Bios resetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahied10

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik heb na mijn IBM die ik gekocht (en weggegooid) had, een Dell Latitude D410 gekocht..
Die deed het prima, ik heb er een bios wachtwoord op gezet en dacht hem nu perfect te hebben beveiligd.. Dus ik ben op vakantie geweest anderhalve maand.. kwam ik thuis, wou ik mijn laptop weer aan het werk zetten.. moest ik mijn bios wachtwoord intypen.. En ja hoor, die was ik vergeten :( ik heb van alles geprobereerd, maar nee..
Ik heb ook al de batterij eruitgehaald en er weer in gedaan na een uur, maar dat hielp ook niet..
Ik heb op verschillende sites gelezen dat ik een handleiding kan kopen voor 10 euro en dat daarin staat hoe mijn laptop "gekraakt" kan worden..
Weet iemand hoe ik dat anders zelf kan doen? Ik kan de clearcmos jumper zelf ook niet vinden..
bij voorbaat dank,
Just

Na de vorige goede ervaring, zet je er gewoon weer een wachtwoord op, die elke boeren.. weg kan halen?:confused:

Deze draad, dus.

Zijn dit "gekochte" laptops?, had je beter in één keer, een "echte" kunnen kopen.

Lees dit eens.

Na de vorige goede ervaring, zet je er gewoon weer een wachtwoord op, die elke boeren.. weg kan halen?:confused:

Deze draad, dus.

Zijn dit "gekochte" laptops?, had je beter in één keer, een "echte" kunnen kopen.

Lees dit eens.

ja, daarom heb ik er em zelf ook op gezet.. in geval dat hij van me gestolen werd, dat hij dan onbruikbaar zou worden..
Maar hoe kan ik te weten komen welke type mijn bios is?? een Award of iets anders?

Hij wordt alleen onbruikbaar als je hem anders beveiligd, maare, dat progje is universeel, al geprobeerd?

Maak een Ultimate Boot CD, daar staat hij ook op.

Enne, zet er geen passwords meer in, heeft geen zin, mocht deze laptop op een een normale manier zijn verkregen.

Wordt regelmatig geconfronteerd met gesloten laptops, vandaar mijn argwaan.:cool:

Dat zal een exe-bestand zijn? Dan even op dubbelklikken en aanwijzingen volgen.
Lukt dat niet, dan even het iso-bestand downloaden en branden maar.

Dat zal een exe-bestand zijn? Dan even op dubbelklikken en aanwijzingen volgen.
Lukt dat niet, dan even het iso-bestand downloaden en branden maar.
het is een .exe bestand ja, dus op dubbelklikken, uitpakken dan wordt het .iso, op cd branden.. en dan in de laptop stoppen, opstarten en dan?

Laatst bewerkt:
Je moet de ISO als image branden, ermee opstarten, en dit progje opzoeken op de cd, en gebruiken.

Dan houdt het op, hè, jij hebt het over een bios wachtwoord, die wordt alleen gebruikt om de bios te beveiligen, dan start hij gewoon door, en bij een systeemwachtwoord, kom je wel weer in de bios.

Vraag mij af, over welk wachtwoord heb je het dan?

Maare, zoek de resetjumper eens op, te vinden in de gebruiksaanwijzing, eventueel op te halen bij de fabrikant, indien je die niet hebt.

Dan houdt het op, hè, jij hebt het over een bios wachtwoord, die wordt alleen gebruikt om de bios te beveiligen, dan start hij gewoon door, en bij een systeemwachtwoord, kom je wel weer in de bios.

Vraag mij af, over welk wachtwoord heb je het dan?

Maare, zoek de resetjumper eens op, te vinden in de gebruiksaanwijzing, eventueel op te halen bij de fabrikant, indien je die niet hebt.

Kijk, als ik de laptop opstart, wordt er gevraagd om een wachtwoord, als ik die niet intyp dan is mijn enige optie, herstarten en/of uitschakelen..
dus ik kan niet in windows komen zonder die password..

Ik weet het niet meer, hoop voor je, dat anderen nog iets weten.

En vertrouwen, doe ik het nog steeds niet.:cool:

Sterkte ermee.

Al eens geprobeerd het biosbatterijtje eruit te halen?

zelde probleem alleen net iets anders...

Ik heb ook een wachtwoord ingesteld na een tip van een kennis. Maar nu ben ik niet het wachtwoord vergeten maar is mijn toetsenbord uitgeschakeld... Dus kan mijn wachtwoord niet eens meer intypen. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Het gaat om een laptop Acer Aspire 1670 heb batterij gezocht en die zit er volgens mij niet in, daarom de accu langer dan 48 uur eruit gehad. Helaas dit hielp niet om de bios te resetten. Heb geen psp aansluiting voor extern toetsenbord dus die optie valt ook af.

Help mij a.u.b. heb namelijk de laptop heel erg nodig.
(johannesdeboer@planet.nl)

Met vriendelijke groet Johannes

Hoi !

Lees de tip van Lange Pier:

Heb je een floppy-drive, kan het ook met Madboot (www.madboot.com)

En: Ook ik krijg hier elke week wel een figuur aan de deur die zijn ww vergeten is !
Dus vraag ik me af: wordt de mens steeds vergeetachtiger of ......

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan