heel naief van mij maar ik begrijp je "abracadabra"-opmerking niet. Gedachten aan sexvirussen? Hoewel het verre van mij staat en ik eerder ook grote phishing-problemen had met Norton 360 sluit ik dit ook niet uit. Was dit je insteek Pasja?
En wat is er mis met Partition Magic, behalve dat ik misschien de verkeerde methodiek heb gehanteerd om te formatteren? Het is juist zo makkelijk om bijvb. van Fat 32 naar NTSF te converteren. Of zie ik dit echt helemaal fout? Nogmaals ik ben misschien heel naief hierin?

FDISK staat ook op de eerder genoemde Windows ME opstartdiskette en FDISK had ik al opgestart, maar.....
Zoals ik aangaf staat er een kleine 2e partitie (NTSF) op waar allerlei data op staan, die ik als het ff kan liever niet kwijtraak.
FDISK vraagt ook naar 2 gelijke partities; om niets aan die goede partitie te gaan veranderen zal ik hier dus waarschijnlijk een N moeten plaatsen?? Heel belangrijk is dus om die partitie te behouden (als het ff kan).

Hartelijk dank voor jullie reactie!

H.gr.
Gert01
 
Heb je nog een 2e computer (of eigenlijk: typ je dit op een gewone computer of laptop?)

Want je kan natuurlijk de harde schijf in een andere pc hangen -> data kopieren naar die andere computer / branden op dvd.

Daarna kan je de schijf helemaal schoonmaken op de manier die pasja beschrijft.
 
Mijn opmerking had niets te maken met sexvirussen maar had daarentegen álles te maken met Partition Magic.
 
Helaas; ik werk op een laptop.

M.b.t. de procedure die Pasja beschrijft over FDISK kan ik aangeven dat FDISK de partities op de HDD aanmerkt als:

1 Status A NTFS (dit is de onwillige partitie)
2 EXT-DOS (hier staat de software op die ik wil bewaren)

Maar welke acties moet ik hier nu plegen?


Tot zover dan maar weer mijn informatie.
Ik zal de laatste links nog proberen.

Hartelijk dank!

Gert01
 
Dan zal er met het verwijderen van de NON-dos partitie weinig mis gaan, maar enig risico blijft er altijd. (Is trouwens ook je eigen schuld, had je maar een backup op een ander medium moeten maken)

Ik blijf aan mijn idee vastzitten dat er fysiek niets mis is met die hdd, maar dat er softwarematig een gigantisch probleem is, dat héél simpel opgelost kan worden door te formatteren met die bootdisk.

Aangezien die ene partitie gezien wordt als een ext-dos mag ik hopen dat Fdisk die met rust laat omdat je opdracht geeft tot het verwijderen van de NON-dos, oftwel de NTFS partitie.
 
Laatst bewerkt:
En niemand in je omgeving is in het bezit van een gewone computer :shocked:

Probeer zelf ook eens wat creatiever mee te denken zou ik zeggen.

1. je kan je harde schijf in een andere pc stoppen
2. je kan een nieuwe harde schijf in je pc bouwen / een oude schijf van iemand anders gebruiken -> daar windows op installeren en je kan bij je bestanden
3. je kan kijken of je met linux iets kan doen. Misschien kan linux (ubuntu) die partitie wel repareren (dus formateren)
4. je kan je harde schijf testen op fouten

Er is zoveel wat je kan proberen, terwijl je nog niet al te veel zinnigs hebt geprobeerd als ik het zeggen mag...

Mij lijkt stap 1 het meest eenvoudige...


edit:
Nee. Het kan nog makkelijker:

http://www.keesmoerman.nl/linux.html
http://www.alleslinux.com/reviews/knoppix33.php?layout=default

Je kan dus met behulp van knoppix opstarten vanaf cd.
Hierna kan je met samba je harde schijf (het gedeelte dat je wil bewaren) delen.
Op je laptop zoek je de gedeelde bestanden op. Je kopieert de boel naar de harde schijf en klaar is Gert. ;)

Daarna opnieuw opstarten met de windows cd en alle partities keihard verwijderen en helemaal opnieuw beginnen.

Het volgende bestanden downloaden en op een cd branden:
ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso
(let op: 700 MB groot -> het bestand is ook via torrent beschikbaar)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan