E-mail met bijlage versturen in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb een knop op mijn formulier voor het versturen van een e-mail. Dit werkt uitstekend.
Nu wil ik graag een bijlage erbij versturen uit b.v. de windows map "mijn documenten". Echter weet ik niet hoe ik dit moet doen. De code die ik hiervoor gebruik staat hieronder met dank aan Aat en aan Bert. Weet iemand de code die ik hier bij moet toevoegen zodat ik ook een bijlage kan versturen???

Function fEmail_link(strEmail_adres As String)

If Len(strEmail_adres) > 5 Then
If InStr(2, strEmail_adres, "@") Then
strEmail_adres = "mailto:" & strEmail_adres & "?SUBJECT=" & "tekst die in het onderwerp komt te staan" & "&BODY=" & "tekst die in de body komt te staan"

FollowHyperlink (strEmail_adres)

Dim stDocName As String

Else
MsgBox strEmail_adres & " is geen geldig e-mail adres"
End If
Else
MsgBox "U hebt geen e-mail adres ingevoerd", vbExclamation, "Geen e-mail adres"
End If

End Function

De oplossing achter de link die geplaatst is kon ik wel een soortgelijke gebruik ik volgens mij ook voor het versturen van een bijlage uit de database (zie onderstaand) maar hoe kan ik dan een bestand als bijlage versturen die niet in de database staat???

Private Sub Knop265_Click()
On Error GoTo Err_Knop265_Click

Dim stDocName As String
Dim stWhere As String
stDocName = "RE_inschrijfformulieremail"
strWhere = Email_adres

DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatRTF, strWhere, , , "Inschrijfformulier", ""

Exit_Knop265_Click:
Exit Sub

Err_Knop265_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop265_Click

End Sub

Hoi Dirk,

Ik gebruik de volgende code:
Code:
Private Sub bttnVezenden_Click()

Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim myAttachments As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
Set myAttachments = OutMail.Attachments

With OutMail
.To = "Ledenadministratie@leden.nl"
.CC = ""
.BCC = "email1@casema.nl; email2@hetnet.nl"
.Subject = "Nieuwe leden"
.Body = "Hallo," & vbCr & vbCr & "Hierbij een lijst van nieuwe leden die zich de afgelopen periode hebben ingeschreven" & vbCr & vbCr & _
        "Ik verzoek u deze leden info en een acceptgiro toe te willen sturen." & vbCr & vbCr & _
        "Met vriendelijke groeten," & vbCr & vbCr & _
        "Bert Bakker" & vbCr & _
        "Secretaris" & vbCr & vbCr
    myAttachments.Add "N:\xxx\xxxxx\nieuwe leden per 20-11-06.pdf"
.Send
End With
    MsgBox "Het overzicht van nieuwe leden is met Outlook (en niet Outlook Express) verzonden."
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
Set myAttachments = Nothing

End Sub
Werkt als een tierlier. Door de coderegel '.Send' wordt het bericht zonder jou tussenkomst meteen verzonden. Als je dit niet wilt, moet je '.Display' gebruiken, dan krijg je het eerst te zien.

Succes ermee!

Groet,

Bert

Laatst bewerkt:
bert zijn versie werkt natuurlijk altijd maar is wel office versie afhankelijk dus kan soms niet meer werken na nieuwe versies. het nadeel vind ik dat je outlook moet gebruiken en niet je standaard ingestelde email programma zoals dat met jou voorbeeld gebeurd. maar wat voor een attatchment wil je versturen en is dit altijd dezelfde enz.

door een regel toe te voegen

dim emailadres as string

nu is emailadres je variabele die zet je op de plek van "Ledenadministratie@leden.nl"

en je zorgt dat emailadres de benodigde waarde krijgt.

Top dit werkt perfect...

Bij mijn volgende vraag gaat het echt lastig worden. Nu wil ik de bijlage naar alle e-mail adressen in mijn bestand versturen. Nu weet ik dat je in de BCC maar een maximum van 25 mag in geven.

Dus ik zit te denken aan een soort macro die de handeling elke keer herhaalt maar dan wel elke keer met een nieuw ID of te wel email adres.

Enig idee????

Laatst bewerkt:
Lastig ?

Je maakt er gewoon een functie van die je voor elk email adres aanroept dit is nog mooi ook want dan ziet niet iedereen je volledige email bestand.

Persoonlijk zou ik een selecte qeury maken in code (Iets met recordset ) en dan iets in de trend van while not eof mailfunctie zodat hij elke keer herhaald.

Gewoon een functie ervan maken... is voor mij nog een ver van mijn bed show. Net als een selectie query maken in code (lets met recordset)... Zou jij mij alsjeblieft op weg kunnen helpen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan