Windows installatie start niet verder op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels alle software veilig kunnen stellen.
De HDD geheel kunnen legen met FDISK en 1 DOS-partitie gemaakt FAT 32 geformatteerd.
Windows 2000 kon gewoon geinstalleerd worden; daar krijg ik wel de balk onderin het scherm op het Windows Setup startscherm. Enfin dit ook weer geheel geleegd.

Je zou toch zeggen dat nu met die ene DOS-partitie Windows XP Setup daar wel doorheen kon komen; helaas, helaas; alles is nog net zo als voorheen.

Vervolgens met Knoppix 5.1 geboot. Heel wonderlijk programma als je altijd met Microsoft aan de rit bent geweest. Werkelijk alles perfect, zelfs het geluid en de internetverbinding zijn dan hersteld.

Wat ik niet eerder heb aangegeven dat voor dat de crash ontstond het systeem heel onstabiel was: beeld was traag met scrollen en af en toe hield de processor(?) (Intel 3.0 Ghz.) er gewoon geheel mee op en restte mij gewoon een koude opstart. Later op de avond herhaalde dit zich dan.
Ik dacht eerst dat de temp. van de processor de oorzaak zou zijn, maar de temp. komt niet boven de 55 gr. C uit. (Moederbord MSI 875P Neo MS-6758 (v1.X) ATX).

Beste mensen hartelijk dank allemaal voor jullie hulp; mijn kennis over PC's is niet bijzonder laag(nog beknd met het DOS-tijdperk), maar HDD's uit een kast verwijderen en bij anderen inbouwen (die geen problemen hebben) is voor mij zeer onbekend terrein.

To zover maar weer.
Als jullie nog een idee hebben dan hou ik me nog zeer aanbevolen, anders moet ik maar es aan wat anders gan denken.

H.gr.
Gert01

Resumé:
- geheugen diep en grondig getest; geen errors;
- Windows XP cd is perfect (een andere Windows XP cd levert exact hetzelfde probleem op);
- 2 dvd-roms zijn goed en geven met andere software geen problemen;
- Scandisk en CHKDSK leveren geen errors op;
- in principe werkt alles behalve de Windows XP-setup en af en toe dat de processor (?)stopt (overigens gebeurt dat ook aan het begin als de PC "koud" is);
- HDD heeft nu dus alleen nog 1 lege partitie FAT32 geformatteerd.
 
Mogelijk een dooddoenertje, maar niet zelden is een stervende voeding oorzaak voor "vreemde" verschijnsels....................
 
Mogelijk een dooddoenertje, maar niet zelden is een stervende voeding oorzaak voor "vreemde" verschijnsels....................
Inderdaad. Zeker als het systeem ook in knoppix vastloopt.
Daarmee wordt eigenlijk de harde schijf uitgesloten.

Blijft het moederbord, processor en voeding over.

TS: je zou je moederbord kunnen controleren op lekke condensators.

Een vrij extreme vorm hiervan:
1052734326.jpg
 
Foto is wel erg overtuigend, maar dit beeld herken ik zo niet op mijn moederbord.
PC Wizard geprobeerd, maar dit werkt w.s. alleen onder Windows.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de voeding wat verouderdt na 5 jaar, hoewel de kwaliteit van deze 600W / voeding heel goed was, zelfs apart geselecteerd.

We proberen nog even verder.

H.gr.
Gert01
 
Ik zeg ook: das een extreme vorm.
Ze kunnen ook alleen een beetje bol staan.

Ik vrees dat het moeilijk wordt om het probleem te achterhalen. Dat heb je wel eens met pc's...
 
We zullen het probleem maar afsluiten in de veronderstelling dat dit beestje na ruim 5 jaar hiermee aan z'n eindje is gekomen.
Allen bedankt voor de inzet en moeite.

H.gr.
Gert01:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan