Freecom externe HD probleem vastloper PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulyssa

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Ik heb een nieuwe Freecom Externe HD gekocht. Daar staat de back-up op van mijn PC(1 1/2 jr.oud), gemaakt met EZ-back-it-up. Toen ik hem een weekje had, startte mijn PC ineens niet meer op, maar kon ik er nog wel een back-up op maken als ie eens wel opstartte.
Ik heb de PC weggebracht, maar daar startte hij gewoon op en er was niks mis mee.

Ik ben er nu achter gekomen dat de PC dus niet opstart als ik deze Ext.HD erop heb aangesloten in de AAN-stand.

Als ik die ExtHD aandoe, nádat de PC is opgestart, ziet de PC hem wel, maar loopt dat ext. station vast als ik de inhoud wil bekijken. Ik kan er dus ook geen backup op maken. PC zegt dat die schijf(F) niet aanwezig is
Het rare is dat ie het op mijn laptop (2002) gewoon doet, want ik heb de data vandaag nog naar mijn laptop overgehuisd.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het over USB hebt.

Externe harddrive's zijn in soorten en maten. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het USB is en geen firewire.

Als je laptop het wel goed doet met deze schijf, ben ik bang dat er iets niet goed is met je USB aansluiting op je PC. Dus toch even terug naar de winkel.

Je hebt waarschijnlijk XP en dan klopt het dat hij als je drive is aangesloten tijdens boot, XP eindeloos blijft proberen of hij er toch geen contact mee kan maken.

Hij zal altijd blijven proberen hardware die hij kent aan te spreken.

Eric.:thumb:

Externe harddrive's zijn in soorten en maten. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het USB is en geen firewire.

Als je laptop het wel goed doet met deze schijf, ben ik bang dat er iets niet goed is met je USB aansluiting op je PC. Dus toch even terug naar de winkel.

Je hebt waarschijnlijk XP en dan klopt het dat hij als je drive is aangesloten tijdens boot, XP eindeloos blijft proberen of hij er toch geen contact mee kan maken.

Hij zal altijd blijven proberen hardware die hij kent aan te spreken.

Ik heb 4 + 2 USB uitgangen(het is een USB-HD). Heeft het zin om een andere te proberen dan waar hij nu in zit?

Dat kan je proberen

XP zal hem dan opnieuw herkennen en installeren.

Maar wat bedoel je met 2 + 4 2 voor en 4 achter.
Kijk anders eens in apparaatbeheer of er geen gele vraagtekens staan.

XP zal hem dan opnieuw herkennen en installeren.

Maar wat bedoel je met 2 + 4 2 voor en 4 achter.
Kijk anders eens in apparaatbeheer of er geen gele vraagtekens staan.

ja, 2 voor en 4 achter
Er hebben steeds géén uitroeptekens in Apparaatbeheer gestaan.
Daar heb ik al een paar keer gekeken

Probeer

Probeer maar eens aan te sluiten op USB voor. Dat is vaak een andere.

Vaak hangen die 4 achter aan een hub.

Probeer maar eens aan te sluiten op USB voor. Dat is vaak een andere.

Vaak hangen die 4 achter aan een hub.

Helpt niet. PC loopt ook op de voor-hub vast
Kan het dat het met leegmaken van de HD te maken hebben? Hij is geformatteerd (ik weet niet hoe, heb ik niet zelf gedaan) omdat er een video-bestand op stond waar de PC op vastliep. En ik kon dat er toen niet afkrijgen.
Maar nu achteraf weet ik natuurlijk niet of dat vastlopen wel door dat video-bestand kwam......

Op je laptop

Op je laptop moet je toch kunnen zien wat voor format het is.

Maar even een vraagje:
Is het er zo een zonder voeding. Die krijgt nl. zijn stroom van de USB, mogelijk dat je mobo niet voldoende stroom levert en je laptop (als die nieuwer is) wel.

Je kunt overdag bellen met freecom in Delft. Dan krijg je een vriendelijke jongen aan de lijn die je zal helpen als dat mogelijk is.

E:thumb: ric.

Op je laptop moet je toch kunnen zien wat voor format het is.

Maar even een vraagje:
Is het er zo een zonder voeding. Die krijgt nl. zijn stroom van de USB, mogelijk dat je mobo niet voldoende stroom levert en je laptop (als die nieuwer is) wel.

Je kunt overdag bellen met freecom in Delft. Dan krijg je een vriendelijke jongen aan de lijn die je zal helpen als dat mogelijk is.

E:thumb: ric.

Format: zo ver gaat mijn kennis niet
Nee, met een adapter in het stopcontact.
laptop is al bijna 5 jr oud, PC pas 1 1/2
OK ga ik morgen maar doen, bellen

Als je het niet wist

Dit is helpmij hoor.

Als je hem aansluit op je laptop en je klikt met rechts op je schijf en je kiest voor het tabje eigenschappen, dan zie je daar staan wat voor soort schijf het is. Onder het kopje "bestandssysteem"

Kan je voor de grap ook nog even hem laten controleren op fouten, je weet maar nooit.

Staat op die laptop ook XP ??

Laatst bewerkt:
Dit is helpmij hoor.

Als je hem aansluit op je laptop en je klikt met rechts op je schijf en je kiest voor het tabje eigenschappen, dan zie je daar staan wat voor soort schijf het is. Onder het kopje "bestandssysteem"

Kan je voor de grap ook nog even hem laten controleren op fouten, je weet maar nooit.

Staat op die laptop ook XP ??

Daar staat NTFS
Bij het controleren, waar moet ik een vinkje zetten(fouten in het bestandssysteem autom. corrigeren OF Beschadigde sectoren zoeken en repareren)

both

Bij alle twee een vinkje zetten.

Maar ben toch echt bang dat er iets met de USB van je PC is. Want XP heeft geen drivers nodig. Je hebt wel SP 2, toch ?? en alle updates ?

Laatst bewerkt:
Staat nog open

En welk besturings systeem staat er op je laptop.

Als XP een versie van XP op je USB drive ziet, zal hij dienst weigeren. 2000 doet niet zo lastig. De reden is dat Bill als de dood is dat je probeert het besturings systeem over te zetten. En dat wil hij niet je mag XP maar een keer per licentie installeren.

En welk besturings systeem staat er op je laptop.

Als XP een versie van XP op je USB drive ziet, zal hij dienst weigeren. 2000 doet niet zo lastig. De reden is dat Bill als de dood is dat je probeert het besturings systeem over te zetten. En dat wil hij niet je mag XP maar een keer per licentie installeren.

Op allebei staat een oficiële XP
Overigens, als ik de HD aanzet op de PC, geeft hij wel het geluid dat je hoort als je hardware aansluit. Hij komt dan ook met het venster hoe ie moet openen

Kijk dan eens in computer beheer

Ga eens naar computerbeheer en kijk wat hij daar zegt.

Config scherm, systeem beheer, Computer beheer, Schijf beheer.

Staat hij daar online en in orde ??

Schijf-beheer.jpg

Laatst bewerkt:
Ga eens naar computerbeheer en kijk wat hij daar zegt.

Config scherm, systeem beheer, Computer beheer, Schijf beheer.

Staat hij daar online en in orde ??

Schijf-beheer.jpg

Is even moeilijk: Hij hangt nu aan de laptop in de schijfcontrole maar ik vind dat hij wel erg lang in fase 4 met 4 groene blokjes blijft hangen. Het lampje dat aangeeft dat ie aan het werk is, doet ook niets meer.

Let Op

XP gaat ook moeilijk doen als je PC dynamische schijven heeft en je freecom ook dynamisch is. Daarom is mijn freecom standaad.

XP gaat ook moeilijk doen als je PC dynamische schijven heeft en je freecom ook dynamisch is. Daarom is mijn freecom standaad.

O, hij heeft er eindelijk 5.....maar gek is het wel, want normaal moet je dat proces toch kunnen Annuleren? Die knop is niet actief

Gewoon door laten lopen

Heb meegemaakt dat het twee uur duurde.

Maar dan zitten er fouten op je schijf of hij is erg groot.

Hij moet dan nl. veel controleren, want hij gaat de hele schijf af of er ook bad sectors in zitten. en dat mag best een paar uur duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan