Outlook Op C:schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Weet iemand waar de berichtten die zijn verwijderd zijn in outlook naar toe gaan...en vraag 2 ....weet iemand uberhaupt waar ik de berichtten uit outlook kan vinden via de verkenner...??
tHNX

Waar je verwijderde berichten naar toe gaan is een kwestie van je eigen instellingen, maar normaal gesproken verdwijnen die in eerste instantie in postmap Verwijderde Items. Gooi je zo ook daar nog uit, dan zijn ze definitief weg.

Waar je mail staat (als bestand) is te achterhalen door te kiezen voor Zoeken -> Alle bestanden of mappen -> (Aanzetten in Geavanceerde opties: Verborgen mappen en bestanden doorzoeken en ook Systeemmappen doorzoeken)
Zoeken In: %userprofile%
De volledige of gedeeltelijk bestandsnaam: *.pst

Normaal heet het bestand Outlook.pst, maar je kunt ook archieven hebben die dan ook gevonden worden (Bijvoorbeeld Archive.pst).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beetje voorbarig antwoord Tijs.
Je moet altijd eerst vragen:
"Gaat het om Outlook Expres, of om MsOutlook uit het Office-pakket?"

KAJ: Gaat het om Outlook Expres, of om MsOutlook uit het Office-pakket?

:o :) :p ;) :D

KAJ: Gaat het om Outlook Expres, of om MsOutlook uit het Office-pakket?

:o :) :p ;) :D

Grappig antwoord.. We zitten hier in het forum Software -> Microsoft Office -> Outlook.

Dus, mag ik er toch wel vanuit gaan dat het om MS Outlook gaat, lijkt me?

Vragen stellen of het (stiekum) niet tóch Outlook Express is kan altijd nog als er geen .PST bestanden gevonden worden.

Tijs.

Nou, laat dat 'grappig' maar achterwege, want dat vind je helemaal niet ....

En om er tóch maar op in te gaan.
Het blijkt inderdaad in de praktijk dat mensen niet beseffen dat er ook nog zoiets anders is dan alleen Outlook Expres, dus worden vragen hierover toch in deze rubriek geplaatst.

Maar jij bent natuurlijk betrekkelijk 'nieuw' op dit forum dus 'we' nemen jou niks kwalijk hoor!

Laatst bewerkt:
O,o ik hoop niet dat ik hier een meningsverschil ontketen maar ik vind idd geen pst bestanden op de schijf. En sorry hoor maar het gaat inderdaad om outlook express...zit ik in de verkeerde sectie...

Ok......

Je gegevensbestanden staan in de map:

C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express

Verwijderen heeft in veel gevallen inderdaad tot gevolg dat je ze niet meer 'terug' kan halen.
Wat is feitelijk je 'probleem'

De map die Valijn aangeeft is niet volledig, én is bij iedereen anders (stap 5 beneden)

Makkelijkste manier om te komen in de map met mailbestanden:

1. Sluit Outlook Express
2. Start-knop indrukken
3. Uitvoeren kiezen
4. Vul of plak het volgende in in het Uitvoeren veldje en druk op Ok:
%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
5. Je ziet dan een mapnaam met accolades eromheen { }. Dubbelklik op die map
6. Dubbelklik op Microsoft
7. Dubbelklik op Outlook Express
8. Je bent dan in de map met Outlook Express mailbestanden. Kopieer alle bestanden die je ziet naar je externe harde schijf.

Importeren kan dan later in Outlook Express d.m.v.:
Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6 -> E-mail uit een Outlook Express 6 archiefmap importeren aanklikken. Dan in het venster erna bladeren naar de map op de externe harde schijf waar je de spullen in stap 8 hebt neergezet.

Je krijgt daarna nog wat vragen wat/welke mailmap etc. je wilt importeren, etc.

Als je kinderen dingen weggooien, dan zou je ze (in Outlook Express) in de mailmap Verwijderde items terug moeten kunnen zien. Hebben ze de mailtjes ook nog uit die map verwijderd, dan zijn ze definitief weg...

Natuurlijk kun je ook voor de kinderen een eigen Windows inlogaccount maken, zodat ze niet bij je mail kunnen komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Verplaatst van MS Outlook naar Outlook Express.

Off topic.

Ik vind hier niets voorbarig aan.
We zitten hier in het forum Software -> Microsoft Office -> Outlook.

Dus, mag ik er toch wel vanuit gaan dat het om MS Outlook gaat, lijkt me?
Helemaal mee eens.Alsof het soms leuk is om te horen,wanneer je vraagt of het om Outlook of Outlook Express gaat,dat iemand heus wel weet wat hij\zij gebruikt ;)
Maar jij bent natuurlijk betrekkelijk 'nieuw' op dit forum dus 'we' nemen jou niks kwalijk hoor!
Ik weet niet wie "we" zijn,maar wat mij betreft mag je deze "belerende" toon wel achterwege laten Valijn,wat de tijd die je hier als forumlid bent,te maken heeft met kennis van zaken ontgaat mij volledig.

On topic

Als je kinderen dingen weggooien, dan zou je ze (in Outlook Express) in de mailmap Verwijderde items terug moeten kunnen zien. Hebben ze de mailtjes ook nog uit die map verwijderd, dan zijn ze definitief weg...
Niet helemaal juist,als ik het goed begrepen heb wordt de mail pas definitief verwijderd als OE vraagt om te mogen comprimeren.

Je kunt het bestand "Verwijderde items.dbx" eens proberen te openen met kladblok.Soms zijn er dan nog wel leesbare delen terug te vinden.

Greetz

[...]Niet helemaal juist,als ik het goed begrepen heb wordt de mail pas definitief verwijderd als OE vraagt om te mogen comprimeren.

Je kunt het bestand "Verwijderde items.dbx" eens proberen te openen met kladblok.Soms zijn er dan nog wel leesbare delen terug te vinden.

Greetz
Je hebt gelijk, je kunt inderdaad nog delen proberen te redden via Kladblok (net zelf Verwijderde Items.dbx van Outlook Express geopend in Kladblok, en er zijn inderdaad verwijderde mailtjes die op die manier nog enigszins 'terug te halen' zijn).

Verder mijn dank voor je steun in het off-topic gedeelte van je posting!

Tijs.

Ben een heel stuk wijzer.....thanks allen...ennuuuuu geen ruzie maken hoor...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan