Draadloos modem zoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Tjonge tjonge...Heb net een nieuwe draadloze router (philips) en nieuwe laptop. functioneerde prima tot er een en ander beveiligd moest worden. Mijn kaartje in de pc vind nu heel de buurt behalve mijn eigen router/modem...weet iemand waar dat aan kan liggen. Helpdesk van Belgacom heeft me een nieuwe router gegeven maar dat was dus niet de oplossing. Kan er met lankabel in en internetten maar draadloos is dus een probleem.

Hoi,

Als de verbinding zowel met je 'oude' als je vervangende router niet lukt, ligt dat aan de - instellingen van - je draadloze verbinding op je notebook.
Kennelijk is daar een beveiliging (bijvoorbeeld WEP- of WPA-encryptie) ingesteld die niet overeenkomt met de router.
Je moet de oorzaak dus zoeken op de internetinstellingen op je notebook.
Moeilijk om te zeggen waar en hoe, wat er kunnen meerdere oorzaken zijn.

[...]Mijn kaartje in de pc vind nu heel de buurt behalve mijn eigen router/modem...[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan een instelling op de Router die SSID broadcast/uitzenden of iets dergelijks heet. Die optie zul je wellicht afgezet hebben, en dus moet je handmatig in het hulpprogramma van je draadloze netwerkkaart het op de router ingestelde SSID aan gaan geven.

En in ondersteuning op wat Valijn zegt: Dat geldt ook voor op de router ingestelde WEP/WPA/AES beveiligingssleutels: Ook die gegevens moeten correct worden overgenomen in het hulpprogramma van je draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Alvast dankvoor de reacties maar kunnen jullie iets specifieker zijn. die beveiligingsinstellingen heb ik nog uitgeprint maar ik weet niet waar ik deze moet zoeken (misschien config scherm/hardware/broadcom...??) of eerder rechtstreeks in de router inloggen of wellicht een andere optie...

Lees mijn bericht en dat van Valijn: Het gaat om het instellen van die SSID en encryptie op je draadloze netwerkkaart. Als die instellingen niet overeenkomen met wat je op de router hebt ingesteld, dan krijg je geen verbinding.
Normaal krijg je bij de netwerkkaart er een hulpprogramma bij, waarin je een zogenaamd Profile (= verbindingsProfiel) kunt aanmaken waarin je aangeeft wat voor encryptie er wordt gebruik (WEP/WPA/AES), welke sleutel daarbij hoort en welke SSID.

Dus nogmaals: Het gaat erom dat je instellingen van de draadloze netwerkkaart laat aansluiten op de instellingen van de router voor wat betreft SSID, encryptie-type en de gebruikte encryptie-sleutel.

Tijs.

Kan ik wellicht mijn kaart resetten in mijn notebook...of wellicht mijn router. Ik heb een instalatiediskette van Belgacom die als ie het modem vind de rest weer netjes instelt.....(ik heb het bovenstaande goed gelezen maar weet echt niet waar ik dat ergens moet wijzigen.)

"Het gaat om het instellen van die SSID en encryptie op je draadloze netwerkkaart. Als die instellingen niet overeenkomen met wat je op de router hebt ingesteld, dan krijg je geen verbinding"

De SSID heb ik op papier staan ,maar hoe krijg ik 'm dan op mijn netwerkkaart.....

P.s. toen alles nieuw was vonden ze elkaar feiloos...dus als ik alles reset zou het toch weer moeten kunnen werken...??

Normaal gesproken zit er een software-hulpprogrammaatje bij je draadloze netwerkkaart. Zoek daar eens naar! Daar kun je dat profiel in aanmaken, en instellingen doen.

Misschien makkelijker als je ons gewoon het merk & type van je draadloze netwerkkaart geeft, dan kunnen we misschien de handleiding op internet ophalen en je enigszins 'gidsen' in wat je waar moet instellen.

Tijs.

P.s. toen alles nieuw was vonden ze elkaar feiloos...dus als ik alles reset zou het toch weer moeten kunnen werken...??

Als je er een diskette of cd-rom bij hebt die dan alles voor je instelt op zowel de router als je draadloze netwerkkaart, dan is dit inderdaad een goede optie.

Tijs.

Tijs De kaart zit standaard in mijn notebook....volgens mij heet ie "Broadcom 802.11g netwerkadapter" de router is een Philips ADSL modem SNA6600/18.......voor de reset dan maar....op de philips zit een resetknop...nu de kaart wellicht nog..

Beter dan de volledige merknaam & typenaam van de laptop. Dat Broadcom gebeuren levert geen direct bruikbare resultaten op.

Tijs.

Zegt dit miscchien iets...???

00000003] Broadcom 802.11g netwerkadapter (Mislukt)
Caption = [00000003] Broadcom 802.11g netwerkadapter
DatabasePath = %SystemRoot%\System32\drivers\etc
DefaultIPGateway = 192.168.2.1(Hetzelfde subnet) (Mislukt)
Pingen naar 192.168.2.1 met 32 bytes gegevens:
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=1ms TTL=1
Time-out bij opdracht.
Statistieken van pingen van 192.168.2.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1 (25% verloren)
Geschatte retourtijden in milliseconden:
minimum = 1ms, maximum = 1ms, gemiddeld = 1ms
Description = Broadcom 802.11g netwerkadapter - Pakketplanner-minipoort
DHCPEnabled = TRUE
DHCPLeaseObtained = 21:39:38 5-10-2006
DHCPServer = 192.168.2.1 (Geslaagd)
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verloren)
minimum = 1ms, maximum = 1ms, gemiddeld = 1ms
DNSDomain = Belkin
DNSEnabledForWINSResolution = FALSE
DNSHostName = Frank-Acer
DNSServerSearchOrder = 192.168.2.1 (Geslaagd)
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1ms TTL=0
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=135ms TTL=135
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=3ms TTL=3
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=3ms TTL=3
minimum = 0ms, maximum = 135ms, gemiddeld = 35ms
DomainDNSRegistrationEnabled = FALSE
FullDNSRegistrationEnabled = TRUE
GatewayCostMetric = 25
Index = 3
IPAddress = 192.168.2.6 (Geslaagd)
Pingen naar 192.168.2.6 met 32 bytes gegevens:
Antwoord van 192.168.2.6: bytes=32 tijd<1ms TTL=0
Statistieken van pingen van 192.168.2.6:
minimum = 0ms, maximum = 0ms, gemiddeld = 0ms
IPConnectionMetric = 25
IPEnabled = TRUE
IPFilterSecurityEnabled = FALSE
IPSecPermitIPProtocols = 0
IPSecPermitTCPPorts = 0
IPSecPermitUDPPorts = 0
IPSubnet = 255.255.255.0
IPXEnabled = FALSE
MACAddress = 00:16:CF:3C:98:40
ServiceName = BCM43XX
SettingID = {FAEF9015-1ADA-4065-92AD-5C049E4A6A37}
TcpipNetbiosOptions = 0
WINSEnableLMHostsLookup = TRUE

Je moet in de Acer eNet Management software zijn om profielen aan te maken.

Je hebt onderin het standaard eNet scherm, naast het knopje Main een knop Profile Manager staan (zie bijlage 1).
Maak daarin zo'n nieuw profiel aan met het knopje New/Nieuw.

Zorg er daar voor dat de daar ingevulde gegevens overeenkomen met wat je op de router (al dan niet geautomatiseerd) hebt ingesteld.

Tijs.

Bijlagen

• enet_mngr.JPG
    enet_mngr.JPG
    37,1 KB · Weergaven: 84
Nog even een vraag: Die gegevens die je zojuist postte, komen die van je laptop of van een desktop computer? Want volgens de specifikaties van de 7111 moet er een Intel draadloze netwerkkaart inzitten en geen broadcom (Maar die kunnen natuurlijk onderling onderdelen kopen/verkopen natuurlijk).

Als het ip-adres van de router 192.168.2.1 is, dan lijk je trouwens wel verbinding te hebben, volgens de uitdraai die je toonde. Kun je er nu ook mee internetten?

Tijs.

Tijs de print die ik zende is van mijn laptop...ik kan het net op met LAN of via het onbeveiligde netwerk van de buren...en ik vind op mijn pc vanalles van Acer e-net behalve hetgene waar jij over spreekt....(powermanagement presentationmanagement etc .etc.) maar geen software management.....

Ik kan natuurlijk over het netwerk van de buren blijven surfen...wel zo goedkoop ...en ......draadloos ....scheelt zeker 40 euro per maand .....(geintje) en een hoop gezoek en geprobeer om de kaart weer aan de gang te krijgen..

Trouwens ik kan in de router alleen inloggen via het volgende adres 192.168.1.1. die andere is dus van de buurman.............!!!!!!!!!!

Kijk anders in de handleiding waar je dat (onderdeel van) e-Net Management moet vinden... Ik heb alleen een engelse, en daar staat het op pagina 9.

Acer Empowering Technology 1
Empowering Technology password 1
Acer eDataSecurity Management (for selected models) 2
Acer eLock Management 3
Acer ePerformance Management 5
Acer eRecovery Management 6
Acer eSettings Management 8
Acer eNet Management (for selected models) 9
Acer ePower Management 11
Acer ePresentation Management 14

Acer eNet Management helps you to quickly and easily connect to both wired
and wireless networks in a variety of locations. To access this utility, either click
on the "Acer eNet Management" icon on your notebook, or start the program
from the Start menu. You also have the option to set Acer eNet Management to
start automatically when you boot up your PC.

Er staat bij: For selected models, maar ik ga ervanuit dat jouw laptop daaronder valt. Kijk er dus even naar (de handleiding).

Succes,

Tijs.

Tijs,ik heb het idee na een lange zoektocht door mijn pc dat ik niet tot de selected models behoor...geen e/net management op deze pc....hellllluuuup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan