lan kabel niet aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

braindropper

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
Hallo, ik wil lannen met mijn kameraad maar hij is niet aangesloten zegt hij, terwijl de crosslink kabel dat wel degelijk is, heeft iemand een idee? alsvast bedankt!:thumb:

Hallo, ik wil lannen met mijn kameraad maar hij is niet aangesloten zegt hij, terwijl de crosslink kabel dat wel degelijk is, heeft iemand een idee? alsvast bedankt!:thumb:

Vandaag had ik dat ook, ik heb het zo opgelost.

1. Wizard netwerk maken opnieuw gestart
  2. Computer opnieuw gestart

Toen deed ie het weer. Gelijk internet.

Vandaag had ik dat ook, ik heb het zo opgelost.

1. Wizard netwerk maken opnieuw gestart
  2. Computer opnieuw gestart

Toen deed ie het weer. Gelijk internet.
Mijn netwerk kaart was kapot, nieuwe erin gezet & ik heb een dag kunen lannen & nu valt het in 1 keer uit, ik kan mijn kameraad niet meer pingen & andersom ook niet. Terwijl die ip adressen normaal staan!

alvast bedankt :D

Laatst bewerkt:
Mijn netwerk kaart was kapot, nieuwe erin gezet & ik heb een dag kunen lannen & nu valt het in 1 keer uit, ik kan mijn kameraad niet meer pingen & andersom ook niet. Terwijl die ip adressen normaal staan!

alvast bedankt :D

Is het software goed geinstalleerd?

Zo ja? Laat de pc een nakijken bij een pc winkel.

Controleer de instellingen met dit progje, of kijk ze na in netwerkbeheer, ook weer een ander lankaartje proberen, zou kunnen helpen.

Ik heb ontdekt dat het ligt aan het internet delen, als ik dat inschakel kunnen we elkaar niet meer zien.
Ik wil wel heel graag internet delen.

Laatst bewerkt:
Geef ze beide een eigen ip adres, op de pc met 2 kaarten, alleen die verbinding maakt met de andere PC, en zet als gateway bij die andere pc, jouw ip adres en maak een bridge, maar waarom zou je ICS aanzetten? moet die andere pc ook op het internet?

Geef ze beide een eigen ip adres, op de pc met 2 kaarten, alleen die verbinding maakt met de andere PC, en zet als gateway bij die andere pc, jouw ip adres en maak een bridge, maar waarom zou je ICS aanzetten? moet die andere pc ook op het internet?

ja, we willen wowen

Als jij ICS aanzet wordt die pc als het ware een dhcp server in de range 192.168.0.x

Welke range hadden jullie opgezet?

Als jij ICS aanzet wordt die pc als het ware een dhcp server in de range 192.168.0.x

Welke range hadden jullie opgezet?

Ik heb het al opgelost :D nieuwe verbinding gemaakt & heen gezet dat mijn computer de internet netwerk had. erg bedankt voor je moeite! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan