Lokatie adresboek outlook express wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Is het mogelijk om de lokatie van het adresboek in outlook express aan te passen. Mijn mail wordt nu wel opgeslagen op een apparte partitie maar het adresboek niet. Vorige week is mijn xp gecrasht en nu was ik groot aantal adressen kwijt omdat ik mijn adresboek backup steeds handmatig moet doen en deze was net 3 maanden oud.

Het zou veel makkelijker zijn als het adresboek standaard op een apparte partitie zijn adressen wegschreef. KAN DIT????

Groetjes en alvast bedankt voor de support:thumb:

Het is ook mogelijk om je adresboek te exporteren naar een bestand. Op deze manier kan je ook je adressen veilig stellen.

Het is ook mogelijk om je adresboek te exporteren naar een bestand. Op deze manier kan je ook je adressen veilig stellen.

Zoals ik hierboven al vermeld heb lukt dit wel en doe ik dit oo iedere x weken maar het leek me veel makkelijker als alle adressen die ik toevoeg automatisch op een apparte partitie worden weggeschreven net als mijn email

Met dit programmma'tje kan je de locatie van je adresboek verplaatsen. Je zal daarna alleen je adresboek (naam.wab) naar de nieuwe locatie moeten verplaatsen. Of anders je backup weer importeren.
http://www.qwhale.com/download/outlook_express_tweaker/1.01/QWOeTweakerInstall101.exe

Ik heb het programma geinstalleerd en adresboeklokatie aangepast. Als ik nu een adres toevoeg aan mijn adresboek blijft de laatste datum van wijziging van het betreffende adresboek staan op een paar maanden geleden. Ik ben er dus nog niet zeker van dat ik de adressen dus op die lokatie opsla

Je moet volgens mij zelf eerst handmatig het adresboek op de nieuwe map zetten en dan het programma opstarten om de locatie te veranderen. Bij mij wordt het adresboek wel goed bijgehouden. Ik zie de datum wijzigen zodra ik een adres toevoeg.

Je moet volgens mij zelf eerst handmatig het adresboek op de nieuwe map zetten en dan het programma opstarten om de locatie te veranderen. Bij mij wordt het adresboek wel goed bijgehouden. Ik zie de datum wijzigen zodra ik een adres toevoeg.

he idd dat was het super bedankt voor de support. Je wil niet weten hoevaak ik me adresboek weer eens vergat als ik me ghost image terug had gezet. Nu heb ik daar geen last meer van, ga dit zeker andere aanbevelen:thumb:

Ik las deze topic en zelf heb ik ook meerdere malen zoiets meegemaakt. Sindsdien heb ik ook mijn mail, adresboek en Favorieten op een andere partitie maar ik gebruik voor mijn adresboek onderstaande tekst in een REG-bestand, ondanks dat ik het genoemde programma niet ken is deze manier er ook één:

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WAB\WAB4\Wab File Name]
@="E:\\Outlook Express\\adresboek\\fun_surfer.wab"

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan