Ccleaner heeft mijn postvak In verwijderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Denk ik...

Kan dat?

Ik ben er niet erg blij mee:confused:

Postvak IN verwijderd?

1) Welk programma voor mail?
2) Heb je bij CCleaner alleen het onderdeel Cleaner gebruikt of ook het onderdeel Problemen.
En als je dan ook het onderdeel Problemen hebt gebruikt, werd er gevraagd of je een back-up wou maken, heb je dat gedaan?
3) Evt. Systeemherstel als niks anders werkt.

Postvak IN verwijderd?

1) Welk programma voor mail?
2) Heb je bij CCleaner alleen het onderdeel Cleaner gebruikt of ook het onderdeel Problemen.
En als je dan ook het onderdeel Problemen hebt gebruikt, werd er gevraagd of je een back-up wou maken, heb je dat gedaan?
3) Evt. Systeemherstel als niks anders werkt.

Outlook express
ook onderdeel problemen
volgens mij heb ik wel een backup maar hoe vind ik die:confused:

Als ik naar Postvak in zoek, dan krijg ik Postvak In (1) bak en kan dit niet meer openen.
Dat moet een antispyware programma gedaan hebben, en ik verdenk dus Ccleaner ervan...

Als ik naar Postvak in zoek, dan krijg ik Postvak In (1) bak Postvak In (2) bak
en kan dit niet meer openen.
Dat moet een antispyware programma gedaan hebben, en ik verdenk dus Ccleaner ervan...

Als je er voor kiest om een back-up te maken van de registersleutels die het onderdeel Problemen verwijdert, moet je die registerbestanden, dat zijn .reg bestanden ergens hebben opgeslagen.
Daar staan ze dan, en dan kan je gewoon dubbelklikken erop en het accepteren om het toe te voegen.

Maar wat bedoel je met Postvak IN verwijderd?
Zijn alle e-mails weg of kan je helemaal niet meer komen in Postvak IN?

Als je er voor kiest om een back-up te maken van de registersleutels die het onderdeel Problemen verwijdert, moet je die registerbestanden, dat zijn .reg bestanden ergens hebben opgeslagen.
Daar staan ze dan, en dan kan je gewoon dubbelklikken erop en het accepteren om het toe te voegen.

Maar wat bedoel je met Postvak IN verwijderd?
Zijn alle e-mails weg of kan je helemaal niet meer komen in Postvak IN?

Alle emails zijn weg....

Het hoeft niet perse een anti-spywareprogramma of CCleaner te zijn, maar het zou kunnen.

En weet je waar je de back-up ( reg bestand ) hebt opgeslagen?

En anders lijkt me Systeemherstel een goede optie.

>>>>>>Dat moet een antispyware programma gedaan hebben, en ik verdenk dus Ccleaner ervan..<<<<<<

Dit ontgaat me even???Is CCleaner ook al een antispyware programma???

En waar je het van verdenkt,lijkt me onzinnig!!!

>>>>>>Dat moet een antispyware programma gedaan hebben, en ik verdenk dus Ccleaner ervan..<<<<<<

Dit ontgaat me even???Is CCleaner ook al een antispyware programma???

En waar je het van verdenkt,lijkt me onzinnig!!!

Ik sluit me bij de bovenstaand citaat aan: Er is geen enkele aanleiding uit mijn eigen pc-praktijk (gebruik het al jaren in allerlei versies, overal geïnstalleerd etc.) dat ccleaner ervoor aansprakelijk zou zijn, ook niet de Problemen-oplossectie van het pakket.

Ga eers maar eens na of je mail wel écht weg is:
1. Kijk in de Verwijderde Items postmap of je mail daar niet naarheen verhuisd is.
2. Kijk in de andere postmappen of je mails daar misschien zijn geland
3. Kijk na of je misschien Regels hebt gezet die mail verwijderd heeft
4. Kijk na of je misschien anti-spam software gebruikt die voor verwijdering danwel verplaatsing verantwoordelijk is
5. Kijk of auto-archiveringsfunctie van Outlook misschien de post in een archiefbestand heeft gestopt.
6. Kijk naar de bestandsgroottes van de mailbestanden:
Voor Outlook:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a *.pst
Voor Outlook Express:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a *.dbx
7. (indien Outlook):
Draai Scanpst.exe (met Outlook afgesloten) om te zien of je .pst bestand misschien corrupt is geraakt.

Voor Outlook2000: Start -> Uitvoeren ->
"%programfiles%\Common Files\System\Mapi\1043\NT\Scanpst.exe"
Bladeren kiezen, en daar plakken:
%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Voor Outlook2003: Start -> Uitvoeren ->
"%programfiles%\Common Files\System\MSMapi\1043\Scanpst.exe"
Bladeren kiezen, en daar plakken:
%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga mee met Bandit hierin.

CCleaner is geen anti-spywareprogramma en is totaal onschadelijk voor je systeembestanden als je niks extra aanvinkt dan standaard.

Met dat .reg-bestand kun je niks doen aangezien mails niet in het register zitten. Buitendat zou het wel kunnen helpen als er iets cruciaal in het register is verwijderd uiteraard.

Mails zitten niet in het register, maar misschien heeft CCleaner voor de eerste keer een foutje gemaakt, maar ik denk het niet. CCleaner is inderdaad een prima programma, en het onderdeel Problemen doet CCleaner ook voorzichtig.
Dan heeft het toch een andere oorzaak mnb.

zie ook het voorlaatste bericht van TS waarin de oorzaak van het probleem elders gezocht wordt

heb je ook al geprobeerd om een Unistall van ccleaner gedaan.

Als aanvulling op het advies van dnties: de Outlook Express bestanden worden opgeslagen in

C:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{zeer_lang_getal}\Microsoft\Outlook Express.

Via Importeren in Outlook Express lukt het (waarschijnlijk) niet om die gegevens binnen te halen, maar als je de inhoud van de map in kopie ergens anders opslaat waarschijnlijk wel. Edit: je kunt in Outlook Express via Extra naar Opties gaan. Klik op de tab Onderhoud en dan op Archief. Nu kun je een nieuwe plek opgeven om de postbestanden op te slaan. Als je dat gedaan hebt (wel eerst een map aanmaken!) kun je daarna de inhoud van de "oude" map importeren of kopieeren, even uitproberen.
NB: dnties' advies gaat hierover ook, maar je kunt met mijn "pad" op z'n minst conroleren of de gegevens er nog wel staan en compleet zijn.
Zie het voorbeeld in bijgaande afbeelding.
.

Bijlagen

• OE_Pad.jpg
    OE_Pad.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Onvindbaar, heb alle tips nagelopen:eek: en ik zou niet weten wat er gebeurd is.

Er rest mij niets dan rouwen en opnieuw opbouwen. Weg is weg is pech zullen we maar zeggen.

Ik ga direct een back up maken op een memory stick ver buiten de PC....
gelukkig is de harde schijf niet gecrasht, dat hoorde ik net al van een zakenpartner, da's nog erger:confused:

Ik zou toch nog een poging wagen: ga via Start naar Zoeken en type: *.dbx.
Laat zoeken in alle mappen en bestanden met de uitbreiding: ook verborgen mappen en bestanden en systeembestanden zichtbaar.

Ik zou toch nog een poging wagen: ga via Start naar Zoeken en type: *.dbx.
Laat zoeken in alle mappen en bestanden met de uitbreiding: ook verborgen mappen en bestanden en systeembestanden zichtbaar.

Dan komt er inderdaad postvak in, alleen ik kan dit niet openen....

Ja, maar waar staat dat dan, wat is het pad er naar toe?
Dan zou je met de tips die ik eerder gaf een nieuwe "archiefmap" kunnen aanmaken en daarna die .dbx-bestanden er naar toe kunnen kopieeren?

Ja, maar waar staat dat dan, wat is het pad er naar toe?
Dan zou je met de tips die ik eerder gaf een nieuwe "archiefmap" kunnen aanmaken en daarna die .dbx-bestanden er naar toe kunnen kopieeren?

wist ik maar wat het pad ernaar toe is.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan