XFX GeForce 6800 Xtreme overlocken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
zou ik de XFX GeForce 6800 Xtreme (agp) kunnen overlocken ik heb gehoort dat die al standaard is overgelockt, zou ik dat kunnen doen of is de koeler daar te slecht voor.

Die kaart is prima over te klokken, als het goed is staat er op je Driver cd-rom al een bestandje om de overklok tab bij de videokaart settings vrij te geven.

ik snap het wel een beetje maar als je het overlockt wat kun je dan overlocken de MB geheugen, de chip snelheid Of de geheugen snelheid.

Als je een videokaart gaat overkloken, begin je met de GPU

Elke keer 10 MHz omhoog, testen met 3dmark05 of 3dmark06 en ATI-tool laten scannen voor artifacts. Op het moment dat je problemen krijgt, met artifacting of temperatuur, dan staat je snelheid te hoog. Op dat moment zet je hem 10 MHz onder de hoogste goede instelling die je had.

Daarna ga je dit nog een keer met het geheugen doen op precies dezelfde wijze.

Zorg dat je tijdens testen de videokaart echt laat werken, hoge resolute, 32 bits kleurdiepte en FSAA aan en hoge AS filtering geeft beste resultaten als je wilt weten of je kaart het goed doet.

succes. :thumb:

Zorg dat je tijdens testen de videokaart echt laat werken, hoge resolute, 32 bits kleurdiepte en FSAA aan en hoge AS filtering geeft beste resultaten als je wilt weten of je kaart het goed doet.

is er een programma voor om het te testen ( aan et werk te zetten), of zelf b.v. zware game spelen

groetjes

ok maar tot hoeveel mag ik het overlocken ik heb gelezen dat ik de chip tot maximaal 473 mhz kan overlocken en hoeveel mag ik de snelheid van de geheugen overlocken tot hoeveel?

Dat is per kaart verschillend (ook bij hetzelfde merk, hetzelfde type). Heb je mijn werkwijze hierboven doorgelezen?

Overklokken is niet hetzelfde als een gokje doen naar wat het kan zijn. En dan dat maar instellen in de hoop dat het goed gaat.

Als je de overklok tab hebt vrij gemaakt bij je Nvidia instellingen, dan kan deze automatische de kaart overklokken.
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• Automatisch.jpg
    Automatisch.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 47
maar tot hoever mag ik gaan dan ?
Dat is niet van te voren te zeggen. Gebruik de eerder geplaatste uitleg:
testen met 3dmark05 of 3dmark06 en ATI-tool laten scannen voor artifacts. Op het moment dat je problemen krijgt, met artifacting of temperatuur, dan staat je snelheid te hoog. Op dat moment zet je hem 10 MHz onder de hoogste goede instelling die je had.
Ik heb hem draaien, zoals je op de screenshot kunt zien(standaard was dat 350/1000MHz), dit is door Nvidia ingesteld/getest. Het was iets hoger, maar dat heb ik zelf een aantal MHz lager gezet. Ik ben hiermee nog geen probleem tegen gekomen en de games konden ook weer wat hoger ingesteld worden.

ik zou hem nog verder willen opvoeren dan dat wat jij hebt maar loop ik dan geen risico op verbranding ?

Er is altijd een risico, dat je te ver gaat. Het is niet te bepalen hoever je kunt gaan, zorg dat de videokaart goed gekoeld blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan