mist een pinnetje ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
loopt snel vast meestal na 5 min lucht is niet warm mist wel een pinnetje

ik zoek eigenlijk een advies het probleem is vrij duidelijk ik heb voor een vriend een pc samengesteld wat bleek nu de voeding miste een pinnetje pin 5. ik heb even wat rondgevraagd en heb het vervolgens gewaagd. het werkte tot mijn verbazing prima :thumb: we hadden windows geinstalleerd ZONDER problemen. meteen de game titan quest geinstalleerd en klaar is kees. een week later kwamen er toch wat problemen. probleem 1 was dat hij niet altijd suc6vol opstartte hij hing soms vast in het windows laadscherm het balkje gaat wel door maar dat gaat dan soms wel uren zo. maar dat is 1 op de 6 keer andere keren werkt iej gwoon :thumb: . ook loopt hij soms vast als hij meerdere applicaties tegelijk draait maar dan werkt ctrl alt del ook niet meer. ik weet dat ik geen reclame mag maken en dat is ook niet de bedoeling maar ik heb hieronder wat links van de leverancier met de onderdelen. ik heb al ooit vaker een vraag gepost en stond te kijken van de goede hulp dus vandaar deze 2e post uit de hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik zou dus graag willen weten ligt t aan de configuratie of gewoon aan de voeding.

# Moederbord € 149,- http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=GEEB03&
# Processor
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=HEDA05&
# RAM-Geheugen €138,- http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=IAIEB3& €69,-
# Hardeschijf € 95,- http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A9BM27&
# CD-Writer / DVD-Writer € 39,- http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=CEAQ28&
# Grafische kaart € 109,- http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JBXV10&
# Voeding € 49,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=TN4M22&

ALVAST BEDANKT

p.s. eerst was de titel mist een pinnetje maar lijkt me niet van toepassing op het probleem.

Laatst bewerkt:
Hij start soms niet door, en blijft soms bij meerdere applicaties hangen zeg je. Wat voor koeling gebruik je? Is de lucht die uit de kast komt, en de lucht die uit de voeding komt, erg heet?

Kijk eens welke?

Het is een vrij goedkope voeding, maar of het daar aan ligt, is alleen te testen met een andere voeding, dan kun je dat uitsluiten, en de configuratie nazien.

ik zal eens kijken welke

ik zal eens kijken welke. en ik zal een s informeren naar de warmte van de lucht alvast bedankt voor de tips. :thumb:

oke nu doet hij helemaal niets meer

op het moment heeft mijn client het apperaat gewoon een tijdje in gebruik gehad maar nu start de pc helemaal niet meer op. hij wou graag zelf experimenteren met de mogelijke oplossing en is met de oplossing gekomen die ik hem al eerder had aangeschoven een andere voeding maar helaas is deze maar 400 watt :P niet echt een probleem dus alleen deze heeft geen sata aansluitingen dit gaat hij met een koppelstukje oplossen ik hoop alleen maar dat hij geen gevolgschade heeft geleden aan het toch gebruiken van die defecte voeding. waarvan ik vanuit ga dat dat toch het geval is.:confused: :( in ieder geval mijn excuses voor het niet snel reageren op voorgaande posts aangezien hij op grote afstand woont en zelf geen haast aankondigde heb ik hem niet eerder geholpen.

greetz Remco

inmiddels hebben we een nieuwe voeding aangeschaft maar deze mist hetzelfde pinnetje is het mogelijk dat het gewoon hoort bij dit type?

maar hij loopt nog steeds vast .... iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Hoi !

Zoals twee (!) manden geleden al gevraagd werd: WAT voor pinnetje(?) mis je ?

Daar zal het probleem wel liggen. maar m'n glazen bol doet het weer es niet.....

Greetz,

Harry.

Kijk eens welke?

Het is een vrij goedkope voeding, maar of het daar aan ligt, is alleen te testen met een andere voeding, dan kun je dat uitsluiten, en de configuratie nazien.

5,6 of 15,16 weet niet precies maar bij de nieuwe voeding miste hetzelfde pinnetje

Hoi !

Je hebt het dus over de 20-pins aansluiting voor het MOBO.

Sorry, maar die aansluiting is altijd 20- (of 24) pins.

Een 19-pins aansluiting ben ik in al die jaren nog nooit tegengekomen !

Dat zijn toch vaste blokken ?

Maar goed: de 4-pins aansluiting zit er ook op ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je hebt het dus over de 20-pins aansluiting voor het MOBO.

Sorry, maar die aansluiting is altijd 20- (of 24) pins.

Een 19-pins aansluiting ben ik in al die jaren nog nooit tegengekomen !

Dat zijn toch vaste blokken ?

Maar goed: de 4-pins aansluiting zit er ook op ?

Greetz,

Harry.

de 4 pins zit er ook bij en is wel orde

ik heb een franse site gevonden waar ze zeggen dat dit geen problemen oplevert maat tsja dat zijn fransen he :P ik heb bij deze fransman wel mijn twijfels is iemand die 100 % zeker weet dat atx2.01 geen conflicten kan krijgen met 2.03 het moederbord is 2.03

http://www.commentcamarche.net/forum/affich-1211563-remplacer-alimentation-atx-2-01-par-atx-2-03

even over dat pinnetje dat mist
Code:
Remember that ATX2.03 certified PSU:s no longer need to have the 6pin AUX
power connection. That is needed by some early P4 i850 motherboards for
supplying enough power to AGP slot.

Antec TruePower 2.0 doesn't have that connector as far as I can see from the
website.

Truepower 1.0 line of PSUs do have that connector.

Laatst bewerkt:
maar is het dan mogelijk dat het systeem vaak vast loopt omdat de voeding instabiel is? of is de oorzaak iets anders dan de voeding? het ontbreken van dit pinnetje is al bij 2 voedingen die we na elkaar hebben gekocht omdat de eerste niet oke leek. misschien hebben we 2X het verkeerde type gekocht dus dan zou dat betekenen dat het aan de atx formfactor zou liggen maar die liggen maar 2 versies uit elkaar 2.01 & 2.03

Ik zou maar verder gaan, die formfactors hebben alleen betrekking op de uitgangen van die voeding, 20 of 24 polig, met of zonder extra 12v 4 polige stekker, etc.

Heb je al een memtest gedaan?
Krijg je ook een foutcode? in een BSOD.
Alle drivers geupdated?
Op de site van Asus gekeken voor een eventuele bios update, waar dat probleem wordt omschreven?

Ik zou maar verder gaan, die formfactors hebben alleen betrekking op de uitgangen van die voeding, 20 of 24 polig, met of zonder extra 12v 4 polige stekker, etc.

Heb je al een memtest gedaan?
Krijg je ook een foutcode? in een BSOD.
Alle drivers geupdated?
Op de site van Asus gekeken voor een eventuele bios update, waar dat probleem wordt omschreven?

Nope geen BSOD

rest ga ik meteen proberen hoewel ik denk dat de drivers wel goed moeten zijn want alles is vrijwel nieuw memtest is een goed idee.
ook heb ik nog meer belangrijke info: SYSMETRIX geeft aan dat het cpu gebruik altijd 100% is als er maar een applicatie is gestart wat vrijwel heel vreemd is.

Laatst bewerkt:
de memtest gaf geen vreemde resultaten.
screenshot van memtest
er staat boven de vraag of hij een memtest wil uitvoeren dat komt omdat deze memtest is uitgevoerd met remcovgmaintool ( LET OP! is een .exe ).

abit ( moederbord ) heeft de volgende stuurprogramma's
nForece500 Series Chipset Driver
ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/nforce_chip/nforce500/9152kxp32.zip

AMD Cool 'n' Quiet Software
ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/amd_cnq/v1310.zip

NvRaid Installation Disk
ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sata_driverdisk/ nvraid_32v108.zip

Realtek High Definition Audio Driver
ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/realtek_audio/hd/r139.zip

Laatst bewerkt:
even ter verduidelijking sysmetrix is geen windows tool maar een tool van stardock om je systeem statestieken eenvoudiger weer te geven op je bureaublad. wat me ook opviel is dat ze de videokaart in deze pc niet meer verkopen het was een asus videokaart met 512 mb geheuden type ga ik nog even opzoeken

Zet eens achterop de harde schijf, de jumper op SATA150, indien daar zo'n jumpertje voor op zit, tevens bij de ATA/ATAPI controller, een driver rollback doen, naar die van Microsoft zelf, kijk ook even bij de primaire en secundaire controller, of dat kan.

Een enige echte memtest voor je uit met MemTest86, die is het betrouwbaarste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan