• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop-up scherm bij aanraken cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Westlander1981

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo,

Ik zou graag willen dat als ik bijvoorbeeld CEL A1 selecteer dat er dan een popup-cel naar voren komt met daarin de tekst die in bijvoorbeeld cel A3 staat.

iemand een idee?:D

Hoi Westlander1981,

Zet onderstaande code onder ThisWorkbook:

Het geeft dat een messagebox als op cell A1 staat met daarin de waarde uit Cell A3

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

If ActiveCell.Cells.Address = "$A$1" Then
    MsgBox Range("A3").Value
End If

End Sub

Suc6

Hoi Westlander1981,

Zet onderstaande code onder ThisWorkbook:

Het geeft dat een messagebox als op cell A1 staat met daarin de waarde uit Cell A3

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

If ActiveCell.Cells.Address = "$A$1" Then
    MsgBox Range("A3").Value
End If

End Sub

Suc6

Bedankt voor de hulp, maar volgens mij is dit niet wat ik bedoel. Ik wil geen makro (ik heb ook geen knop of iets) ik zat meer te zoeken naar een functie dat als ik in cel A1 sta... dan VERT.ZOEKEN(...) en dan een waarde erin zet....

het lastige is dat ik in cel a1 ook iets in kan type.. (dus kan geen formule bevatten..) voorwaardelijke opmaak?

Sorry begrijp je niet helemaal meer.

Je zegt dat je een soort va popup-cel wilt. Wat bedoel je daar precies mee?

Je zegt dat je als je op A1 staat dan wil je bijvoorbeeld de tekst uit A3, maar in A1 wil je ook tekst kunnen typen. Wat is dan de link tussen bijvoorbeeld A1 en A3.

Misschien dat je het een en ander kunt verduidelijken met een voorbeeld bestandje

Suc6

Bedankt voor de hulp, maar volgens mij is dit niet wat ik bedoel. Ik wil geen makro (ik heb ook geen knop of iets) ik zat meer te zoeken naar een functie dat als ik in cel A1 sta... dan VERT.ZOEKEN(...) en dan een waarde erin zet....

het lastige is dat ik in cel a1 ook iets in kan type.. (dus kan geen formule bevatten..) voorwaardelijke opmaak?

Denk eerst eens goed na wat je nu eigenlijk wilt, en hoe je bestand er moet uitzien. Probeer het dan nog eens uit te leggen. Dit is nl. nogal onbegrijpbaar.

Wigi

Sorry begrijp je niet helemaal meer.

Je zegt dat je een soort va popup-cel wilt. Wat bedoel je daar precies mee?

Je zegt dat je als je op A1 staat dan wil je bijvoorbeeld de tekst uit A3, maar in A1 wil je ook tekst kunnen typen. Wat is dan de link tussen bijvoorbeeld A1 en A3.

Misschien dat je het een en ander kunt verduidelijken met een voorbeeld bestandje

Suc6

Ik snap dat het niet zo duidelijk is. Ik heb een bestand bijgevoegd. Het is een voorbeeld van een urensheet. Ik vul hierin mijn uren en ik kan bij een dag ook een opmerking plaatsen.

Nou heb ik ook een tabblad met vrije dagen. Hierin vul ik een datum in en een opmerking.

Nou wil ik dus.... dat ik (waar ik de uren invult...bovenaan in het voorbeeld). Bij de datum 6-1-2006 de opmerking zien in het opmerkingen veld bovenaan! ...

Het moet ook nog mogelijk zijn om gewoon in het veld opmerkingen (bovenaan) wat te type. is dit mogelijk? Het kan dus een popup worden of iets anders (liefst dat het gewoon de opmerking invult).

Hopelijk is het iets duidelijker zo.:rolleyes:

Bijlagen

Sorry, ik kom hier geen wijs uit. (kan ook aan mij liggen)

@Wigi, misschien dat jij er meer van kunt maken

Sorry, ik kom hier geen wijs uit. (kan ook aan mij liggen)

@Wigi, misschien dat jij er meer van kunt maken

Hmm sorry! :confused:
Misschien nog wat meer informatie:

Cel A1 CelA2
1-1-2006 opmerking1
2-1-2006 ...
3-1-206

CelA1 is altijd ingevuld... Cel2 hoeft niet gevuld te worden maar mag met de hand ingevuld worden.

Nu staat ergens op een ander tabblad een lijstje met datums en opmerkingen....
ik wil dat als de datum ook in die lijst staat.. de opmerking daarbij in Cel A2 komt (bij de juiste datum).

Iets duidelijker? sorry dat het niet zo duidelijk is. Ik weet wel wat ik wil maar kan het niet goed bewoorden. :(

Hoi

Ik denk dat je dit bedoelt:

in cel A1 zet je een datum
in cel A2 zet je:

=ALS(AANTAL.ALS($A$6:$A$20;A1);ALS(ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20)="";"";ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20));"")

Afhankelijk van de datum die je kiest komt er dan de opmerking of niet.

Wigi

Hoi

Ik denk dat je dit bedoelt:

in cel A1 zet je een datum
in cel A2 zet je:

=ALS(AANTAL.ALS($A$6:$A$20;A1);ALS(ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20)="";"";ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20));"")

Afhankelijk van de datum die je kiest komt er dan de opmerking of niet.

Wigi

Wigi .. ook jij bedankt voor je hulp.

Het is inderdaad bijna wat ik bedoel.. alleen nu kan ik in celA2 niets meer neerzetten aangezien daar een formule aanwezig is! (ik wil het ook handmatig kunnen invoeren in celA2):D

Wigi .. ook jij bedankt voor je hulp.

Het is inderdaad bijna wat ik bedoel.. alleen nu kan ik in celA2 niets meer neerzetten aangezien daar een formule aanwezig is! (ik wil het ook handmatig kunnen invoeren in celA2):D

Het is het één of het andere, niet allebei.

Een tussenoplossing is om dit in A2 te zetten:

=ALS(AANTAL.ALS($A$6:$A$20;A1);ALS(ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20)="";"";ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20));"Zet hier wat je wilt zetten")

Zie achteraan de formule.

Wigi

Het is het één of het andere, niet allebei.

Een tussenoplossing is om dit in A2 te zetten:

=ALS(AANTAL.ALS($A$6:$A$20;A1);ALS(ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20)="";"";ZOEKEN(A1;$A$6:$A$20;$I$6:$I$20));"Zet hier wat je wilt zetten")

Zie achteraan de formule.

Wigi

Ok. dus dat is niet mogelijk hmm..jammer!

Kan het ook niet met een "Opmerkingen veld" of iets? dat als de datum voorkomt dat er bij de opmerking alleen een opmerkingen veld tevoorschijn komt??

Ok. dus dat is niet mogelijk hmm..jammer!

Kan het ook niet met een "Opmerkingen veld" of iets? dat als de datum voorkomt dat er bij de opmerking alleen een opmerkingen veld tevoorschijn komt??

Wat is een "Opmerkingen veld"?

Wat is een "Opmerkingen veld"?

In excel kan je toch gewoon een opmerking plaatsen bij een cel? dan komt er zo`n rood driehoekje in de hoek te staan en als je dan op de cel staat.. dan komt een opmerking tevoorschijn (in een geel veldje).
Het zou mooi zijn als zo`n opmerking tevoorschijn komt dan . maarja is het mogelijk?

sorry dat het niet zo duidelijk is......ik waardeer jullie hulp.

In excel kan je toch gewoon een opmerking plaatsen bij een cel? dan komt er zo`n rood driehoekje in de hoek te staan en als je dan op de cel staat.. dan komt een opmerking tevoorschijn (in een geel veldje).
Het zou mooi zijn als zo`n opmerking tevoorschijn komt dan . maarja is het mogelijk?

sorry dat het niet zo duidelijk is......ik waardeer jullie hulp.

Dat begrijp ik. En wat wil je dan in die opmerking hebben?

:D nu komt het ........ ik wil in de opmerking de opmerking zien die bij de datum staat ....

Kijk eens in de VBA help files naar de code om een opmerking te bewerken. Ik weet dat het kan en dat de code niet zo lang is. Dat kan je dan gebruiken om de opmerking te vullen.

Hoe dat die code geactiveerd wordt, moet jij maar zien: bv. door op een knop te drukken of door een Worksheet_Change event.

Wigi

Kijk eens in de VBA help files naar de code om een opmerking te bewerken. Ik weet dat het kan en dat de code niet zo lang is. Dat kan je dan gebruiken om de opmerking te vullen.

Hoe dat die code geactiveerd wordt, moet jij maar zien: bv. door op een knop te drukken of door een Worksheet_Change event.

Wigi

Ok bedankt voor alle hulp. Jammer dat we er nog niet echt achter zijn gekomen. Als het me gelukt is zal ik het eens hierop zetten!

Ok bedankt voor alle hulp. Jammer dat we er nog niet echt achter zijn gekomen. Als het me gelukt is zal ik het eens hierop zetten!

Als je niet manueel de opmerking wilt aanpassen, zal je met VBA moeten werken. Kan niet anders. Als je totaal vastzit, geef dan een seintje en we springen nogmaals bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan