Bsa

• Onderwerp starter Onderwerp starter brilz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brilz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo allemaal. Ben me rotgeschrokken. Het bedrijf waar ik nu stage loop is deze week binnengevallen door de BSA, je weet wel, die software politie. je had het gezicht van mijn baas moeten zien.. Was nie fraai. Maar mogen ze nou zomaar de boel komen controleren? en hoe zit dat dan met wat ik thuis heb? mijn compu thuis staat ook vol kopieen.. loop ik daar ook risico? :shocked:

Hallo allemaal. Ben me rotgeschrokken. Het bedrijf waar ik nu stage loop is deze week binnengevallen door de BSA, je weet wel, die software politie. je had het gezicht van mijn baas moeten zien.. Was nie fraai. Maar mogen ze nou zomaar de boel komen controleren? en hoe zit dat dan met wat ik thuis heb? mijn compu thuis staat ook vol kopieen.. loop ik daar ook risico? :shocked:

Veel illegalesoftware en kopien op je stageplek?
Volgens mij mogen ze gewoon controleren, bij iedereen maar ik weet niet zeker of ze daar een '' bewijs '' voor nodig hebben om zomaar je huis binnen te vallen.
Maar in de praktijk komt het niet vaak voor dat er bij een huis zomaar wordt gecontroleerd, dus ik zou me geen zorgen maken.

bij mij zijn ze ook wel eens thuis geweest alleen dan niet van zo'n speciaal kantoor maar gewoon de normale police. moest ik me computer opstarten en start programma's laten zien en vroegen ze of ik van sommige spellen de cd had. meer niet. maar zo'n kantoor tja en ik bedoel kopieen mag je gewoon op je harddisk hebben zolang je ze maar niet upload en dus deel

Bij ieder huisbezoek zullen ze(de politie)toch echt een bevel moeten kunnen overleggen.
Dus waren er al verdenkingen.

bij mij zijn ze ook wel eens thuis geweest alleen dan niet van zo'n speciaal kantoor maar gewoon de normale police. moest ik me computer opstarten en start programma's laten zien en vroegen ze of ik van sommige spellen de cd had. meer niet.

Wat een ontzettende Fantasie....lees ik hier.

Zelfs de Politie hoef je niet binnen te laten zonder een huiszoekings bevel.

Op eigen verzoek mag wel.!!!

buurjongen had software van mij door verkocht.(gepakt en om er onderuit tekomen noemde hij mijn naam) en toen kwamen ze aan de deur en toen vroegen ze of ze even mochten kijken. mijn moeder had ze gewoon niets vermoedend binnen gelaten. maar niks bijzonders voor de rest heb er nooit meer wat van gehoord ze zijde alleen dat ik op moest passen en zo hoopte me niet weer te zien.

Dan moet je je moeder deze thread ook maar eens laten lezen.....................

heb inmiddels ook wat verder gevraagd. het schijnt vooral voor bedrijven te gelden. als particulier heb je schijnbaar minder te vrezen.
ze hebben ook een site. daarop staat dat ze extra mensen inzetten om bedrijven te checken.. risicoalarm.nl

Ja en bij bedrijven valt meer te halen, meer boetes te geven en ze hebben meer illegale software dan particulieren.
En bedrijven zijn makkelijker, anders moet je al die huizen in enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan